Чергова зміна ставки ПДВ на медичні вироби: набув чинності наказ щодо скасування реєстру медичних виробів, легалізованих за процедурою державної реєстрації

Асоціація «Оператори ринку медичних виробів» (далі — Асоціація) повідомляє, що 02.02.2018 р. у зв’язку з опублікуванням у газеті «Офіційний вісник України» № 10 від 02.02.2018 р. набув чинності наказ МОЗ України від 22.12.2017 р. № 1690 (далі — Наказ), яким визнається таким, що втратив чинність, наказ МОЗ України від 16 липня 2012 р. № 533 «Про затвердження Порядку зберігання Державного реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення» (далі — Реєстр). Розробником даного документа є Державна служба України з лікарських засобів та контро­лю за наркотиками.

Цим Наказом юридично припиняється дія Реєстру медичних виробів, легалізованих за процедурою державної реєстрації.

Асоціація вважає прийняття цього Наказу незаконним та катастрофічним управлінським рішенням, оскільки це матиме наступні наслідки:

  • чергова у цьому році зміна ставки податку на додану вартість (ПДВ) на медичні вироби, які внесені до Реєстру та дозволені до надання на ринку та/або введення в експлуатацію й застосування в Украї­ні, з передбачених абзацом 2 пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України 7% ПДВ на 20% (прим. ред.: відповідно до цього пункту ставка ПДВ 7% встановлюється лише для медичних виробів, які внесені до Реєстру або відповідають вимогам технічних регламентів);
  • чергове підвищення вартості медичних виробів для громадян та пацієнтів закладів охорони здоров’я як мінімум на 13% внаслідок зміни ставки ПДВ з 7 на 20%;
  • дано «зелене світло» контрафактним медичним виробам на митній території України, оскільки нівелюється можливість пересвідчитися в тому, чи був такий виріб легалізований в Україні, чи ні;
  • обмежено відкритий доступ громадянам та пацієнтам закладів охорони здоров’я до інформації про легалізовані в Україні медичні вироби;
  • нівелювання норм законодавства, що мають вищу юридичну силу, тобто фактичне порушення конституційного принципу верховенства права.

Враховуючи вищезазначене, Асоціація рекомендує провести переоцінку медичних виробів, що знаходяться в обігу та які були легалізовані винятково за процедурою державної реєстрації та змінити ставку ПДВ на такі медичні вироби з 7 на 20%.

На превеликий жаль, Асоціація з жахом уявляє всю складність та катастрофічність виконання таких рекомендацій та розмежування медичних виробів, що легалізовані за процедурою державної реєстрації (для яких відтепер ставка ПДВ буде 20%) та процедурою оцінки відповідності (для яких ставка ПДВ залишається 7%), однак вони (рекомендації) є логічними та такими, що випливають з правомірного виконання законодавчих змін, які відбулися внаслідок скасування Реєстру.

Єдиним шляхом вирішення цієї катастрофічної ситуації, що склалася, на наш погляд, є скасування рішення про державну реєстрацію наказу та, як наслідок, — його повне скасування відповідно до Порядку скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 31.07.2000 р. № 32/5, зареєстрованого 31 липня 2000 р. за № 458/4679.

З цією метою Асоціація вже звернулася до в.о. міністра охорони здоров’я України Уляни Супрун, державного секретаря МОЗ України Артема Янчука, бізнес-омбудсмена в Україні, Міністерства юстиції України та Державної регуляторної служби України.

За матеріалами прес-служби Асоціації

Комментарии

Гість 02.02.2018 8:26
Вибачте!!! А Постанову КМУ №410 від 3.09.14 хтось скасував? Є коди УКТЗЕД згідно яких застосовуємо ставку 7% наразі без Свідотств про держ. реєстрацію. А те, що переоцінили з 1.01.18 - повернемо назад........ Велике дякуємо пані Супрун......
AMOMD 03.02.2018 10:05
Так, але ПКМУ 410 дiюча без посилання на неi ЗУ. Тобто постановка iснуэ але без посилання на наэ актiв вищоi юридичноi сили. Це як дитячi товари пiд звiльнення ПДВ , але ПКМУ що не iснуэ. В данiй ситуацii використовуэться верховенство права. ЗУ вище нiж ПКМУ. Тобто користуэмось ЗУ.
Гість 04.02.2018 1:29
Ще раз вибачте! Тобто АМОМД вважає постанову КМП №410 такою, яка не має юридичної сили для застосування пільгової ставки ПДВ? Тоді поясніть мені будь ласка, як ми продавали ВМП до 1.01.2018 за пільговою ставкою? На підставі чого?
AMOMD 05.02.2018 10:54
Все дуже просто. Норма ПК до 01.01.18 мiстила посилання на перелiк затверджений КМУ, цей перелiк i був ПКМУ 410. Норма ж пiсля 01.01.18 говорить нам про медичнi вироби, що зареэстрованi та включенi до реэстру (який Держлiкслужба взяла i скасувала) або тi, що вiдповiдають ТР. Тобто пiсля 01.01.18 посилання на перелiк немаэ, тобто i причини до нього звертатись не iснуэ.
Гість 05.02.2018 11:27
Вкажіть будь ласка яка норма ПК до 1.01.18 містила посилання на перелік затвердженний КМУ в Постанові 410?
AMOMD 05.02.2018 12:08
Та ж статья 193 що i зараз. Подивiться редакцiю що дiяла до i пiсля i думаю, що все стане ясно.
Гість 05.02.2018 2:09
Добре. Тоді наступне запитання: Наказ МОЗ 1690 відміняє наказ МОЗ 533 це зберігання реестру (який до речі і зараз є на сайті Держ. лік. служби) але дія Свідотства про Державну реестрацію з безстроковим терміном не припиняється? Так? Ввезені та введені в обіг ВМП по діючим реестраційним свідотствам, маючі коди УКТЗЕД присутні в постанові КМУ №410 та митних паперах, з виплаченим державі ПДВ, виписані в Видаткових накладних та з зареестрованими Податковими накладними в ЕДРПН покупцям (з кодами УКТЗЕД) на підставі чого повинні змінювати ставку ПДВ до 20%? На підставі того, що МОЗ відмінив зберігання реестру? Спірних питаннь дуже багато, але вважаю що Ви (ассоціація) мали-б надати рекомендації, на всю державу, в форматі очикування офіційних роз"яснень, до не обдуманих кроків співробітників МОЗ та в.о. міністра, яка це підписала з зняттям спірної продукції з продажу, а не совати ту бідну ставку в різні боки в залежності від того як, хто та з якого боку дивиться на той 1690.
гість2 05.02.2018 3:33
А не вважає редакція, що в данному випадку йде річ про http://www.apteka.ua/article/407357, наскільки можна зрозуміти, в зв'язку з тим,що з 01.07.2017 р. стався перехід від реєстрації в Державному реєстру медичної техніки та виробів медичного призначення» (далі — Реєстр) до декларування відповідності продукції, необхідність в Реєстрі відпала, замість нього діє Реєстр осіб відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг ( так би мовити - Реєстр2). Тобто якщо виробник(уповноваженна особа, тощо) оформив декларацію відповідності згідно ПКМУ 753, 754, 755 або вніс в Реєстр2 (Наказ МОЗ УКРАЇНИ від 10.02.2017 р. № 122( Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07 березня 2017 р.за № 317/30185)) , то ставка ПДВ в 7% зберігається. Таким чином, законодавець скасував застарілий регуляторний акт, просто скасувавши "безстороковість" свідоцтв про реєстрацію, виданих до 01.07.2017 року. Усе вищезазначене лише припущення, які грунтуються на наявних нормативних актах!
Association of market operators of medical devices (AMOMD) 05.02.2018 8:19
Асоціація "Оператори ринку медичних виробів" (AMOMD) вже надала свої рекомендації членам та іншим учасникам ринку у вигляді цієї статті та http://amomd.com/ua/novorichniy-podarunok-dlya-operatoriv-rinku-medichnih-virobiv-yedina-stavka-pdv-7-na-vsi-medichni-virobi/. На загально-державному рівні у нас для цього є спеціальні центральні органи виконавчої влади, які мають відповідні владні повноваження. За бажанням кожен "гість" цього сайту може і має право звернутись із запитом до таких органів для вирішення питань по суті. Рекомендуємо скористатися своїм конституційним правом та отримати консультацію у ініціаторів цього наказу. а саме: МОЗ та у ДЛС України. Усі висновки, наведені в статтях, були зроблені Асоціацією, базуючись на положеннях чинного законодавства України, одержаних офіційних листів Мінекономрозвитку України та усталеної практики і відображають правову позицію Асоціації та її членів. Наголошуємо на тому, що така позиція не може вважатися необґрунтованою, якщо вона відрізняється від позиції окремих органів державної влади або інших консультантів через неоднозначність положень законодавства України або відсутність практики застосування окремих його норм. Цей наказ до 02.02.2018 року був єдиним нормативно-правовим актом, який юридично був закріплений Реєстр, з його скасуванням Реєстру як такого в правовому полі на сьогодні не існує. Звідси і всі відповідні наслідки. Щодо правозастосування податкових ставок, то згідно податкового законрдавства вони застосовуються суб`єктом господарювання на момент вчинення юридичної дії незалежно від того, які ставки діяли на момент легалізації виробу чи введення його в обіг. Ми переконані, що скасування Реєстру незаконне та є таким, що суперить актам вищої юридичної сили, яким і є Податковий кодекс України. За результатами оскарження державної реєстрації наказу МОЗ № 1690 (2017 року) буде опубліковано додатковий прес-реліз.
BTC 06.02.2018 12:46
Вибачте, стосовно вищевказаного, то відміняється сам порядок ( механізм) зберігання Державного реєстр але не сам реєстр (його дія). Схоже на підміну понять... Тим паче, що є ПКМУ з кодами УКТЗЕД
AMOMD 06.02.2018 4:51
Друзі, ну це вже не зовсім серйозно! Почитайте законодавство і дайте відповідь: яким законодавчим актом закріплено (на вибір) введення/зберігання/розміщення на сайті/надання інформації щодо реєстру? Є такий? Немає! Тому яка підміна понять?! Яка ПКМУ з кодами? Ви про що? Переливаємо з пустого в порожнє? Ми не заставляємо нікого притримуватися норм чинного законодавства - хочете 7%, будь-ласка, відповідальність Ваша!
Гість 07.02.2018 6:41
Тобто наполеглеві рекомендаціі швидкого переоцінювання товару зі ставки 20% на ставку 7% з 1.01.2018 яку надавала Ассоціація всьому суспільству країни можна вважати цілеспрямованною підставою, стосовно товару з діючими Свідотствами реестраціі? Адже отримавши товар від постачальника зі ставкою 20% та переоцінивши його на 7% на підставі наявності товару в реестрі, власники не матимуть доказової бази чому так зробили перед Фіскалами, адже Реестру вже не хранять? Таке виходить з ваших слів?
Артем 09.02.2018 9:09
Чи можу я задекларування відповідності продукції, а саме автомобіля "Тесла" як медичний виріб, що полегшує перебіг хвороби пацієнта в разі захворювання, та розмитнити його за ставкою 7% ??? Дякую за відповідь

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи