Олег Мусій: викорінення корупції в МОЗ викликало хвилю спротиву

Олег Мусій: викорінення корупції в МОЗ викликало хвилю спротиву27 червня в Українському кризовому медіа-центрі відбулася прес-конференція Олега Мусія, міністра охорони здоров’я, на тему: «Боротьба МОЗ України проти мафії продовжується. Хто переможе?» Відкриваючи захід, О. Мусій наголосив, що протягом 23 років МОЗ України було, мабуть, найкорумпованішим з усіх відомств, і першочерговим завданням для нього та нової команди було руйнування старих схем. Проте всі дії міністерства в цьому напрямку викликають хвилю дискредитації в деяких ЗМІ.

Міністр спростував інформацію, викладену днями в повідомленнях ЗМІ, про свою відставку. Він також нагадав, що 11 квітня у Парламенті зареєстровано проект Постанови Верховної Ради України «Про звільнення Мусія Олега Степановича від виконання обов’язків міністра охорони здоров’я Украї­ни» (№ 4688, ініціатори — народні депутати Р. Стаднійчук та А. Лабунська). За його словами, проект буде розглянуто під час пленарного засідання 1 липня, проте перед цим О. Мусій висловив побажання виступити перед Парламентом і донести правдиву інформацію щодо того, що відбувається в МОЗ України.

За словами міністра, ця атака з боку народних депутатів викликана спробами МОЗ повернути в державну власність та змінити менеджмент ПрАТ «Індар». На сьогодні голова правління цього заводу тимчасово відсторонена від виконання своїх обов’язків. Проти керівництва вже відкрито як мінімум 2 кримінальні провадження — за перевищення службових повноважень і за розкрадання державних коштів в особливо великих розмірах.

О. Мусій проінформував присутніх, що також від виконання обов’язків відсторонено Ігоря Щепотіна, директора Націо­нального інституту раку, у зв’язку з порушеннями, виявленими під час комплексної перевірки. Більш детально про виявлені під час перевірки порушення буде повідомлено на окремому брифінгу.

Серед позитивних кроків щодо подолання корупції О. Мусій назвав звільнення Віталія Москаленка, ректора Національного медичного університету ім. О.О. Богомольця, та проведення прозорих виборів, у результаті яких ректором обрано Катерину Амосову.

О. Мусій також висловив схвалення того, що місце голови Державної служби України з лікарських засобів (далі —Держлікслужба) посів справжній професіонал фармацевтичного ринку, та висловив сподівання на налагодження плідної роботи між МОЗ та Держлікслужбою.

Міністр також повідомив, що 25 червня звернувся до КМУ з проханням висловити догану та звільнити Руслана Салютіна, першого заступника міністра охорони здоров’я, у зв’язку з саботажем державних закупівель лікарських засобів. Він зазначив, що принцип побудови Уряду, коли міністри та їх заступники підбираються не за рівнем
професіоналізму, а за партійними квотами, потребує реформування, адже до влади приходять непрофесіонали. Саме така ситуація склалася з першим заступником міністра охорони здоров’я, який не в змозі керувати державними закупівлями.

Вагомим здобутком у процесі розбудови нової системи охорони здоров’я О. Мусій назвав широке громадське обговорення проекту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції побудови нової національної системи охорони здоров’я України». Це відбувається вперше за всю історію реформ галузі. Побудова нової системи охорони здоров’я буде розпочата тільки після узгодження з громадськістю та всіма зацікавленими сторонами.

Відповідаючи на запитання, чи підтримує він пропозицію громадськості щодо введення міністра охорони здоров’я до складу Ради національної безпеки і оборони (РНБО), О. Мусій зазначив, що це було б правильним рішенням. Питання медичного забезпечення зони боротьби з тероризмом і подальшої розбудови системи охорони здоров’я потребує обговорення й реагування РНБО. Можливі структурні зміни у галузі щодо викорінення корупції О. Мусій запропонував розпочати з переобрання Парламенту і, відповідно, формування нового складу Комітетів Верховної Ради.

 

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Коментарі

Ольга 21.07.2014 1:52
Пане, Мусій! Доброго дня!На днях Вами була зроблена заява, що у разі виявлення корупційних дій з боку будь-яких працівників МОЗ, їх буде негайно звільнено та притягнуто до відповідальності,згідно Закону. Враховуючи вище Вами зазначене, в мене виникли два запитання; За які ресурси ваш начальник тендерного відділу пропонував моїй знайомій зарплату у 1000$,коли я працюючи в приватному секторі получаю тільки 4 тис.грн?Невже тепер такі зарплати у держслужбовців?і І друге :Чому Тендерним комітетом МОЗ встановлено дискримінаційні вимоги у документації конкурсних торгів, що обмежують коло учасників?І чому на звернення учасника внести зміни до документації та надати роз'яснення ,не було надано офіційної відповіді, та не внесено змін?Хочу Вам нагадати про те , що Законом України "Про здійснення державних закупівель"нормативно закріплено, що Замовник повинен надати роз’яснення на звернення протягом трьох днів з дня його отримання та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 Закону. Варто зазначити, що у разі несвоєчасного подання замовником роз’яснень щодо змісту документації конкурсних торгів або несвоєчасного внесення до неї змін замовник повинен продовжити строк подання та розкриття пропозицій конкурсних торгів не менше як на сім днів та повідомити про це всіх осіб, яким було видано документацію конкурсних торгів.Також Замовником у порушення статті 10 та 23 Закону не проведенно зборів з метою роз’яснення звернення щодо документації конкурсних торгів та не забезпечено ведення протоколу таких зборів з викладенням у ньому всіх роз’яснень щодо звернень і оприлюднення його на веб-порталі Уповноваженого органу . Всупереч встановленим законодавчим нормам, працівниками МОЗ було відправлено на електронну скриньку учасника виправлену ДКТ (не зміни до ДКТ затверджені протоколом Коміткету, а виправлення помилок в робочому режимі), що засвідчує про одноосібність прийняття такого рішення відповідальним працівником МОЗ або секретарем Комітету, що очолює відділ конкурсних закупівель.Подальші спроби зв’язатись з уповноваженим здійснювати зв'язок з учасниками і з відділом державних закупівель МОЗ не було можливим, оскільки ігнорувались телефонні двінки і не піднімали слухавки.Публікації на Віснику державних закупівель роз'яснення чи відтермінування розкриття також не було. І це непоодинокий факт, так званих, робочих помилок! Скільки ще в Вашій установі Закон України буде пустим місцем для чиновників?Думаю в подальшому це може зацікавити відповідні перевіряючі органи?

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті