Залишається актуальним…

Керівникам аптек добре відома позиція Державної податкової адміністрації України (ДПА) стосовно сплати аптечними закладами податку на землю, проте час від часу з’являються нові коментарі щодо цього питання. Один із них став приводом для того, щоб ще раз звернутись до теми.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ В ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ЛИСТ
від 30.09.2002 р. № 4007/10/31-014
ЩОДО СПЛАТИ ПОДАТКІВ АПТЕЧНИМИ УСТАНОВАМИ

Відповідно до пункту 4.4.1 статті 4 закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III податкові роз’яснення можуть надаватися виключно центральним податковим органом України. Будь-які відповіді на запити платників податків, які надаються іншими податковими або контролюючими органами, а не центральним податковим органом, повинні виходити зі змісту роз’яснень, наданих центральним податковим органом, а за відсутності останніх мають сприйматися платниками податків як рекомендації.

Стосовно сплати земельного податку за земельні ділянки, зайняті аптеками, аптечними базами та складами, Державна податкова адміністрація України дала роз’яснення щодо зазначеного питання в листі від 23.01.2001 р. № 815/7/18-0617. Як визначено статтею 12 закону України «Про плату за землю» від 19.09.1996 р. № 378/96-ВР (зі змінами та доповненнями), вітчизняні заклади охорони здоров’я звільнені від сплати земельного податку.

Згідно з «Класифікацією організаційно-правових форм господарювання», затвердженою наказом Держстандарту України від 22.11.1994 р. № 288, заклад, установа — це організаційна структура, яка не займається підприємницькою діяльністю, а фінансування робіт, пов’язаних з її діяльністю, здійснюється за рахунок асигнувань, що виділяються з державного бюджету або з місцевого бюджету адміністративно-територіальних одиниць.

Відповідно до Державної класифікації видів економічної діяльності діяльність аптечних установ належить до роздрібної торгівлі фармацевтичними товарами та парфумерією (код КЗЕД 52.3). Позаяк аптеки, аптечні бази та склади є товариствами з обмеженою відповідальністю, акціонерними товариствами тощо, які діють за принципом повного госпрозрахунку, самофінансування та самоокупності, метою діяльності яких є отримання прибутку, то вказані підприємства не можуть бути кваліфіковані як заклади охорони здоров’я.

Крім того, відповідно до «Інструкції заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель», затвердженої наказом Держкомстату України від 05.11.1998 р. № 377, що визначає положення про заповнення Державного земельного кадастру, дані якого є підставою для нарахування земельного податку, аптеки, аптечні бази та склади віднесені до підприємств торгівлі, а землі, зайняті зазначеними підприємствами, обліковуються як такі, що використовуються з комерційною метою.

Таким чином, за земельні ділянки, зайняті аптеками, аптечними базами та складами, які здійснюють підприємницьку діяльність з метою отримання прибутку, земельний податок повинен сплачуватися власниками землі або землекористувачами на загальних підставах.

Голова ДПА в Запорізькій області
Т. Єфименко

В публікації «Земля і спирт» («Щотижневик АПТЕКА», № 5 (326) від 04.02.2002 р.) докладно висвітлено існуючий порядок розгляду вимог контролюючих органів за наявності розбіжностей у тлумаченні спірних питань в різних нормативно-правових актах. Кожен суб’єкт господарювання має вирішувати питання щодо сплати податку на землю самостійно, беручи до уваги положення підпункту 4.4.1 пункту 4.4 статті 4 закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами», згідно з яким коли норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне трактування прав та обов’язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого може бути прийняте рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення у межах апеляційного узгодження приймається на користь платника податків. Інакше кажучи, суб’єкт господарювання, відстоюючи свої законні інтереси щодо сплати податку на землю, може, якщо виникає необхідність, доводити свою правоту в суді.

Прес-служба «Щотижневика АПТЕКА»

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті