Проект постанови Верховної Ради України «Про звільнення Митника З.М. з посади міністра охорони здоров’я України» зареєстровано в парламенті 19.05.2010 р. за № 6406. Ініціаторами проекту виступили народні депутати від депутатської фракції «Блок Юлії Тимошенко» Євген Добряк та Раїса Сорочинська-Кириленко.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
У квітні поточного року Головним контрольно-ревізійним управлінням України оприлюднено результати ревізії фінансово-господарської діяльності Міністерства охорони здоров’я України за період з 01.01.2008 по 18.11.2009 р.
Наведені у матеріалах Головного контрольно-ревізійного управління України факти порушень фінансово-господарської дисципліни посадовими особами Міністерства охорони здоров’я України спонукають до невідкладного вживання заходів щодо їх припинення.
Так, за наслідками проведеної Головним контрольно-ревізійним управлінням України зазначеної ревізії встановлено, що закупівля лікарських засобів, лікувально-діагностичного обладнання та виробів медичного призначення здійснювалася виключно через низку іноземних та українських посередників, що призвело до зайвих та неефективних видатків на суму 51,2 млн грн.
Зокрема, ТОВ «Три-Центральний аптечний склад» поставило МОЗ України лікарські засоби виробництва Бельгії та Данії на загальну суму 125,4 млн грн., закупивши їх у компанії «EUROSTATE CORPORAITION LIMITED» (Велика Британія) та ЗАТ «Ганза» (Україна), та заробивши на різниці в цінах 9,1 млн та 404 тис. грн. відповідно. На 854 тис. грн. була завищена ціна на онкологічні препарати виробництва Індії та Франції, придбані у ТОВ «ФРА-М». 2,5 млн грн. заробило ТОВ «Інтерфарм» на поставках імунобіологічних препаратів французького виробництва через компанію «OLDEN GROUP LLC» (США) тощо.
Навіть у випадках придбання лікарських засобів та медичного обладнання вітчизняного виробництва закупівля здійснювалася виключно через посередників. Зокрема, при поставці 20 препаратів та апаратів штучної вентиляції легень вітчизняного виробництва неадекватні дії МОЗ України дозволили отримати посередникам за рахунок державних коштів прибуток у розмірі 8,7 млн грн.
При проведенні тендерних процедур переможцями торгів, що проводяться МОЗ, як правило, стають фірми — посередники посередників.
Проведений Головним контрольно-ревізійним управлінням України аналіз цін на медикаменти і вироби медичного призначення іноземного виробництва засвідчив наявність ознак тіньових схем, спрямованих на мінімізацію та/або ухилення від сплати податків вітчизняних постачальників.
Наведені факти є непоодинокими і свідчать про системні порушення і зловживання у цій сфері.
Слід зазначити, що увесь цей період діяльність Тендерного комітету МОЗ України координував та контролював відповідно до розподілу функціональних обов’язків (накази МОЗ України від 03.04.2008 р. № 125-к та від 18.02.2010 р. № 70-к) теперішній очільник міністерства Митник Зіновій Миколайович, який тоді обіймав посаду заступника міністра охорони здоров’я України. Ним особисто підписувалися й відповідні договори з боку МОЗ України.
І нині, в умовах, коли галузь охорони здоров’я потерпає від хронічного дефіциту коштів та відсутності довгоочікуваних системних реформ, Міністерство охорони здоров’я України під керівництвом З.М. Митника продовжує реалізацію сумнівних проектів, що призводять до багатомільйонних витрат бюджетних коштів та негативно позначаються на можливості фінансування дійсно пріоритетних проблем і програм галузі, якості та доступності медичної допомоги, що надається населенню.
За попередніми результатами ревізії використання державних коштів під час залучення іноземних товарних кредитів під державні гарантії для реалізації інвестиційних проектів у медицині Головним контрольно-ревізійним управлінням України вже сьогодні зроблено висновки про те, що лише в результаті здійсненої в рамках відповідного інвестиційного проекту закупівлі за кошти іноземного кредиту 1000 одиниць спеціалізованих автомобілів Opel Combo (транспортний засіб для лікаря), отриманих станом на 1 квітня 2010 р. підпорядкованим МОЗ України державним підприємством «Укрмедпостач», зумовлено додаткові витрати коштів державного бюджету на суму близько 100 млн грн.
Такий підхід до організації управління галуззю, відсутність чіткої стратегії її реформування, нездатність забезпечити контроль за ефективним і раціональним використанням ресурсів галузі свідчать про непрофесійність та безвідповідальність особисто Митника З.М. та вимагає невідкладного прийняття рішення щодо припинення його діяльності на посаді міністра охорони здоров’я України.
2. Цілі і завдання прийняття акта
Дана постанова передбачає звільнення Митника З.М. з посади міністра охорони здоров’я України.
3. Загальна характеристика та основні положення проекту
Проектом постанови пропонується звільнити Митника З.М. з посади міністра охорони здоров’я України.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Правове регулювання у даній сфері здійснюється на основі Конституції України.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття цієї постанови не вимагає додаткових витрат з Державного бюджету України.
6. Прогноз соціально-економічних наслідків прийняття акта
Прийняття постанови дозволить забезпечити реалізацію конституційних повноважень Верховної Ради України щодо звільнення членів Кабінету Міністрів України, сприятиме припиненню порушень у фінансово-господарській діяльності Міністерства охорони здоров’я України та підпорядкованих йому структур і поліпшенню належної реалізації прав громадян України на охорону здоров’я та медичну допомогу.
Проект
ПОСТАНОВА
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
ПРО ЗВІЛЬНЕННЯ МИТНИКА З.М. З ПОСАДИ МІНІСТРА ОХОРОНИ ЗДОРОВ‘Я УКРАЇНИ
Відповідно до п. 12 частини 1 ст. 85 Конституції України Верховна Рада України постановляє:
1. Звільнити Митника Зіновія Миколайовича з посади міністра охорони здоров’я України.
2. Ця постанова набирає чинності з дня її прийняття.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим