Новорічні дискримінаційні умови в торгах щодо медичних виробів у Києві

24 Грудня 2015 3:26 Поділитися

НОВОРІЧНІ ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ В ТОРГАХ ЩОДО МЕДИЧНИХ ВИРОБІВ у КИЄВІЧлени Асоціації «Оператори ринку медичних виробів» (далі — Асоціація) глибоко занепокоєні ситуацією, що складається навколо організації та проведення відкритих торгів по Києву генеральними замовниками — Київською міською клінічною лікарнею № 1 (код за ЄРДПОУ 01981738) та Київською міською клінічною лікарнею № 2 (код за ЄРДПОУ 25637595) на загальну суму понад 436 493 375,00 грн.

Так, у Віснику державних закупівель № 383 від 20.11.2015 р. було опубліковано відповідні оголошення з подальшим укладенням з переможцем рамкової угоди строком на 3 роки відносно наступних предметів закупівлі:

  • № 20.59.1 Фотопластинки й фотоплівки, плівка для миттєвого друку; фотохімікати та фотографічні незмішані речовини — 10 найменувань (оголошення за № 232003).

Очікувана вартість закупівлі: 13 277 525,00 грн.;

  • № 32.50.2 Інструменти та прилади терапевтичні; приладдя, протези та ортопедичні пристрої — 27 найменувань (оголошення за № 231645).

Очікувана вартість закупівлі: 80 495 451,00 грн.;

  • № 32.50.1 Інструменти і прилади медичні, хірургічні та стоматологічні — 97 найменувань (оголошення за № 231604).

Очікувана вартість закупівлі: 203 993 699,00 грн.;

  • № 21.20.2 Препарати фармацевтичні та інше (перев’язувальний матеріал) — 15 найменувань (оголошення за № 231892).

Очікувана вартість закупівлі: 54 186 000,00 грн.;

  • № 32.50.1 Інструменти і прилади медичні, хірургічні та стоматологічні — 50 найменувань (оголошення за № 232026).

Очікувана вартість закупівлі: 84 540 700,00 грн.

Замовниками вказаних вище предметів закупівлі виступають 80 закладів охорони здоров’я Києва.

Розкриття пропозиції за оголошенням призначено на 30–31 грудня 2015 року.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про здійснення державних закупівель» закупівлі здійснюються за такими принципами, як добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка пропозицій конкурсних торгів, запобігання корупційним діям і зловживанням, вільного переміщення товарів та свободи надання послуг.

Частиною 3 ст. 5 цього ж закону встановлено, що замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Виходячи з тексту документації зазначених вище конкурсних торгів, члени Асоціації вбачають встановлення в ній дискримінаційних вимог, що з великою вірогідністю призведуть до зменшення кола потенційних учасників.

Так, в тексті документації зазначена необхідність надавати пропозиції за всіма позиціями без розділення на окремі лоти. Тобто мова йде про завідоме вчинення дискримінаційних дій, які в результаті призведуть до погіршення становища одних суб’єктів порівняно з іншими суб’єктами господарювання і обмежать їхні законні права та інтереси.

Іншою дискримінаційною вимогою є встановлення надвеликого розміру забезпечення пропозиції конкурсних торгів — надання учасником замовнику гарантій виконання своїх зобов’язань у зв’язку з поданням пропозиції конкурсних торгів із розрахунку надання пропозицій в цілому.

Разом з тим, внаслідок проведення таких торгів вбачається можливим створення монопольного становища на ринку медичних виробів переможцем торгів із забезпечення постачання медичних виробів до закладів охорони здоров’я Києва строком на 3 роки.

Асоціація, об’єднуючи інтереси сумлінних операторів ринку, займає категоричну позицію щодо будь-яких проявів корупції в здійсненні державних закупівель. Асоціація вітає прозорі та чесні торги.

З метою недопущення порушення принципів здійснення закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та відкритості і прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачених ст. 3 та 5 вказаного вище закону, Асоціація закликає громадськість та засоби масової інформації закцентувати прискіпливу увагу на забезпеченні дотримання цих принципів при здійсненні оголошених торгів.

Задля реалізації цієї ж мети Асоціація також буде змушена звернутися до уповноважених органів центральної виконавчої влади у сфері здійснення державних закупівель, Антимонопольного комітету України, Київської міської держадміністрації (КМДА), Департаменту охорони здоров’я КДМА, правоохоронних органів та до профільних громадських об’єднань (СТОП корупції в Київській області, НАШІ ГРОШІ, Центр політичних студій та аналітики, Центр протидії корупції та ін.) з проханням здійснити в межах компетенції відповідні заходи реагування і впливу.

За інформацією прес-служби Асоціації «Оператори ринку медичних виробів»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті