Реєстр інсулінозалежних пацієнтів: ДЕЦ інформує про ситуацію навколо нього

На виконання вимог постанови КМУ від 05.03.2014 р. № 73 «Питання реалізації пілотного проекту щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну» та наказу МОЗ України від 23.12.2015 р. № 890 «Про затвердження Положення про реєстр пацієнтів, що потребують інсулінотерапії» було створено Реєстр пацієнтів, що потребують інсулінотерапії (далі — Реєстр). Відповідно до зазначеного наказу МОЗ України ДП «Державний експертний центр МОЗ Украї­ни» (далі — ДЕЦ) є адміністратором Реєстру. Така функція передбачена у Статуті ДЕЦ, затвердженому органом управління ДЕЦ — МОЗ України — в установленому порядку.

З метою належного захисту інформації про пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, їх персональних даних, у тому числі історії хвороби, за результатами експертизи Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України ДЕЦ видано Атестат відповідності, зареєстрований в адміністрації Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України від 11.07.2017 р. за № 15292, який дійсний до 11 липня 2022 р. Цей Атестат відповідності видано на підставі експертного висновку, наданого Інститутом спеціального зв’язку та захисту інформації Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (організатором експертизи). Експертний висновок засвідчує, що комплексна система захисту інформації інформаційно-телекомунікаційної системи «Реєстр хворих на цукровий діабет «NovaDiab» існує та належним чином забезпечує захист інформації згідно з вимогами нормативних документів системи технічного захисту інформації України.

Станом на 20.09.2018 р. Реєстр є діючою медичною інформаційною системою та поєднує реєстр пацієнтів, виписку рецептів лікарями та їх фінансування. Запровадження Реєстру дало змогу, з одного боку, державі уникати необґрунтованих закупівель на десятки мільйонів гривень, а з іншого — забезпечувати безперебійну та вчасну поставку високоякісних препаратів інсуліну кожному пацієнту.

«У той же час вважаємо за необхідне повідомити, що протягом тривалого часу з боку правоохоронних органів здійснюється цілеспрямована робота по дестабілізації ДЕЦ з надуманих підстав шляхом створення штучних перешкод у його діяльності. Про це свідчить безліч рішень слідчих суддів, на підставі яких правоохоронні органи вилучають оригінали документів, проводять десятки допитів працівників та керівництва», — повідомляють у ДЕЦ. Так, протягом 2 днів лише у серпні поточного року було одночасно проведено допит 68 членів Науково-технічної ради ДЕЦ. Внаслідок цих протиправних дій робота ДЕЦ та виконання його основних функцій ставляться під загрозу.

«Яскравою ілюстрацією вищезгаданого беззаконня став обшук ДЕЦ, що проводився групою прокурорів на підставі ухвали Голосіївського районного суду м. Київ від 23.08.2018 р. Так, 20 вересня 2018 р. в ДЕЦ під час обшуку група прокурорів та слідчих здійснила спробу зупинити роботу Реєстру, хоча центром були створені всі умови та здійснено сприяння належному виконанню рішення суду та вказівок прокурорів. Зокрема, були надані всі запитувані документи щодо створення, підключення та організації роботи й функціонування Реєстру», — зазначають у ДЕЦ.

Незважаючи на це, всупереч вимогам чинного законодавства щодо порядку проведення обшуку, прокурорами Прокуратури м. Київ 21.09.2018 р. повторно було проведено обшук у приміщенні підприємства. Відповідно до вимог чинного законодавства, а саме ч. 1 ст. 235 Кримінально-процесуального кодексу України, за ухвалою суду слідчий, прокурор має право лише один раз проникнути до приміщення. «Вважаємо, що такими діями особи, що незаконно проникли до приміщення 21.09.2018 р., вчинили ряд злочинів, про що підприємством будуть подані відповідні заяви до правоохоронних органів», — зауважують у ДЕЦ. На даний момент ДЕЦ забезпечує виконання покладених на нього обов’язків у повному обсязі.

За матеріалами www.dec.gov.ua

Комментарии

Віктор 26.09.2018 4:45
Никак не могут угробить все, что сделано позитивного в Украине: Із висновків Комісії на чолі СБУ, створеною Указом Президента від 24. 04. 2008 року № 396 " ... Так, у системі МОЗ України процедуру державної реєстрації проходять шість основних видів медичної продукції: лікарські засоби, медичні імунобіологічні препарати, біологічно активні добавки, вироби медичного призначення, медична техніка та дезінфікуючі речовини. Аналіз чинного законодавства вказує на те, що найбільш розвиненою є нормативна база, яка регламентує державну реєстрацію лікарських засобів, вона визнана кращою серед країн СНД. Так, досить чітко виписано процедури прийняття та розгляду реєстраційних матеріалів, підстав для призначання додаткових доклінічних і клінічних випробувань та механізмів їх проведення, передреєстраційного контролю якості, дотримання прав інтелектуальної власності, забезпечення конфіденційності матеріалів. Водночас, система державної реєстрації решти видів медичної продукції вирізняється недосконалістю нормативної бази, яка створює численні передумови до корупційних проявів..." К сожалению отчет, выводы и рекомендации имеют гриф "ДСК" - "для службового користування" Говорил тогда Министру В. Князевичу, что легче: загнать в тень 20% экспертных робот, что осуществляются ДЕЦ в системе МОЗ (по сегодня) или вытащить из тени 80%, в том числе и ресурсов, а это десятки млн грн внутренних ресурсов МОЗ, - вопрос реторический.

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи