Заборона реклами лікарських засобів: Звернення ООРММП України до членів організації щодо можливих наслідків запровадження такої норми

09 Грудня 2014 1:47 Поділитися

Заборона реклами лікарських засобів: Звернення ООРММП України до членів організації щодо можливих наслідків запровадження такої нормиДо Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) звернулася Федерація роботодавців України (далі — ФРУ) з проханням висловити позицію організації щодо норми пп. 4.4 розділу XVI «Реформа системи охорони здоров’я» Коаліційної угоди, якою передбачено заборонити рекламу лікарських засобів, оскільки, на думку ФРУ, запровадження такої норми сприятиме збільшенню випадків самолікування, призведе до збільшення частки неякісних препаратів на ринку і т.д. У зв’язку з цим ООРММП України звертається до учасників організації з проханням терміново, до 11.12.2014 р., висловити свою позицію та надати інформаційні матеріали стосовно впливу цієї норми на діяльність підприємств. Пропонуємо увазі читачів зазначені листи.

ОБ’ЄДНАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ МЕДИЧНОЇ ТА МІКРОБІОЛОГІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

Керівникам підприємств

Шановні колеги!

Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММП України) висловлює Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

На адресу ООРММП України надійшов лист від Федерації роботодавців України (копія додається) з проханням висловити позицію нашої організації щодо норми Коаліційної Угоди (пп. 4.4 розділу XVI «Реформа системи охорони здоров’я»), якою передбачено заборонити рекламу лікарських засобів.

З метою забезпечення врахування збалансованих інтересів бізнесу під час можливої реалізації згаданого положення Коаліційної угоди просимо висловити Вашу позицію та надати інформаційні матеріали стосовно впливу цієї норми на діяльність підприємств.

Інформацію просимо терміново, до 11.12.2014 р., надіслати на нашу електронну адресу: pechaev@lekhim.ua для узагальнення й підготовки консолідованої відповіді.

Додаток: копія листа ФРУ від 04.12.2014 р. № 01-1-590.

З повагою

В.К. Печаєв,

президент ООРММП України, член Колегії МОЗ України

ФЕДЕРАЦІЯ РОБОТОДАВЦІВ УКРАЇНИ

від 04.12.2014 р. № 01-1-590

Президенту Об’єднання організацій роботодавців

медичної та мікробіологічної промисловості України

Печаєву В.К.

Шановний Валерію Костянтиновичу!

Як відомо, нещодавно у Верховній Раді України було утворено коаліцію депутатських фракцій та підписано Коаліційну угоду.

У Коаліційні угоді враховано ряд вимог роботодавців щодо необхідних кроків з покращення бізнес-клімату в державі, усунення зайвих адміністративних перешкод, ліквідації підґрунтя для корупційних діянь.

Разом з тим деякі положення угоди викликають застереження щодо їх можливого негативного впливу на розвиток окремих видів підприємницької діяльності, стан конкуренції та права споживачів.

Зокрема, пп. 4.4 розділу XVI. «Реформа системи охорони здоров’я» передбачено заборонити рекламу лікарських засобів.

На етапі підготовки проекту Коаліційної угоди член ФРУ — Федерація роботодавців медійної галузі України — уже зверталася до Президента, Прем’єр-міністра, Голови Верховної Ради України та лідерів політичних сил щодо недоцільності заборони реклами лікарських засобів.

На думку Федерації роботодавців медійної галузі України, це призведе до збільшення частки неякісних препаратів на ринку, зростання неконтрольованого споживання лікарських засобів та самолікування.

Заборона реклами ліків не вирішить питання шкідливого впливу самолікування, а навпаки — збільшить масштаби цієї проблеми. Зараз реклама препаратів стимулює виробників дотримуватися високих стандартів під час виробництва ліків та дбати про збереження своєї репутації.

Обмеження ж реклами ліків, навпаки, створить передумови для збільшення впливу альтернативних непублічних джерел інформації на споживачів, зростання частки неякісних препаратів на ринку та посилення недобросовісної конкуренції в Україні і непрозорого ціноутворення.

Крім того, заборона реклами ліків призведе до суттєвого скорочення доходів ЗМІ — надходження від реклами препаратів становлять 15 –40% доходів залежно від типу медіа. Позбавлення ЗМІ такої значної частини надходжень в умовах суттєвого падіння ділової активності та рекламного ринку України неможливо компенсувати за жодних обставин. Це призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ та зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт та конкурувати з іноземними.

Необхідно зазначити, що практика запровадження подібних обмежень відсутня в Європейському Союзі. Європейська конвенція про транскордонне телебачення 1989 р., яка була ратифікована Україною та вступила в дію у 2009 р., передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів.

Враховуючи зазначене, з метою забезпечення врахування збалансованих інтересів бізнесу під час можливої реалізації згаданого положення Коаліційної угоди, просимо висловити позицію Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України, яке Ви очолюєте, та надати інформаційні, аналітичні матеріали стосовно впливу цієї норми на діяльність суб’єктів господарювання — членів цього об’єднання та ринок лікарських засобів в цілому.

З повагою
Р. Іллічов,
генеральний директор

Коментарі

Добродій 09.12.2014 4:39
Обнять и плакать. На сколько жалкие аргументы. ...Приведет к увеличению контрафакта и самолечению... КАК? В то время как одни ассоциации рассказывают, что для многих лекарств не подтверждена эффективность, другие говорят что все нормально и наличие рекламы наоборот подталкивает производителей выпускать качественную продукцию. Предложенные аргументы мягко говоря странные. Как раз наличие рекламы повышает риски связанные с производством фальсификатов, так как подделывают то что хорошо продается как следствие крупных рекламных кампаний.

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Інші статті розділу


Останні новини та статті