Проект Постанови Верховної Ради України «Про проведення парламентських слухань на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами»

07 Лютого 2017 12:39 Поділитися

ПОДАННЯ
проекту Постанови Верховної Ради України «Про проведення парламентських слухань на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами»

Відповідно до статті 93 Конституції України, статті 234 Регламенту Верховної Ради України, на підставі рішення Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я від 7 грудня 2016 року (протокол №53) в порядку законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про проведення парламентських слухань на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами».

Метою проведення парламентських слухань є винесення на широке професійне та громадське обговорення окреслених вище питань, що становлять суспільний інтерес, з метою формування раціональної фармацевтичної політики в України та визначення шляхів її реалізації.

Доповідачем із зазначеного питання під час розгляду його на пленарному засіданні Верховної Ради України визначено голову Комітету з питань охорони здоров’я, народного депутата України О.В. Богомолець.

Додаток:

1. Проект Постанови на 2 арк.;

2. Пояснювальна записка на 2 арк.;

3. Електронна копія зазначених документів.

Голова Комітету
О.В. Богомолець

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Постанови Верховної Ради України про проведення парламентських слухань на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Проведення на найвищому рівні обговорення питань щодо раціональної фармацевтичної політики, забезпечення населення лікарськими засобами та збільшення їх доступності, як невід’ємних складових державної політики охорони здоров’я України, викликано необхідністю формування державної стратегії виробництва та забезпечення лікарськими засобами відповідно до реальних потреб охорони здоров’я населення, створення орієнтованої на пацієнта системи охорони здоров’я.

Незважаючи на те, що загальні витрати на охорону здоров’я в Україні становлять 7,6% валового внутрішнього продукту, вони покривають лише 56,2% від потреби, внаслідок чого щороку в Україні близько 600 тис. домогосподарств зазнають катастрофічних фінансових витрат на охорону здоров’я.

У 2015 році 29% домогосподарств не змогли отримати медичну допомогу або ліки переважно внаслідок фінансової недоступності медичних послуг. Нажаль сьогодні весь тягар зі сплати вартості лікарських засобів у разі настання хвороби несуть на собі громадяни. Це обумовлює низький відсоток звернень за медичною допомогою з числа тих, хто цього потребує (близько 50%). У поєднанні із значними обсягами самолікування, недосконалістю галузевих стандартів медичної допомоги (невідповідність європейським стандартам) та недотриманням їх як лікарями, так і пацієнтами, агресивна маркетингова політика виробників та постачальників лікарських засобів призводить до споживання населенням великої кількості другорядних і неактуальних лікарських засобів («поліпрагмазія»), у той час як основні (життєво-необхідні) лікарські засоби споживаються у критично низьких обсягах.

Обсяг ринку лікарських засобів, які реалізуються через роздрібну аптечну мережу, у 2015 році становив близько 45 млрд. гривень, а за 9 місяців 2016 року він вже склав 35,1 млрд. грн. за 746,3 млн. упаковок.

Незважаючи на те, що у структурі захворюваності населення в Україні перші місця посідають серцево-судинні, онкологічні захворювання та захворювання органів дихання, у структурі роздрібних продажів через аптечні заклади лідерами є засоби, що впливають на травну систему та метаболізм, засоби, що діють на респіраторну систему і лише потім засоби, що впливають на серцево-судинну систему.

Такий дисбаланс між структурою захворюваності населення та споживанням лікарських засобів не залишає жодних сумнівів у необхідності проведення оцінки ефективності існуючої системи забезпечення населення лікарськими засобами та удосконалення цілого ряду її елементів, зокрема у контексті запровадження реформи охорони здоров’я у цілому.

У першу чергу це стосується розроблення національної політики лікарських засобів спрямованої на: забезпечення фізичної і економічної доступності ефективних, якісних та безпечних лікарських засобів; сприяння раціональному призначенню, відпуску та застосуванню лікарських засобів; удосконалення професійного розвитку кадрових ресурсів, які задіяні у процесі обігу лікарських засобів; оптимізацію процесу закупівлі та відшкодування вартості лікарських засобів за бюджетні кошти та їх розподілу між закладами охорони здоров’я; оновлення протоколів лікування, що базуються на доказових даних, для оптимізації їх використання; удосконалення процедури допуску на ринок лікарських засобів, яка б гарантувала потрапляння на ринок лише якісних ліків з доведеною ефективністю; підвищення інвестиційної привабливості фармацевтичного ринку України тощо.

2. Цілі і завдання прийняття акта

Основною метою прийняття постанови є винесення на широке професійне та громадське обговорення окреслених вище питань, що становлять суспільний інтерес, з метою формування раціональної фармацевтичної політики в України та визначення шляхів її реалізації.

3. Загальна характеристика і основні положення акта

Проектом Постанови пропонується провести 19 квітня 2017 року парламентські слухання на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами».

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Правове регулювання у даній сфері забезпечується Конституцією України та Законом України «Про Регламент Верховної Ради України».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Проведення парламентських слухань передбачає витрати на матеріально-технічне забезпечення і видання матеріалів парламентських слухань за рахунок коштів, передбачених у видатках Апарату Верховної Ради України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прий­няття акта

Проведення парламентських слухань дозволить всебічно обговорити проблемні питання у сфері забезпечення населення сучасними ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами, виробити обґрунтовані рекомендації з метою визначення чіткого плану загальнодержавних комплексних заходів щодо запровадження в Україні національної лікарської політики, спрямованої на належний вибір основних лікарських засобів, доступність цін на ліки, фінансування лікарського забезпечення, удосконалення системи фармацевтичного постачання (оптова та роздрібна реа­лізація), розвиток національного фармацевтичного виробництва лікарських засобів, регулювання та забезпечення їх якості, раціо­нальне їх застосування, організацію досліджень і розробку лікарських засобів, кадрове забезпечення фармацевтичної галузі.

Голова Комітету
з питань охорони здоров’я
О.В. Богомолець

Проект (реєстр. № 5601 від 26.12.2016 р.)

вноситься народними депутатами України —

членами Комітету з питань охорони здоров’я

О. Богомолець (посвідчення № 067)

О. Корчинська (посвідчення № 208)

О. Мусій (посвідчення № 322)

Т. Донець (посвідчення № 20)

С. Березенко (посвідчення № 439)

К. Яриніч (посвідчення № 303)

І. Сисоєнко (посвідчення № 152)

І. Шурма (посвідчення № 186)

О. Біловол (посвідчення № 378)

А. Шипко (посвідчення № 250)

Т. Бахтеєва (посвідчення № 168)

ПОСТАНОВА
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про проведення парламентських слухань
на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами»

Верховна Рада України постановляє:

1. Провести 19 квітня 2017 року в залі пленарних засідань Верховної Ради України парламентські слухання на тему: «Раціональна фармацевтична політика та забезпечення населення ефективними, безпечними та доступними лікарськими засобами».

2. Кабінету Міністрів України до 12 квітня 2017 року підготувати і подати до Верховної Ради України тиражовані для народних депутатів України інформаційно-аналітичні матеріали з питання парламентських слухань та відповідні пропозиції до рекомендацій парламентських слухань, визначити доповідача із зазначеного питання.

3. Комітетам Верховної Ради України з питань охорони здоров’я, податкової та митної політики, промислової політики та підприємництва здійснити необхідні заходи щодо організаційного та методичного забезпечення проведення парламентських слухань та внести проект їх рекомендацій.

4. Запросити для участі в парламентських слуханнях представників центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, громадських організацій, профільних міжнародних організацій, науковців та експертів.

5. Національній телекомпанії України та Національній радіокомпанії України за участю Інформаційного управління Апарату Верховної Ради України забезпечити в установленому порядку пряму трансляцію парламентських слухань на Першому загальнонаціональному каналі Національної телекомпанії України та Першому загальнонаціональному каналі Національної радіокомпанії України.

6. Апарату Верховної Ради України забезпечити фінансування витрат, необхідних для організації і проведення зазначених парламентських слухань, стенографування та видання матеріалів парламентських слухань Видавництвом Верховної Ради України.

Голова Верховної Ради України
А. Парубій

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті