Компанія «Альба Україна»: наша спеціалізація — поєднання якості та кількості

Сьогодні вітчизняну фармацевтичну галузь важко уявити без потужних дистриб’юторських компаній, які здатні забезпечити поставки лікарських засобів у будь-який куточок України, а їх прайс-листи включають декілька тисяч найменувань препаратів різних груп. До однієї з таких компаній належить ЗАТ «Альба Україна» — один із лідерів на дистриб’юторській арені вітчизняного фармацевтичного ринку. У контексті обговорення теми спеціалізації дистриб’юторських компаній кореспондент «Щотижневика АПТЕКА» попросив висловити свою думку з цього приводу Олександра Коржикова, голову правління компанії «Альба Україна».

Олександр Коржиков

Олександр Коржиков

— Олександре Петровичу, чимало оптових операторів, які працюють на  вітчизняному фармацевтичному ринку, обрали для себе такий вид діяльності, як спеціалізована дистриб’юція: продуктова, територіальна, нішева тощо. Деякі компанії зокрема виконують представницькі функції щодо ексклюзивних видів фармпродукції. Які, на вашу думку, доцільність та перспективність цього виду бізнесу?

— Однозначно та категорично оцінювати подібний вид діяльності дистриб’юторських компаній недоречно: у ньому є свій позитивний та негативний бік. Пропоную розглянути це питання крізь призму досвіду та принципів діяльності нашої компанії.

ЗАТ «Альба Україна» працює на українському фармацевтичному ринку з 1993 р. З самого початку ми вирішили не обмежуватися роботою лише з певним переліком найменувань лікарських засобів, а включити до свого продуктового портфеля максимальну кількість препаратів, які користуються попитом в Україні. При цьому для нас було важливо не лише мати належний кількісно-якісний асортимент, але й надавати клієнтам сервіс на належному рівні, наприклад, своєчасно та зручно доставляти продукцію незалежно від місця знаходження замовника. Іншими словами, наші клієнти мали бути впевнені, що переважну кількість найменувань препаратів, представлених на українському фармринку, вони зможуть придбати у нас, а замовлена продукція буде доставлена в найкоротший термін. Досягнуті результати яскраво свідчать про те, що нам вдалося здійснити задумане. Зараз «Альба Україна» поставляє фармацевтичну продукцію в аптечні заклади всієї України. Потенціал компанії дає змогу надавати клієнтам повний спектр якісних послуг незалежно від місця розташування аптечного закладу.

Разом з тим, дистриб’ютор, налаштований на оптову реалізацію ексклюзивних препаратів, на мою думку, повинен мати потенціал для забезпечення належного рівня територіальної присутності продукції на фармацевтичному ринку. Оптовий оператор повинен уміти запобігти конфлікту інтересів між препаратами, особливо якщо частина з них — ексклюзив. Компанія також має постійно забезпечувати узгодженість дій та ресурсу, щоб виконувати всі умови, які є головною передумовою успішної співпраці дистриб’ютора та виробника.

Зазначу, що компанія «Альба Україна» працює з препаратами на ексклюзивних умовах. У нашому асортименті представлена значна кількість найменувань цих лікарських засобів. Організація та проведення інформаційно-рекламних акцій на території України покладається на їх виробника, — а наша компанія забезпечує високий рівень доступності лікарських засобів для споживачів. У перспективі, якщо кількість виробників, що висловлюватимуть зацікавленість у співпраці з нами у цьому напрямку, буде збільшуватись, компанія «Альба Україна» готова більш масштабно надавати сервісні послуги та виділяти для забезпечення цих процесів додатковий ресурс. Ми впевнені, що якість наданих нами послуг буде високою та відповідатиме кращим стандартам співпраці між виробником та дистриб’ютором.

— Який, на вашу думку, напрямок розвитку дистриб’юторської компанії сьогодні є більш перспективним?

— Необхідно вдосконалювати свою діяльність у тих сферах, які безпосередньо пов’язані з оптовою реалізацією лікарських засобів. У цьому відношенні може бути корисним досвід компанії «Альба Україна». Так, ми не лише здійснюємо оптову реалізацію лікарських засобів, а й надаємо широкий спектр митно-ліцензійних послуг при їх імпорті чи транзиті через територію України. Окрім того, за бажанням наших бізнес-партнерів та при необхідності транзитні лікарські засоби можуть бути складовані на наших митно-ліцензійних складах. Потім, за нашого посередництва, їх експортують до інших країн. Нині нами відпрацьована схема постачання препаратів до багатьох держав пострадянського простору, зокрема, Грузії, Азербайджану, Узбекистану, Казахстану тощо. До речі, у 2004 р. Державною митною службою України «за зразкову поведінку на ринку» для компанії «Альба Україна» був запроваджений режим найбільшого сприяння. Це дозволило нам значно скоротити час митного оформлення та ліцензування вантажів. Виробникам лікарських засобів та аптечним закладам ми також надаємо широкий спектр юридичних та консультативних послуг.

Про ефективність обраного нами курсу яскраво свідчать такі факти: за минулий рік обсяг продажу компанії в грошовому вираженні склав близько 130 млн дол. США, що підтверджено не лише нашими розрахунками, а й результатами аудиту, проведеного відомою зарубіжною компанією. Кількість найменувань фармацевтичної продукції, представленої у нашому прайс-листі, значно збільшилася і зараз налічує близько 5000. Важливо, що питома вага препаратів вітчизняного виробництва у нашому продуктовому портфелі також підвищилася. Зміцнився кадровий потенціал: загальна кількість співробітників компанії — близько 1000 людей. Це додає нам упевненості в тому, що «Альба Україна» й надалі буде залишатись одним із лідерів серед вітчизняних дистриб’юторських компаній.

— Працюючи в регіонах, вам доводиться конкурувати з місцевими дистриб’юторськими компаніями — оптовими операторами, які обрали територіальну спеціалізацію…

— Звичайно, як правило, першими на регіональному дистриб’юторському ринку починають працювати місцеві дистриб’ютори. На їхньому боці не лише фактор «рідного поля», але й відпрацьовані та перевірені часом ділові контакти з іншими місцевими операторами. Разом з тим, як свідчить наш досвід, бізнес — річ прагматична, тому аптечні заклади при виборі постачальника продукції все більше керуються не його географічним положенням, а кількісно-якісним асортиментом та спектром сервісних послуг, які оптовий оператор надає своїм клієнтам. Тому деякі регіональні дистриб’юторські компанії не витримують конкуренції з операторами-«важковаговиками», які здатні вчасно забезпечити поставки широкого спектру препаратів, представлених на нашому ринку. Наприклад, потенціал нашої компанії дозволяє максимум протягом доби після надходження замовлення забезпечити поставку продукції практично в кожний аптечний заклад України. Це можливо завдяки потужній системі доставки та розгалуженій мережі представництв та складів компанії «Альба Україна», які розташовані у різних містах нашої держави. Так, нещодавно у Харкові відкрився новий сучасний склад, аналогічний за обсягами та потенціалом центральному складу, що у Борисполі. Я переконаний: присутність потужних дистриб’юторських компаній у регіонах буде збільшуватися. Проте це зовсім не означає, що у бізнесі не залишиться ніші для місцевих оптових операторів. Безумовно, частина з них, не витримавши конкуренції, може зійти з арени, деякі увійдуть до складу інших компаній, самостійно ж зможуть працювати ті підприємства, які надаватимуть вузькопрофільні види послуг. На мою думку, згодом кількість оптових операторів на вітчизняному фармацевтичному ринку суттєво зменшиться, залишаться лише найбільш конкурентоспроможні компанії. Що, в свою чергу, позитивно вплине на загальний рівень сервісу, асортимент та якість лікарських засобів, представлених на українському фармацевтичному ринку, та дозволить нам наблизитись до рівня розвинених країн. n

Олександр Сіроштан,
фото Ігоря Кривінського

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи