Законопроект «Про внесення зміни до статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініції «медична послуга»)

03 Листопада 2015 9:26 Поділитися

ПОДАННЯ

проекту Закону України «Про внесення зміни до статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініції «медична послуга»)

Відповідно до статті 93 Конституції України та частини першої статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» в порядку законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення зміни до статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініції  «медична послуга»).

На пленарному засіданні доповідати буде народний депутат України Сисоєнко І.В.

Додатки:

проект Закону України – на 1 арк.;

порівняльна таблиця – на 1 арк.;

пояснювальна записка – на 2 арк.;

проект Постанови Верховної Ради України  – на 1 арк.;

авторський колектив – на 1 арк.;

копії зазначених матеріалів у електронному вигляді.

Народні депутати України

Сисоєнко І.В.

Семенуха Р.С.

Кремінь Т.Д.

Яриніч К.В.

Кириченко О.М.

Авторський колектив

проекту Закону України Про внесення зміни до статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я (щодо визначення дефініції  «медична послуга»)

Народні депутати України:

Сисоєнко І.В.

Семенуха Р.С.

Кремінь Т.Д.

Яриніч К.В.

Кириченко О.М.

Голова правління Громадської організації «Провідна Рада» Цанько І.І.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініцій  «медична послуга»)

1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту

В останні роки сфера охорони здоров’я України переживає чимало трансформаційних змін. Модель організації надання  медичної допомоги за системою М.О. Семашко, яка полягала у тому, що держава  повною мірою  забезпечувала медичною допомогою населення за принципом «багатий платить за бідного, здоровий за хворого» у цих соціально-економічних умовах є неспроможною забезпечити населення якісною медичною допомогою. Тому ухвалено низку законів щодо реформування медичної допомоги,  яка передбачає оптимізацію закладів охорони здоров’я, розподіл фінансових асигнувань за рівнями медичної допомоги (первинна, вторинна, спеціалізована), програмно-цільовий метод фінансування. Із закладами охорони здоров’я укладаються договори, згідно з якими фінансування надаватиметься не за кошторисом, а за обсягами медичних послуг, які мають завчасно визначену ціну, тобто – свою вартість. . У зв’язку з цим, термін «медична допомога» буде мати соціальний характер, тоді як «медична послуга» – економічний.

Згідно з п. 17 ч.1 ст.1 Закону України «Про захист прав споживачів», послуга – діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб. Таким чином послуга – це економічна категорія і вона має певну вартість.

Вищезазначене підтверджує актуальність визначення дефініції «медична послуга» та доцільність її законодавчого врегулювання для ефективного проведення реформ системи охорони здоров’я в умовах ринкової економіки.

2. Цілі і завдання законопроекту

Завданням законопроекту є  удосконалення понятя «медична допомога» та визначення дефініції «медична послуга» з метою усунення неоднозначності при їх тлумаченні та використанні.

3. Загальна характеристика та основні положення законопроекту

Законопроектом пропонується змінити  редакцію статті  3 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» і доповнити її таким  терміном:

медична послуга – послідовно визначені дії або комплекс дій медичних працівників, направлені на профілактику,  діагностику,  лікування захворювання та реабілітацію, які мають самостійне закінчене значення і визначену вартість (ціну).

4. Місце законопроекту в системі законодавства

Основними нормативно-правовими актами, які регулюють зазначені питання, є Конституція України та Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація положень законопроекту під час його практичного застосування після його прийняття не впливатиме на видаткову частину Державного або місцевих бюджетів.

6. Обґрунтування очікуваних соціально-економічних, правових та інших наслідків застосування законопроекту після його прийняття

Внесення відповідних змін до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» усуне наявні в ньому неоднозначності та  тлумачення  щодо понять «медична допомога» та «медична послуга» і забезпечить високу якість виконання нормативно-правових відносин  у сфері охорони здоров’я, що забезпечуватиме конституційні гарантії та права громадян України на охорону здоров’я.

Народні депутати України

Сисоєнко І.В.

Семенуха Р.С.

Кремінь Т.Д.

Яриніч К.В.

Кириченко О.М.

ПРОЕКТ (реєстр. № 2271а від 03.07.2015 р.)

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення зміни до статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я щодо визначення дефініції «медична послуга»

Верховна Рада України постановляє:

I. Частину першу статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я (Відомості Верховної Ради України, 1993 р., № 4, ст. 19) доповнити абзацом п’ятим такого змісту:

«медична послуга  –  послідовно визначені дії або комплекс дій медичних працівників, направлені на профілактику,  діагностику,  лікування захворювання та реабілітацію, які мають самостійне закінчене значення і визначену вартість.»

У зв’язку з цим абзаци 5-11 вважати абзацами 6-12.

ІІ. Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради

України

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ

до проекту  Закону України «Про внесення зміни до статті 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініції  «медична послуга»).

Чинна редакція Редакція, що пропонується 
Закону України «Про внесення змін до «Основ законодавства України про охорону здоров’я» (щодо визначення дефініцій «медична допомога» та медична послуга»)
Стаття 3. Поняття і терміни, що вживаються в законодавстві про охорону здоров’я

У цих Основах та інших актах  законодавства про охорону здоров’я основні терміни  мають таке значення:

(…)

Відсутня

Стаття 3. Поняття і терміни, що вживаються в законодавстві про охорону здоров’я

У цих Основах та інших актах законодавства про охорону здоров’я основні терміни мають таке значення:

(…)

медична послуга – послідовно визначені дії або комплекс дій медичних працівників, направлені на профілактику, діагностику,  лікування захворювання та реабілітацію, які мають самостійне закінчене значення і  визначену вартість (тариф).

медична послуга – послідовно визначені дії або комплекс дій медичних працівників, направлені на профілактику, діагностику,  лікування захворювання та реабілітацію, які мають самостійне закінчене значення і  визначену вартість (тариф).

Народні депутати України

Сисоєнко І.В.

Семенуха Р.С.

Кремінь Т.Д.

Яриніч К.В.

Кириченко О.М.

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті