Повна заборона реклами лікарських засобів суперечить стандартам Європейського Союзу – Всесвітня Асоціація Видавців Газет та Новин

26 Лютого 2015 1:38 Поділитися

Повна заборона реклами лікарських засобів суперечить стандартам Європейського Союзу – Всесвітня Асоціація Видавців Газет та НовинЗа останні роки ініціативи щодо тотальної заборони реклами лікарських засобів в Україні з’являлися неодноразово, але вони не знаходили широкої підтримки серед професійної спільноти та суспільства, адже така заборона може призвести до негативних наслідків для здоров’я населення та економіки країни.

Не дивлячись на те, що досвід країн, які запроваджували повну заборону лікарських засобів, свідчить про неефективність такого кроку у контексті запобігання поширенню самолікування, на сьогодні в Україні це питання не знято з розгляду. Зокрема, у Коаліційній угоді задекларована повна заборона реклами лікарських засобів в Україні. Професійна спільнота виступала проти цієї ініціативи, ще тоді коли розглядався проект Коаліційної угоди. Але у документі, погодженому політичними силами, що входять до складу парламентської Коаліції, положення щодо тотальної заборони реклами лікарських засобів в Україні залишилося.

У зв’язку з цим Всесвітня Асоціація Видавців Газет та Новин (The World Association of Newspapers and News Publishers – WAN-IFRA) листом звернулася до Президента, Голови Верховної Ради та Прем’єр міністра України з проханням взяти це питання до уваги та розглянути його під кутом важливості врахування потреб українських медіа у процесі реформ законодавства про ЗМІ.

У цьому листі Ларрі Кілман (Larry Kilman), Генеральний Секретар WAN-IFRA, зазначає, що пропозиція запровадити заборону реклами певної продукції в українських масмедіа здивувала Всесвітню Асоціацію Видавців Газет та Новин.

«Як нам повідомили, політичні сили в Україні дійшли згоди щодо можливості введення заборони на рекламування безрецептурних лікарських засобів в Україні. Ми вважаємо такий підхід шкідливим, таким, що суперечить міжнародним практикам та є руйнівним для фінансової незалежності приватних ЗМІ в надзвичайно важливий історичний момент для Вашої країни» – зазначено у зверненні до керівництва держави.

Крім того, автор листа звертає увагу на те, що повна заборона реклами лікарських засобів суперечить стандартам Європейського Союзу, а існуючі в Україні регуляторні обмеження вже є ефективними – на сьогодні Законодавство в Україні забороняє рекламу рецептурних лікарських засобів та містить певні вимоги до реклами безрецептурних ліків.

Як зазначено у звернені, нові обмеження, які наразі пропонуються в Україні, практично відсутні в інших країнах світу. Медіа у Європі можуть вільно рекламувати таку продукцію, за виключенням Норвезького телебачення (інші ЗМІ у Норвегії можуть вільно рекламувати таку продукцію). У пострадянських країнах тільки Азербайджан запроваджував таку заборону, ввівши її у 2006 р. Але обмеження були зняті у 2010 р, після суттєвого зменшення об’єму фармацевтичного ринку.

Запровадження заборони реклами лікарських засобів також суперечитиме зобов’язанням України за Угодою про Асоціацію з Європейським Союзом, Уточнення XXXVIІ («Аудіовізуальна галузева політика»), Глава 15, Частина V, яка передбачає, що Україна повинна адаптувати законодавство у відповідності до Директиви №2007/65/EU про Аудіовізуальні Медіа Послуги. Ця Директива містить положення щодо заборони реклами рецептурних препаратів – саме так, як це вже реалізовано в українському законодавстві.

Автор листа зауважує, що замість заборони реклами, найбільш поширеною практикою вирішення проблем системи охорони здоров’я є запровадження спеціальних інформаційних програм, спрямованих на популяризацію профілактики захворювань, здорового способу життя та освіти щодо власного здоров’я. Від реалізації таких програм виграють усі: найбільшою мірою – населення й система охорони здоров’я.

Всесвітня Асоціація Видавців Газет та Новин звертається до керівництва нашої держави з проханням не допустити запровадження тотальної заборони реклами ліків в України, адже така заборона є деструктивною для ЗМІ та інформаційного простору.

Зі свого боку зазначимо, що повна заборона реклами лікарських засобів призведе до додаткового подорожчання ліків для населення, адже якщо у виробника не залишиться засобів комунікацій зі споживачем, він піде до лікаря та провізора. Для виробника робота зі спеціалістами — більш дорогий інструмент, ніж телевізійна реклама, і це позначатиметься на вартості лікарських засобів.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА» 

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті