ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Постанови Верховної Ради України «Про звільнений Квіташвілі О. з посади Міністра охорони здоров’я України»
1 .Обґрунтування необхідності прийняття Постанови
Необхідність звільнення КвіташвіліО. з посади Міністра охорони здоров’я України обґрунтовується його невідповідністюзайманій посаді та його бездіяльністю за рік перебування на цій посаді (призначений 2 грудня 2014 року), що призвело до критичного стану української медицини.
Квіташвілі О. не зробив необхідних кроків для виконання вимог законодавства щодо здійснення реформування галузі охорони здоров’я України та не виконав належним чином інших приписів законодавства для забезпечення сталої та ефективної роботи галузі охорони здоров’я.
За час його перебування на посаді, МОЗ України так і не було розроблено та затверджено Концепцію і Стратегію реформування системи охорони здоров’я України і детальний план їх практичної реалізації, розробка яких передбачена розпорядженням Уряду від 17 вересня 2014 р. № 847-р «Про імплементацію Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами. з іншої сторони».
Також Квіташвілі О. було повністю провалено у поточному ромі здійснення державних закупівель лікарських засобів та виробів медичного призначення.
За результатами службового розслідування, проведеного протягом травня-липня 2015 року Національною агенцією з державної служби за дорученням Прем’єр-міністром України А.П. Яценюка, було виявлено системні недоліки роботи керівництва Міністерства охорони здоров’я та з’ясовано, що за 6 місяців перебування Міністра охорони здоров’я Квіташвілі О. на посаді ним не лише не зроблено дієвих кроків щодо вирішення нагальних питань галузі, але й призупинені деякі процеси у сфері охорони здоров’я, зокрема державні закупівлі.
Комісія дійшла висновку, що керівництво МОЗ фактично самоусунулося від забезпечення організації роботи із держзакупівель у поточному році, зокрема, міністерством було направлено проект паспорту бюджетної програми на 2015 рік на затвердження до Міністерства фінансів України із запізненням на 67 днів.
Однак, не зважаючи на зазначене, Міністром охорони здоров’я Квіташвілі О. не було вжито належних заходів з метою прискорення проведення вказаних державних закупівель, і станом на кінець 2015 року жодних лікарських засобів та виробів медичного призначення за державними програмами не було закуплено та поставлено у регіони.
Повністю відсутні й імунобіологічні препарати для проведення новонародженим первинного вакцинального комплексу (щеплення), через що величезна кількість новонароджених дітей так і залишились нещепленими.
Також у поточному році, через дефіцит інших вакцин багато дітей не були щеплені проти таких небезпечних хвороб як дифтерія, правець, коклюш тощо, що може призвести до суттєвого погіршення епідемічної ситуації в країні.
Таким чином сьогодні громадяни України не отримують необхідну медичну допомогу у повному обсязі.
Особливо негативно зазначена ситуація позначається на паданні медичної допомоги важкохворим пацієнтам, у тому числі, особам з трансплантованими органами, які постійно потребують життєво-необхідних ліків, що раніше забезпечувалося державою.
При цьому, постійна безвідповідальна регуляція МОЗ цінової політики медичних засобів, які передбачені Законом для пільгового забезпечення громадян, призвела до їх відсутності в лікарнях.
Через зволікання МОЗ із вирішеннями питань щодо направлення у поточному році громадян на лікування за кордон, шість людей померли, так і не дочекавшись необхідного лікування, троє з них-діти.
Не здійснено Квіташвілі О. і жодного дієвого кроку для поліпшення роботи медичних закладів. Через це, заклади охорони здоров’я районного га місцевого рівнів знаходяться на даний час на межі виживання. Існуючий розподіл медичних субвенцій в районних лікарнях не забезпечує щомісячних видатків, що тягне за собою виникнення постійної заборгованості. При цьому, не було здійснено жодних спроб перегляду розподілу медичної субвенції з Державного бюджету в залежності від потреби лікувального закладу. У зв’язку з постійною незабезпеченістю по заробітній платі в лікарнях змушені переводити працівників на неповний робочий день або ж звільняти їх.
Відсутні також кошти на виплату законодавчо встановлених надбавок та доплат медичному персоналу відповідно до законів України «Про боротьбу із захворюваннями на туберкульоз», «Про захист населення від інфекційних хвороб». Тривають ініційовані керівництвом МОЗ необґрунтовані скорочення медичних працівників в Україні.
Також Квіташвілі О. не було налагоджено дієву співпрацю із профільним парламентським Комітетом. Ним постійно ігнорувалися запрошення Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я щодо участі його засіданнях, у тому числі тих, на яких розглядалися важливі питання галузі, що потребували особистої присутності Міністра.
Зокрема, Квіташвілі О. було тричі проігноровано направлені йому Комітетом запрошення щодо необхідності його особистої участі у засіданні Комітету для надання народним депутатам України – членам Комітету інформації стан виконання Постанови Верховної Ради України від 11 грудня 2014 року № 26-VIII «Про Програму діяльності Кабінету Міністрів України» в частині реформування системи охорони здоров’я (п. 8 Програми «Мова соціальна політика») та рекомендацій слухань у Комітеті з питань охорони здоров’я на тему: «Про реформу охорони здоров’я в Україні», а також відповідне доручення Прем’єр-міністра України з цього приводу.
За таких обставин перебування Квіташвілі О на посаді Міністра охорони здоров’я України є неможливим і таким, що суперечить інтересам держави і суспільства.
2.Мета і завдання прийняття Постанови
Метою даної Постанови є звільнення Квіташвілі О. з посади Міністра охорони здоров’я України.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту
Проектом постанови пропонується звільнити Квіташвілі О. з посади Міністра охорони здоров’я України.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правовою регулювання
Нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у даній сфері правового регулювання є Конституція України.
5.Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняті цієї постанови не передбачає додаткових витрат з Державного бюджету України.
6. Прогноз соціально-економічних наслідків прийняття Постанови
Прийняття проекту забезпечить реалізацію Верховною Радою України своїх конституційних повноважень щодо звільнення членів Кабінету Міністрів України та сприятиме захисту невід’ємних прав громадян України на якісну та доступну охорону здоров’я.
Народні депутати | О.В. Богомолець О.С. Мусій А.Ф. Шипко І.М. Шурма Т.Д. Бахтеєва О.М. Біловол С.І. Березенко |
Проект
оприлюднений на офіційні сторінці
Олега Мусія в соціальній мережі Facebook
ПОСТАНОВА
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про звільнення Квіташвілі О. з посади Міністра охорони здоров’я України
Відповідно до пункту 12 частини першої статті 85 Конституції України Верховна Рада України постановляє:
1. Звільнити Квіташвілі Олександра з посади Міністра охорони здоров’я України.
2. Ця Постанова набирає, чинності з дня її прийняття.
Голова Верховної Ради України
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим