Державна інспекція з контролю якості лікарських засобів МОЗ України (далі — Держлікінспекція МОЗ України) розмістила на своєму офіційному сайті пам’ятку для споживачів про те, як запобігти вживанню неякісних препаратів.
У ній йдеться про неприпустимість та небезпеку придбання ліків поза межами аптечних закладів або їх структурних підрозділів, у тому числі через мережу Інтернет або за допомогою послуг, які надає Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта».
Перераховуються основні ознаки фальсифікованих ліків — низька ціна, органолептичні властивості, що відрізняються від таких якісних препаратів, а також відмінності оформлення упаковки.
Саме на зовнішній вигляд упаковки звертається особлива увага споживачів. У пам’ятці наголошується, що вона повинна повністю відповідати вимогам аналітичної нормативної документації. Інформація про термін придатності, умови зберігання, спосіб застосування мають бути надруковані зрозумілою для споживачів мовою.
Окреслено основні види виробництва фальсифікованих ліків та канали надходження їх в аптечну мережу.
Наведено перелік нормативних документів, які регламентують механізми захисту прав споживачів, а також вимоги до оформлення скарги, з якою потерпілий може звернутися до державних органів контролю якості ЛЗ у разі придбання неякісної продукції.
Зокрема наголошується, що скарга повинна містити повні ім’я, прізвище та по батькові того, хто подає скаргу, його фактичну адресу, назву та номер серії товару, назву виробника. До скарги обов’язково додається фіскальний чек. Скарга може бути подана як окремою особою (індивідуальна), так і групою осіб (колективна), вона має бути підписана заявником чи заявниками із зазначенням дати.
Без зазначення вказаних даних заява не розглядатиметься.
З повним текстом пам’ятки можна ознайомитися на сайті
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим