Нова редакція Закону України «Про здійснення державних закупівель»

1 червня 2010 р. Верховна Рада України ухвалила у новій редакції закон «Про здійснення державних закупівель» (далі — закон), який враховує пропозиції Президента та уряду. Також цей документ узгоджено з міжнародними експертами. «За» проголосували 245 народних депутатів з 374, зареєстрованих у сесійній залі. Наразі закон готується на підпис Президенту.

Проект згаданого закону було зареєстровано у Верховній Раді 12.05.2008 р. за № 2263-1 та 16.03.2010 р. повернено з пропозиціями Президента для повторного розгляду у парламенті.

Закон встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. Його мета — створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, розвиток добросовісної конкуренції, забезпечення раціонального та ефективного використання державних коштів тощо.

Зокрема, передбачено, що дія цього закону не поширюється на випадки, коли предметом закупівлі є:

  • послуги, закупівля яких здійснюється державними банками та банками, в капіталізації яких взяла участь держава, виключно для проведення ними банківських операцій відповідно до закону «Про банки і банківську діяльність»;
  • товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється замовниками, які знаходяться за межами України;
  • товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до закону «Про державну таємницю»;
  • послуги, необхідні для здійснення державних позик, обслуговування і погашення державного боргу тощо.

Окремими законами України визначаються особливості здійснення закупівлі таких товарів, робіт і послуг:

  • захищені фарби, папір та інші матеріали, які використовуються для виготовлення бланків цінних паперів, документів суворої звітності (обліку) згідно зі схемою їх захисту;
  • послуги з перевезення залізничним транспортом;
  • послуги поштового зв’язку, поштові марки та марковані конверти;
  • телекомунікаційні послуги, в тому числі з ретрансляції радіо- та телесигналів (за винятком послуг мобільного зв’язку та послуг інтернет-провайдерів);
  • централізоване водопостачання та водо­відведення;
  • електрична енергія, її передача та розподіл, централізоване постачання теплової енергії;
  • послуги з підготовки кадрів ВНЗ І–IV рівнів акредитації за державним замовленням тощо.

    За словами Сергія Тігіпка, віце-прем’єр-міністра України, прийняття Верховною Радою цього документа дозволить вивести з тіні процес державних закупівель та забезпечить значну економію державних коштів, що зменшить прояви корупції та інших зловживань.

    На його думку, важливим моментом є те, що закон передбачає розмежування функцій вироблення державної політики і контролю за здійсненням державних закупівель: перша закріплена за Міністерством економіки, а контроль покладається на Антимонопольний комітет України як орган оскарження.

    Також законом передбачено удосконалення механізму оскарження. С. Тігіпко наголосив, що повноваження, делеговані Антимоно­польному комітету, не дозволять перетворити його в інструмент штучного затягування процедури закупівель і забезпечуватимуть зацікавленість замовника в усуненні виявлених порушень. Нині при поданні скарги не призупинятиметься процедура закупівлі (за винятком випадків, коли Антимонопольний комітет приймає відповідне рішення), що зменшить зловживання у цій сфері.

    «Прийняття цього закону з урахуванням європейської практики — суттєвий крок України до формування зони вільної торгівлі з ЄС. Крім того, зазначений документ дозволить значно посилити позиції України у пере­говорному процесі зі Світовим банком та Європейською комісією щодо продовження співпраці з ними», — підкреслив віце-прем’єр-міністр.

    За матеріалами www.rada.gov.ua;
    www.kmu.gov.ua

    Комментарии

    Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

    Добавить свой

    Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

    *

    Другие статьи раздела


    Последние новости и статьи