Законопроект «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом»

16 Вересня 2014 12:51 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» щодо умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які  зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції.

Доповідати законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буду особисто.

Народні депутати України В.В.Дудка
І.М. Єремеєв
Я.М. Москаленко
О.С. Доній

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» щодо умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Як повідомляє Міністерство оборони України, станом на середину липня  в ході проведення антитерористичної операції (далі – АТО) на сході України було поранено 991 українського військовослужбовця. 50% з 991 особи вилікувано, з них лише 9 осіб визнано непридатними для військової служби. На сьогодні у госпіталях перебуває 556 поранених, з них 20% – тяжко поранених, 30% – середньої тяжкості, 50% – легко поранених. У госпіталях за весь період АТО померли четверо військових, які були у вкрай тяжкому стані.

Військове відомство стверджує, що проблем з медичними кадрами та лікуванням поранених немає, проте є випадки коли лікування і реабілітація деяких хворих в Україні не дає їм шансу знову стати на ноги і лише через лікування за кордоном вони мають можливість уникнути інвалідності. Особливо це стосується поранень хребта і спинного мозку, коли для вилікування необхідне встановлення імплантатів.

Відповідно до статті 3 Конституції України життя і здоров’я людини визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю, а отже ті громадяни України, які, ризикуючи своїм життям і здоров’ям, захищали нас від терористичних посягань та під час проведення антитерористичної операції зазнали поранення, повинні мати надійні гарантії держави на те, що вона вживатиме усіх можливостей щодо надання їм повноцінної медичної допомоги, в тому числі за кордоном, за державний рахунок.

З огляду на викладене є необхідність внесення змін до Закону України «Про боротьбу з тероризмом».

2. Цілі і завдання прийняття акта

Метою та завданням законопроекту є законодавче встановлення умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції, а саме за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3. Загальна характеристика і основні положення проекту акта

Законопроектом передбачається внести зміни до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» доповнивши її новою частиною такого змісту: «У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, за яким немає можливості надання того чи іншого виду медичної допомоги в закладах охорони здоров’я України, така особа направляється для лікування за кордон за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.».

4. Стан нормативно-правової бази для прийняття проекту акта

Нормативно-правова база для прийняття цього проекту складається з Конституції України, Закону України «Про боротьбу з тероризмом».

Реалізація положень законопроекту після його прийняття не потребуватиме внесення змін до інших законів України.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту Закону фінансових витрат з Державного бюджету України не передбачає, оскільки лікування хворих буде проводитиметься за рахунок бюджетних призначень на медицину в розрізі головних розпорядників Державного бюджету.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акта

Прийняття акта надасть державні гарантії особам, які під час проведення антитерористичної операції зазнали поранення, на їх якісне і повноцінне лікування за державні кошти, зокрема за кордоном якщо немає можливості надання того чи іншого виду медичної допомоги в закладах охорони здоров’я України

Народні депутати України В.В.Дудка
І.М. Єремеєв
Я.М. Москаленко
О.С. Доній

Проект

від 31.07.2014 реєстраційний № 4405а

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» щодо умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які  зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції

Верховна Рада України постановляє:

I. Статтю 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 25, ст. 180 із наступними змінами) доповнити новою частиною такого змісту:

«У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, за яким немає можливості надання того чи іншого виду медичної допомоги в закладах охорони здоров’я України, вона направляється для отримання зазначеного виду медичної допомоги за кордон за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.».

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності через місяць з дня його опублікування, крім пункту 2 цього розділу, який набирає чинності з дня, наступного за днем опублікування цього Закону.

2. Кабінету Міністрів України у місячний строк з дня опублікування цього Закону:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити перегляд, прийняття і скасування міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів, що суперечать цьому Закону.

Голова Верховної Ради України О.Турчинов

Порівняльна таблиця

до проекту Закону України «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» щодо умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які  зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції

Чинна редакція

Нова редакція

Закон України «Про боротьбу з тероризмом»

Закон України «Про боротьбу з тероризмом»

Стаття 21. Особи, які підлягають правовому і
соціальному захисту
Стаття 21. Особи, які підлягають правовому і
соціальному захисту
Особи, які беруть участь у боротьбі з тероризмом, перебувають під захистом держави. Правовому і соціальному захисту підлягають:1) військовослужбовці, працівники і службовці центральних та місцевих органів виконавчої влади, які беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичних операціях;

2) особи, які на постійній чи тимчасовій основі сприяють органам, що здійснюють боротьбу з тероризмом, у запобіганні, виявленні, припиненні терористичної діяльності та мінімізації її наслідків;

3) члени сімей осіб, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї частини, якщо потреба в забезпеченні їх захисту викликана участю зазначених осіб у боротьбі з тероризмом.

Соціальний захист осіб, які залучаються до боротьби з тероризмом, здійснюється у порядку, який визначається законом.

Особи, які беруть участь у боротьбі з тероризмом, перебувають під захистом держави. Правовому і соціальному захисту підлягають:1) військовослужбовці, працівники і службовці центральних та місцевих органів виконавчої влади, які беруть (брали) безпосередню участь в антитерористичних операціях;

2) особи, які на постійній чи тимчасовій основі сприяють органам, що здійснюють боротьбу з тероризмом, у запобіганні, виявленні, припиненні терористичної діяльності та мінімізації її наслідків;

3) члени сімей осіб, зазначених у пунктах 1 і 2 цієї частини, якщо потреба в забезпеченні їх захисту викликана участю зазначених осіб у боротьбі з тероризмом.

Соціальний захист осіб, які залучаються до боротьби з тероризмом, здійснюється у порядку, який визначається законом.

Якщо особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, загинула під час проведення антитерористичної операції, членам її сім’ї та особам, що перебували на її утриманні, виплачується за рахунок коштів Державного бюджету України одноразова допомога в розмірі двадцяти прожиткових мінімумів, відшкодовуються витрати на
поховання загиблого, призначається пенсія у зв’язку з втратою годувальника, а також зберігаються пільги, які мав загиблий, на отримання житла, оплату житлово-комунальних послуг тощо.У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, стала інвалідом внаслідок каліцтва, одержаного під час проведення антитерористичної операції, цій особі за рахунок коштів Державного бюджету України виплачується одноразова допомога в розмірі десяти прожиткових мінімумів і призначається пенсія відповідно до
законодавства України.У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, яке не потягло за собою настання інвалідності, цій особі виплачується одноразова допомога в розмірі п’яти прожиткових мінімумів.
Якщо особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, загинула під час проведення антитерористичної операції, членам її сім’ї та особам, що перебували на її утриманні, виплачується за рахунок коштів Державного бюджету України одноразова допомога в розмірі двадцяти прожиткових мінімумів, відшкодовуються витрати на
поховання загиблого, призначається пенсія у зв’язку з втратою годувальника, а також зберігаються пільги, які мав загиблий, на отримання житла, оплату житлово-комунальних послуг тощо.У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, стала інвалідом внаслідок каліцтва, одержаного під час проведення антитерористичної операції, цій особі за рахунок коштів Державного бюджету України виплачується одноразова допомога в розмірі десяти прожиткових мінімумів і призначається пенсія відповідно до
законодавства України.У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, яке не потягло за собою настання інвалідності, цій особі виплачується одноразова допомога в розмірі п’яти прожиткових мінімумів.
У разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, за яким немає можливості надання того чи іншого виду медичної допомоги в закладах охорони здоров’я України, вона направляється для отримання зазначеного виду медичної допомоги за кордон за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Народні депутати України В.В.Дудка
І.М. Єремеєв
Я.М. Москаленко
О.С. Доній

ВИСНОВОК

Головного науково-експертного управління на проект Закону України «Про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» щодо умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції»

від 20.08.2014 р.

У законопроекті пропонується доповнити статтю 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» новою частиною, де передбачити що у разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, за яким немає можливості надання того чи іншого виду медичної допомоги в закладах охорони здоров’я України, вона направляється для отримання необхідного виду медичної допомоги за кордон за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Підтримуючи цільову спрямованість законопроекту, Головне науково-експертне управління вважає за необхідне зауважити наступне.

1. На наш погляд, передбачена у законопроекті залежність отримання лікування за кордоном лише від факту отримання поранення під час участі у проведенні антитерористичної операції, не повністю узгоджується із статтею 24 Конституції України щодо рівності громадян незалежно від будь-яких чинників. Звертаємо увагу на те, що у разі отримання поранення під час виконання інших, крім участі в АТО обов’язків, наприклад, під час захисту Вітчизни від збройного агресії, особи, незважаючи на обставини, подібні до тих, що містяться у законопроекті, не зможуть скористатись допомогою держави щодо можливості лікування за кордоном.

2. Викликає сумнів твердження у Пояснювальній записці до проекту, що реалізація проекту Закону не потребує фінансових витрат з Державного бюджету України, «оскільки лікування хворих буде проводитиметься за рахунок бюджетних призначень на медицину в розрізі головних розпорядників Державного бюджету». Слід врахувати, що лікування за кордоном достатньо затратне, а оскільки виділених бюджетних коштів на медицину «традиційно» не вистачає, реалізація проекту може потребувати виділення додаткових коштів з бюджету або ж зменшення фінансування медичної галузі за іншими напрямами.  У зв’язку з цим вважаємо за необхідне погодити законопроект з Кабінетом Міністрів України та з відповідними органами виконавчої влади для з’ясування можливостей виконання вищенаведених вимог законопроекту (ч. 7 статті 91 Регламенту Верховної Ради України, ч. 2 статті 27 Бюджетного кодексу України).

3. Незрозумілим, на наш погляд, є відтермінування набрання чинності запропонованим законом на місяць (п. 1 Прикінцевих положень проекту). Адже у разі впливу на показники бюджету законопроекти, що приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим (ч. 3 статті 27 Бюджетного кодексу України). В іншому випадку закон може набирати чинності з дня, наступного за днем його опублікування, що, враховуючи спрямування законопроекту, у даному випадку було б цілком логічною пропозицією.

Узагальнюючий висновок: за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання із урахуванням висловлених зауважень і пропозицій.

Перший заступник керівника Головного управління В.М. Шамота

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

Висновок Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією

від 16.09.2014

Відповідно до доручення Голови Верховної Ради України Комітет розглянув внесений народними депутатами України Дудкою В.В., Єремеєвим І.М., Москаленком Я.М. та Донієм О.С. проект Закону про внесення змін до статті 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» щодо умов надання медичної допомоги за кордоном особам, які зазнали поранення під час проведення антитерористичної операції (реєстр. № 4405а від 31.07.2014).

У законопроекту пропонується доповнити статтю 21 Закону України «Про боротьбу з тероризмом новою частиною, де передбачити що у разі, коли особа, яка брала участь у боротьбі з тероризмом, під час проведення антитерористичної операції зазнала поранення, за яким немає можливості надання того чи іншого виду медичної допомоги в закладах охорони здоров’я України, вона направляється для отримання необхідного виду медичної допомоги за кордон за рахунок коштів Державного бюджету України в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Міністерство оборони України, розглянувши зазначений законопроект, підтримало його прийняття без зауважень.

Комітет на своєму засіданні 16 вересня 2014 року (протокол № 49) ухвалив рішення щодо відповідності проекту акта вимогам антикорупційного законодавства і рекомендував Верховній Раді України за  наслідками розгляду в першому читанні прийняти його за основу та в цілому.

Доповідачем на засіданні Верховної Ради України визначено Голову Комітету Чумака В.В.

Додаючи висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України, просимо розглянути.

Голова Комітету В.Чумак
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті