Проект постанови КМУ «Про внесення зміни до Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади КМУ через відповідних його членів»

26 Вересня 2014 2:59 Поділитися

ПОВІДОМЛЕННЯ
на публічне обговорення виноситься проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до розділу І Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України
від 10 вересня 2014 р. № 442»

З метою забезпечення вивчення та врахування думки громадськості, дотримання вимог абзацу другого пункту 12 Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2010 р. № 996, на офіційному веб-сайті МОЗ України розміщено проект постанови Кабінету Міністрів Украї­ни «Про внесення зміни до розділу І Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів Украї­ни, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442» (далі — проект).

Проектом пропонується дозволити Міністерству охорони здоров’я України здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності з медичної практики відповідно до статей 5, 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 7 Основ законодавства України про охорону здоров’я та статті 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

Надання повноважень Міністерству охорони здоров’я України здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності з медичної практики є актуальним та дозволить попередити завдання шкоди здоров’ю, працездатності та життю людини або здоров’ю майбутніх поколінь і надасть можливість забезпечити Конституційні права громадян.

Таким чином, прийняття проекту забезпечить контроль за дотриманням суб’єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики на території України та не зачіпатиме права громадян, передбачені Конституцією України.

Пропозиції та зауваження просимо надсилати до:

Міністерства охорони здоров’я України за адресою — 01601, м. Київ-601, вул. Михайла Грушевського, 7, E-mail: [email protected]; тел.: (044) 200-08-17 — Торовець Леонід Юрійович.

Термін обговорення з 24 вересня по 24 жовтня 2014 року.

Проект постанови та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет http://www.moz.gov.ua .

Перший заступник Міністра
Руслан Салютін

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до розділу І Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до розділу І Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442» (далі — проект) розроблено Міністерством охорони здоров’я України.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» зазначено, що державний нагляд (контроль) — діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі — органи державного нагляду (контролю) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб’єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Статтею 3 Конституції України передбачено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Статтею 49 Конституції України передбачено, що кожен має право на охорону здоров’я, медичну допомогу та медичне страхування.

Статтею 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності з медичної практики» визначено, що господарська діяльність з медичної практики підлягає ліцензуванню.

Медична практика — це вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами — підприємцями, які відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам, з метою надання видів медичної допомоги, визначених законом, та медичного обслуговування (пункт 1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом МОЗ України від 02.02.2011 № 49, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 09.02.2011 за № 171/18909).

Згідно зі статтею 1 Основ законодавства України про охорону здоров’я передбачено:

медична допомога — діяльність професійно підготовлених медичних працівників, що спрямована на профілактику, діагностику, лікування та реабілітацію у зв’язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв’язку з вагітністю та пологами;

медичне обслуговування — діяльність закладів охорони здоров’я та фізичних осіб — підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію в установленому законом порядку, у сфері охорони здоров’я, що не обов’язково обмежується медичною допомогою.

Аналіз скарг фізичних та юридичних осіб, проведених планових та позапланових перевірок додержання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики дає підстави вести мову про чисельні порушення суб’єктами господарювання вимог законодавства у сфері охорони здоров’я, якості надання медичної допомоги пацієнтам.

Статтею 4 Основ законодавства України про охорону здоров’я передбачено, що одним з основним принципів охорони здоров’я є дотримання прав і свобод людини і громадянина в сфері охорони здоров’я та забезпечення пов’язаних з ними державних гарантій.

Разом з тим відповідно до статті 7 Основ законодавства України про охорону здоров’я держава згідно з Конституцією України гарантує всім громадянам реалізацію їх прав у сфері охорони здоров’я шляхом здійснення державного контролю та нагляду в сфері охорони здоров’я.

Отже, надання повноважень Міністерству охорони здоров’я України здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності з медичної практики є актуальним та дозволить попередити завдання шкоди здоров’ю, працездатності та життю людини або здоров’ю майбутніх поколінь і надасть можливість забезпечити Конституційні права громадян.

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою прийняття цього акта є забезпечення прав громадян на якісне надання медичної допомоги та медичне обслуговування.

Проектом пропонується дозволити Міністерству охорони здоров’я України здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності з медичної практики відповідно до статей 5, 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», статті 7 Основ законодавства України про охорону здоров’я та статті 20 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

3. Правові аспекти

Перелік нормативно-правових актів, що діють у відповідній сфері:

Конституція України;

Основи законодавства України про охорону здоров’я;

Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»;

Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності».

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Проект не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект потребує погодження з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, Антимонопольним комітетом України та Міністерством юстиції України.

6. Регіональний аспект

Проект не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

61. Запобігання дискримінації

У проекті відсутні положення, що мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.

7. Запобігання корупції

У проекті відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Громадське обговорення

Проект не потребує проведення консультацій з громадськістю.

9. Позиція соціальних партнерів

Проект не стосується соціально-трудової сфери.

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект не є регуляторним актом.

101. Вплив реалізації акта на ринок праці

Проект не вливає на ринок праці.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту забезпечить контроль за дотриманням суб’єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики на території України та не зачіпатиме права громадян, передбачені Конституцією України.

Перший заступник
Міністра охорони здоров’я України
Руслан Салютін

Проект
оприлюднений на офіційному сайті
МОЗ України 24.09.2014 р.

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про внесення зміни до розділу І Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України
від 10 вересня 2014 р. № 442

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести зміну до розділу І Схеми спрямування і координації діяльності центральних органів виконавчої влади Кабінетом Міністрів України через відповідних членів Кабінету Міністрів України, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 442 «Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади», виклавши абзац дванадцятий у такій редакції:

«Міністерство охорони здоров’я України».

Прем’єр-міністр України
А. Яценюк
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті