Цим Наказом юридично припиняється дія Реєстру медичних виробів, легалізованих за процедурою державної реєстрації.
Асоціація вважає прийняття цього Наказу незаконним та катастрофічним управлінським рішенням, оскільки це матиме наступні наслідки:
- чергова у цьому році зміна ставки податку на додану вартість (ПДВ) на медичні вироби, які внесені до Реєстру та дозволені до надання на ринку та/або введення в експлуатацію й застосування в Україні, з передбачених абзацом 2 пп. «в» п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу України 7% ПДВ на 20% (прим. ред.: відповідно до цього пункту ставка ПДВ 7% встановлюється лише для медичних виробів, які внесені до Реєстру або відповідають вимогам технічних регламентів);
- чергове підвищення вартості медичних виробів для громадян та пацієнтів закладів охорони здоров’я як мінімум на 13% внаслідок зміни ставки ПДВ з 7 на 20%;
- дано «зелене світло» контрафактним медичним виробам на митній території України, оскільки нівелюється можливість пересвідчитися в тому, чи був такий виріб легалізований в Україні, чи ні;
- обмежено відкритий доступ громадянам та пацієнтам закладів охорони здоров’я до інформації про легалізовані в Україні медичні вироби;
- нівелювання норм законодавства, що мають вищу юридичну силу, тобто фактичне порушення конституційного принципу верховенства права.
Враховуючи вищезазначене, Асоціація рекомендує провести переоцінку медичних виробів, що знаходяться в обігу та які були легалізовані винятково за процедурою державної реєстрації та змінити ставку ПДВ на такі медичні вироби з 7 на 20%.
На превеликий жаль, Асоціація з жахом уявляє всю складність та катастрофічність виконання таких рекомендацій та розмежування медичних виробів, що легалізовані за процедурою державної реєстрації (для яких відтепер ставка ПДВ буде 20%) та процедурою оцінки відповідності (для яких ставка ПДВ залишається 7%), однак вони (рекомендації) є логічними та такими, що випливають з правомірного виконання законодавчих змін, які відбулися внаслідок скасування Реєстру.
Єдиним шляхом вирішення цієї катастрофічної ситуації, що склалася, на наш погляд, є скасування рішення про державну реєстрацію наказу та, як наслідок, — його повне скасування відповідно до Порядку скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів, занесених до державного реєстру, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 31.07.2000 р. № 32/5, зареєстрованого 31 липня 2000 р. за № 458/4679.
З цією метою Асоціація вже звернулася до в.о. міністра охорони здоров’я України Уляни Супрун, державного секретаря МОЗ України Артема Янчука, бізнес-омбудсмена в Україні, Міністерства юстиції України та Державної регуляторної служби України.
Коментарі