Щоквартальна зміна ставки ПДВ для операцій з постачання та ввезення на митну територію України медичних виробів для суб’єктів господарювання, на жаль, в українських реаліях стає звичною.
Так, за ініціативою МОЗ України пропонується здійснити ряд заходів щодо розширення переліку так званих податково-пільгових медичних виробів, що на сьогодні затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 3 вересня 2014 р. № 410.
8 жовтня 2014 р. Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» (далі — Асоціація) взяла участь в організованій МОЗ України нараді, яка зібрала як представників зацікавлених відомств: Державної служби України з лікарських засобів, Державної фіскальної служби України, Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, так і професійну громадськість та пресу. Темою засідання був, власне, перегляд Переліку медичних виробів, операції з ввезення та постачання на митну територію яких підлягають обкладенню ПДВ за зниженою ставкою в розмірі 7%. Учасникам наради перед початком засідання були презентовано узагальнені пропозиції, що надійшли від учасників ринку, зокрема Європейської Бізнес Асоціації, Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України, ТОВ «Фармаско», ТОВ «Фірма «Технокомплекс» та інших суб’єктів господарювання.
На думку Асоціації, такий підхід є утопічним, він не допоможе конструктивно вирішити проблему, оскільки, по-перше, неможливо задовольнити інтереси всіх учасників ринку медичних виробів, не порушуючи при цьому засади добросовісної конкуренції. По-друге, оскільки коди медичних виробів за УКТЕЗД мають властивість частої зміни, а також враховуючи, що на сьогодні в Україні, окрім митних органів, немає центрального органу виконавчої влади, уповноваженого визначати код за УКТЗЕД медичного виробу, тим самим створюючи колізію під час застосування пільгової ставки ПДВ до операцій з постачання на митній території України медичних виробів національного виробництва, так званий пільговий перелік не має кореспондуватися з кодами за УКТЗЕД. По-третє, з огляду на факт відсутності класифікації медичних виробів, не знаючи, які медичні вироби є вкрай важливими та соціально орієнтованими, неможливо визначити принципи та підстави, за яких формується рамковий список: включаються чи виключаються ті чи інші медичні вироби — цей шлях, яким ми йдемо після визнання такою, що втратила чинність, постанови КМУ від 01.07.2014 р. № 216, утопічний, який однозначно призведе до постійного перегляду переліку.
Натомість Асоціація вже тривалий час наголошує Уряду, очільникам профільних відомств та депутатам Верховної Ради України на застосуванні єдиного підходу для оподаткування операцій з постачання та ввезення на митну територію України медичних виробів.
Такий принцип цілком відповідає європейському досвідові, адже відповідно до Директиви Ради 2006/112/ЄС знижені ставки застосовуються лише до поставки товарів або послуг за категоріями, визначеними в Додатку III, у якому, серед іншого, наведено фармацевтичну продукцію, медичне обладнання, допоміжні та інші пристрої, а не на певні назви/найменування товарів або послуг з окремої категорії.
Асоціація акцентує на застосуванні пільгової ставки ПДВ до всіх медичних виробів, тобто до внесених до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення.
Враховуючи, що на сьогодні чітко аргументованої та вмотивованої причини неможливості застосування пільгової ставки до зазначеного Реєстру не існує, Асоціація наголошує на необхідності внесення змін до пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України шляхом виключення словосполучення «за переліком, затвердженим Кабінетом Міністрів України» та за аналогією до лікарських засобів включення до статті відсилочної норми до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення.
За матеріалами, наданими Асоціацією
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим