Ліцензування: практичні пропозиції

Нещодавно у «Щотижневику АПТЕКА» (№ 30 (401) від 11 серпня 2003 р.) було надруковано інтерв’ю з президентом Фармацевтичної асоціації України Юрієм Спіженком, в якому він висловив свою думку щодо процедури ліцензування підприємницької діяльності у фармацевтичному секторі. Отже, ми отримали перші відгуки стосовно цієї проблеми. Президент АТ «Данфарм» та ТОВ «Ваша аптека» Ростислав Говзан направив до Ю. Спіженка відкритого листа, зміст якого ми пропонуємо вашій увазі.

Враховуючи негативні наслідки діяльності ліквідованого Державного Департаменту, вважаю, що основне навантаження щодо розгляду заяв та прийняття рішень з видачі ліцензій має лягти на місцевого чиновника (представника, працівника, делегата) Державної служби лікарських засобів та виробів медичного призначення. Щоб уникнути суб’єктивізму в прийнятті рішень, мабуть, доцільно було б за поданням професійної асоціації створити фахову комісію, до якої, окрім згаданого чиновника Державної служби, входили б провізори (фармацевти) аптечних установ, ДІКЯ лікарських засобів, КА лабораторії тощо. Діяльність комісії повинна бути регламентована і контрольована як Державною службою, так і місцевою чи Всеукраїнською Фармацевтичними асоціаціями.

З урахуванням того, що ліцензійні умови доволі виважено регламентують вимоги до провадження фармацевтичної діяльності (кваліфікація ліцензіата, санітарно-гігієнічні, протипожежні та інші вимоги до місця провадження діяльності, матеріально-технічне та довідкове забезпечення), ця комісія могла б брати на себе відповідальність щодо видачі ліцензій підприємству (підприємцю) за наявності чи виявлення якихось незначних недоліків (недостатня кількість чи площа приміщень, наявність водопроводу і каналізації, відстань до існуючих аптечних закладів тощо).

При цьому зазначена фахова комісія на місцях могла б оперативніше реагувати на певні порушення чи зловживання ліцензіата в таких оперативних питаннях, як кваліфікація персоналу аптеки (складу), ціноутворення на регульовану групу ліків, режим роботи і т. ін.

Для зменшення навантаження на комісію чи чиновника Державної служби, мабуть, доцільно було б, щоб сумнозвісна «Довідка про відповідність ліцензійним умовам», яка готувалася установою, уповноваженою Департаментом, заповнювалася ліцензіатом самостійно у вигляді Декларації. Достовірність даних, зазначених у Декларації, має бути незмінною протягом 3 років (або на період дії ліцензії). За порушення чи самовільну зміну суб’єктом задекларованих даних узаконити накладання адміністративних штрафів на посадових осіб, а за грубі порушення — призупиняти дію чи анульовувати ліцензію.

Якщо можливість утримання в регіонах чиновників Державної служби відсутня, необхідно спростити порядок отримання додатків до діючих ліцензій на аптечні пункти чи кіоски в містах та аптечні заклади в сільській місцевості. Функції з відстеження дотримання ліцензійних умов у «малих» та сільських аптечних закладах доцільно перенести на фахові комісії. Професіоналізм та неупередженість цих комісій, створених за поданням Фармацевтичної асоціації, суттєво підвищили б рейтинг не тільки нашої, але й інших громадських організацій, створених на засадах фахових «цехових» спілок.

Щиро сподіваюсь, що наші пропозиції перекликатимуться з думками наших колег інших фармацевтичних закладів і будуть враховані під час виконання обов’язків структурою, яка проводитиме ліцензування фармацевтичної діяльності.

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи