Законодавчі підстави для застосування податкової пільги щодо медичних виробів з Державного реєстру відсутні — Мінфін

15 Травня 2018 3:39 Поділитися
Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» (далі — Асоціація) вкот­ре висвітлює події, пов’язані зі зміною ставки ПДВ на медичні вироби з 2 лютого 2018 р., спричинені набуттям чинності наказу МОЗ України від 22.12.2017 р. № 1690 «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства охорони здоров’я України від 16 липня 2012 року № 533» (далі — наказ № 1690 та наказ № 533).

Так, на адресу Асоціації надійшла чергова відповідь від Державної регуляторної служби України від 10.05.2018 р. № 4441/0/20, разом з якою служба надала Асоціації копію листа від Міністерства фінансів України щодо порушеного питання та позиції відомства з цього приводу.

Міністерство фінансів України в листі від 16.04.2018 р. № 11310-10-10/10373, адресованому Державній регуляторній службі України, фактично підтвердило попередні висновки Асоціації щодо наявності проблем при застосуванні з 2 лютого 2018 р. пільгової ставки ПДВ на вироби, що знаходилися в Державному реєстрі медичних виробів, який вела Державна служба України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (далі — Держлікслужба) за процедурою державної реєстрації.

Нагадаємо, що з 1 січня 2018 р. відповідно до редакції абзацу 2 пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України постачання на митній території України та ввезення на митну територію України лікарських засобів, дозволених для виробництва і застосування в Україні та внесених до Державного реєстру лікарських засобів, а також медичних виробів, які внесені до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення або відповідають вимогам відповідних технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, та дозволені для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні.

Міністерство фінансів України в листі зазначає, що у зв’язку з набуттям чинності з 2 лютого 2018 р. наказом № 1690 було створено ситуацію відсутності законодавчих підстав для застосування платниками податків вищезазначених пільг, передбачених Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» (а саме п. 26 цього Закону, яким внесено зміни до абзацу 2 пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України).

Міністерство фінансів України додатково звертає увагу на те, що відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров’я України, МОЗ України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я, зокрема забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері створення, виробництва, контролю якості та реалізації медичних виробів, здійснює нормативно-правове регулювання в цій сфері. Відповідно до ст. 5 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» Кабінет Міністрів України визначає сфери діяльності, у яких відповідні центральні органи виконавчої влади здійснюють функції технічного регулювання. Враховуючи зазначене, Міністерство фінансів України вважає, що порушене питання відноситься до компетенції Міністерства охорони здоров’я України.

Доречно зазначити, що відповідно до Положення Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом міністрів України через міністра фінансів, а тому Асоціація резюмує, що позиція ДФС щодо цього питання буде цілком збігатися з вже висловленою позицією Міністерства фінансів.

Варто зауважити, що в ході постійної комунікації Асоціації з народним депутатом Михайлом Кобцевим, який також допомагає Асоціації у вирішенні цієї ситуації, став відомий текст ще одного листа, який ДФС направила до Міністерства охорони здоров’я та Держлікслужби Украї­ни у березні 2018 р.

Серед питань, які ставить ДФС профільному міністерству для вираження офіційної позиції останнього наступні:

  • перелік та реквізити нормативно-правових актів, які на сьогодні регулюють і регламентують процедуру ведення та зберігання Реєстру;
  • час (з — до), протягом якого діяв та, відповідно, був актуальним Реєстр;
  • перелік та реквізити наявних інших нормативно-правових актів (їхніх проектів) щодо процедури ведення та зберігання Реєстру;
  • достатність такої підстави для застосування зниженої ставки ПДВ у розмірі 7% як відповідність медичної техніки та виробів медичного призначення вимогам технічних регламентів, що підтверджується документом про відповідність, дозволених для надання на ринку та/або введення в експлуатацію і застосування в Україні, за відсутності чинного Реєстру.

У зв’язку із численними зверненнями платників податків, зокрема Асоціації та її членів, ДФС 13 квітня 2018 р. повторно звернулася до МОЗ України з проханням про надання офіційної позиції з питань, порушених у листі ДФС від 07.03.2018 р. № 3728/5/99-99-15-03-01-16, та відповідним інформуванням суб’єктів господарювання в найкоротші терміни.

За інформацією Асоціації, ДФС за фактом одержання офіційної позиції від Міністерства охорони здоров’я України оприлюднить офіційне роз’яснення на своєму веб-сайті.

Оцінивши об’єктивно ситуацію та дії (а інколи і бездіяльність) ряду центральних органів виконавчої влади, наразі Асоціація розпочинає судове оскарження щодо неправомірності прийняття наказу № 1690 (скасування Реєстру медичних виробів) в адміністративному провадженні за позовом до МОЗ України. Ця опція є пріоритетною в діяльності Асоціації, таке рішення було прийнято на засіданні правління Асоціації від 26.04.2018 р.

Дар’я Бондаренко,
виконавчий директор Асоціації
Павло Харчик,
президент Асоціації
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Цікава інформація для Вас:

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті