28 березня 2017 р. Центр тестування при МОЗ України провів порівняльне дослідження якості медичної освіти в Україні на післядипломному етапі підготовки лікарів. У ньому взяли участь 4906 лікарів-інтернів, з яких 2970 бюджетної та 1936 контрактної форм навчання.
Нагадаємо, що МОЗ України в січні висловило намір провести оцінку стану медичної освіти в Україні у порівнянні з міжнародними стандартами (зокрема США) за результатами зовнішнього оцінювання якості підготовки майбутніх лікарів в Україні.
Для проведення дослідження до екзаменаційного тесту ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» включили субтест із 30 тестових завдань типу USMLE (United States Medical Licensing Examination — Екзамен з отримання медичної ліцензії Сполучених Штатів Америки) з надання допомоги при невідкладних станах.
За результатами складання субтесту було визначено категорію лікарів-інтернів, що показали найвищі результати. До цього списку увійшли 473 особи, які представляють наступні університети:
- Львівський національний медичний університет — 70 осіб;
- Дніпропетровська медична академія — 60 осіб;
- Національний медичний університет — 46 осіб;
- Національна медична академія післядипломної освіти — 44 особи;
- Вінницький національний медичний університет — 43 особи.
Однак варто зазначити, що результати складання субтесту між ВНЗ суттєво не відрізняються, про що свідчить різниця у результатах — 5,5%.
Найкращі індивідуальні результати складання іспиту продемонстрували:
1) В.С. Ломакін. Результат субтесту — 76,7%; основного тесту — 93,7% (Дніпропетровська медична академія);
2) Р.П. Бак. Результат субтесту — 76,7%; основного тесту — 93,0% (Національний медичний університет);
3) Т.Ю. Бідованець. Результат субтесту — 73,3%; основного тесту — 94,9% (Тернопільський державний медичний університет);
4) К.В. Мукієвська. Результат субтесту — 73,3%; основного тесту — 92,4% (Національний медичний університет).
МОЗ зазначає, що включення субтесту із тестових завдань типу USMLE простимулювало навчальний процес та підготовку до ліцензійного іспиту «Крок 3» у ВНЗ, оскільки цьогорічний національний показник іспиту становив 84,6%, що на 3% вище, ніж минулого року.
У цілому ж результати порівняльного дослідження показали, що для підвищення вимог до змісту та якості підготовки лікарів-інтернів необхідна реформа інтернатури на всіх її етапах: затвердження нового Положення про інтернатуру, запровадження системи конкурсного електронного вступу до інтернатури, визначення переліку базових спеціальностей, приведення змісту навчання та комп’ютерних програм для атестації інтернів у відповідність із сучасними протоколами лікування та стандартами діагностики.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим