АМКУ провів дослідження фармацевтичного ринку

АМКУ ПРОВІВ ДОСЛІДЖЕННЯ фармацевтичного РИНКУЯк повідомляє Антимонопольний комітет України (АМКУ), у зв’язку із стрімким зростанням цін на лікарські засоби в 2014 р. ним було проведено дослідження фармацевтичного ринку. Об’єктами дослідження стали найбільші аптечні мережі, вітчизняні виробники препаратів, імпортери та дистриб’ютори.

В результаті проведеного дослідження АМКУ було виявлено вплив як об’єктивних, так і суб’єктивних чинників для значного підвищення цін на ліки.

Щодо діяльності дистриб’юторів лікарських засобів

За результатами оцінки закупівельно-збутової політики дистриб’юторів у період з січня до квітня 2014 р. було виявлено непоодинокі випадки необґрунтованого зростання цін на ліки, які випереджали динаміку зростання курсу іноземної валюти.

З метою запобігання порушенню законодавства про захист економічної конкуренції АМКУ надав дистриб’юторам обов’язкові для розгляду рекомендації, а саме: утриматися від встановлення економічно необґрунтованих оптово-відпускних цін на препарати.

Щодо діяльності учасників ринку роздрібної торгівлі лікарськими засобами

За результатами дослідження ринку послуг з організації роздрібної торгівлі ліками встановлено існування схем збільшення цін на ліки через інструмент надання маркетингових послуг.

Більш ніж 450 аптечних мереж незалежно від форми власності надають вітчизняним та зарубіжним виробникам лікарських засобів маркетингові послуги.

За даними АМКУ, вартість таких послуг може становити до 30% від вартості закуплених препаратів, що фактично є прихованим підвищенням торговельної надбавки аптечних закладів на закуплені ліки.

Фактично маркетингові угоди використовуються аптечними мережами як інструмент отримання додаткового прибутку від своєї основної господарської діяльності.

З метою припинення дій, що можуть мати негативний вплив на конкуренцію АМКУ надав імпортерам/виробникам/маркетуючим організаціям та аптечним мережам такі обов’язкові для розгляду рекомендації:

  • переглянути умови договорів про надання маркетингових послуг, які можуть призводити до встановлення економічно необґрунтованої вартості лікарських засобів, зокрема, виключити ті послуги, які напряму належать до здійснення аптечними мережами своєї основної господарської діяльності — роздрібної торгівлі препаратами;
  • встановити обґрунтовану вартість маркетингових послуг на рівні фактично понесених витрат та не допускати нав’язування таких послуг.
За матеріалами http://www.amc.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті