Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України
Прем’єр-міністру України Арсенію Яценюку
Шановний Арсенію Петровичу!
Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України висловлює Вам свою щиру повагу та змушене звернутися з наступного приводу.
На даний час у сфері закупівель лікарських засобів за кошти державного бюджету та в сфері обігу препаратів і виробів медичного призначення склалася кричуща ситуація, яка вимагає негайного вирішення.
08.10.2015 р. Кабінетом Міністрів України ухвалено постанову № 787 «Про затвердження переліку лікарських засобів та медичних виробів, які закуповуються на підставі письмових домовленостей щодо закупівлі із спеціалізованими організаціями, які здійснюють закупівлі». У даному Переліку лікарських засобів, які закуповуються на підставі письмових домовленостей щодо закупівлі зі спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі за напрямами використання бюджетних коштів у 2015 р. за бюджетною програмою 2301400 «Забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру» кожен 3-й препарат виробляється вітчизняними фармацевтичними підприємствами.
У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2015р. № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі», Міністерством охорони здоров’я України готуються до підписання письмові домовленості (меморандум, угода, базова угода, договір, контракт тощо) щодо закупівель товарів і послуг за рахунок бюджетних коштів у спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі. При цьому ані вищезазначеними постановами Кабінету Міністрів України, ані в проектах письмових домовленостей не передбачено участь вітчизняних фармвиробників у тендерних закупівлях лікарських засобів за рахунок коштів державного бюджету, що встановлює штучний бар’єр для забезпечення населення країни вітчизняними якісними, безпечними та економічно доступними препаратами.
Ми неодноразово зверталися до всіх гілок влади з проханням прибрати дискримінаційні вимоги та розглянути наші пропозиції, натомість, крім обіцянок, жодних дієвих кроків щодо вирішення даного питання зроблено не було!
Маючи можливість під час закупівель ліків за кошти держбюджету забезпечити потребу в безпечних, ефективних, якісних та економічно доступних вітчизняних лікарських засобах на 37%, Україна втрачатиме валюту, закуповуючи на 100% імпортні препарати.
Вважаємо, що під час проведення процедури закупівлі ліків міжнародними організаціями, до учасників торгів слід встановлювати вимоги відповідно до українського законодавства, а не лише вимоги, передбачені статутами спеціалізованих організацій, що здійснюють закупівлі за бюджетні кошти, які є дискримінаційними щодо вітчизняного фармвиробника.
Зважаючи на гостру потребу у вирішенні проблеми щодо недобросовісної конкуренції та відповідно до протокольного рішення розширеного засідання правління ООРММП України від 28.10.2015 р., на якому були присутні представники понад 50% всіх вітчизняних фармвиробників, направляємо Вам спільно прийняті вимоги щодо підтримки вітчизняної фармацевтичної галузі, яка є однією з найпотужніших в економіці України.
У разі неприйняття в місячний термін Урядом відповідних рішень та з метою привернення уваги керівництва країни до проблем галузі прийнято рішення провести 25 листопада поточного року біля будинку Уряду та МОЗ України мирну акцію в підтримку вітчизняних фармвиробників.
Дана ситуація потребує негайного врегулювання та Вашого особистого втручання.
Відповідно до вищезазначеного, а також прагнучи консолідації зусиль влади та бізнесу, з метою стабілізації ситуації на вітчизняному фармацевтичному ринку, звертаємося до Вас, шановний Арсенію Петровичу, з проханням про захист вітчизняних виробників лікарських засобів в економічній конкуренції у сфері державних закупівель на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом, вжити відповідних заходів щодо захисту законних інтересів українських фармвиробників та призначити зустріч із залученням представників Уряду, МОЗ України та вітчизняних фармацевтичних підприємств для обговорення проблемних питань галузі та шляхів їх вирішення.
Враховуючи вищенаведене просимо Вас, шановний Арсенію Петровичу, призначити нараду під Вашим особистим головуванням з метою термінового вирішення даного питання.
(Прим. ред. — У листі до Президента України ООРММПУ висловлює прохання про захист вітчизняних виробників лікарських засобів в економічній конкуренції у сфері державних закупівель на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом, вжити відповідних заходів щодо захисту законних інтересів українських фармвиробників та призначити зустріч із залученням представників Уряду, МОЗ України та вітчизняних фармацевтичних підприємств для обговорення порушених проблемних питань та шляхів їх вирішення. У листі до Голови Верховної Ради України вітчизняні виробники просять висловити свою позицію з даного питання та вжити відповідних заходів щодо захисту законних інтересів вітчизняних фармвиробників, а саме: призначити парламентські слухання з метою вирішення нагальних питань фармгалузі. Звертаючись до голови Антимонопольного комітету України, з огляду на те, що одним з основних завдань комітету є здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції на засадах рівності суб’єктів господарювання перед законом, за концентрацією, узгодженими діями суб’єктів господарювання та захист конкуренції у сфері державних закупівель, ООРММПУ просить висловити свою позицію з даного питання та вжити відповідних заходів щодо захисту законних інтересів вітчизняних фармвиробників).
Валерій Печаєв, президент ООРММП України,
член колегії МОЗ України
Вимоги ООРММПУ до Уряду країни щодо підтримки вітчизняних виробників лікарських засобів
1. Усунути дискримінацію вітчизняних виробників у рішеннях Уряду під час забезпечення населення країни лікарськими засобами за рахунок коштів державного бюджету та з метою економії бюджетних коштів вимагаємо терміново внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2015 р. № 622 «Деякі питання здійснення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів із залученням спеціалізованих організацій, які здійснюють закупівлі», а саме:
- у письмових домовленостях щодо закупівель, які укладаються зі спеціалізованими організаціями, що здійснюють закупівлі, включити положення, якими передбачити участь у таких закупівлях вітчизняних виробників ліків, зареєстрованих в Україні, та виробництво яких відповідає вимогам належної виробничої практики (Good Manufacturing Practice — GMP), на засадах недискримінації учасників, передбачених ст. 5 Закону України «Про здійснення державних закупівель», та без будь-яких вимог, що обмежують конкуренцію і призводять до дискримінації учасників;
- під час укладання письмових домовленостей між Міністерством охорони здоров’я України і спеціалізованими організаціями передбачити закупівлю лікарських засобів вітчизняного виробництва без перекваліфікації ВООЗ;
- передбачити для вітчизняних фармвиробників можливість відшкодування ПДВ, віднесеного на собівартість препаратів під час поставок лікарських засобів за кошти державного бюджету.
2. Надати доручення центральним органам виконавчої влади терміново погодити напрацьовані робочою групою при Міністерстві охорони здоров’я та направлені МОЗ України на погодження нормативно-правові акти щодо дерегуляції в сфері обігу лікарських засобів, узгодження яких подекуди гальмується різними органами виконавчої влади.
3. Вжити необхідних заходів щодо термінового виконання п. 12 протокольного доручення Прем’єр-міністра України Арсенія Яценюка про запровадження в Україні електронного реєстру листків непрацездатності та надати відповідне доручення щодо застосування електронної форми рецептів на лікарські засоби, як складової програми дії вищезазначеного реєстру, що стане дієвим кроком для переходу до страхової медицини.
З метою втілення даної програми з 2016 р. залучити кошти Світового банку в рамках запровадження електронної системи охорони здоров’я та інформаційних систем (електронних медичних карт і реєстрів пацієнтів).
Посилити контроль та відповідальність посадових осіб за виконанням даного доручення.
4. Терміново призначити керівництво Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, що дозволить розблокувати роботу Держлікслужби і її регіональних відділень та створить сприятливі умови для ведення бізнесу.
5. З метою недопущення втрати престижного для України членства в міжнародних організаціях терміново виділити з державного бюджету кошти для забезпечення внесення Україною щорічних членських внесків в Міжнародній системі співробітництва фармацевтичних інспекцій (PIC/S) та в Європейській комісії з фармакопеї.
6. Вжити заходів щодо захисту вітчизняного виробника на міжнародному фармринку шляхом встановлення 10-річного мораторію на видачу Україною першого сертифікату підтвердження виробництва лікарських засобів вимогам GMP виробникам з країн, що не входять до PIC/S.
7. Терміново надати доручення МОЗ щодо призначення генерального директора ДП «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України».
З метою оптимізації системи реєстрації лікарських засобів, спрощення та прискорення процедури державної реєстрації та перереєстрації препаратів, покласти відповідальність за прийняття рішень щодо реєстрації лікарських засобів безпосередньо на установу, що здійснює повний цикл реєстрації ліків, визначену центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, а саме — на ДП «Державний експертний центр Міністерства охорони здоров’я України».
8. Надати доручення Міністерству охорони здоров’я України внести зміни до Порядку ввезення на територію України незареєстрованих лікарських засобів, стандартних зразків, реагентів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 26.04.2011 р. № 237 щодо спрощення документообігу та отримання разових дозволів на ввезення на територію України незареєстрованих лікарських засобів (для розробки, досліджень, реєстрації) в електронному вигляді на підставі отриманих від заявника в електронному вигляді відповідних (завірених заявником) документів.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим