1 січня 2019 р. втратив чинність Закон України від 3 листопада 2016 р. 1728-VIII «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» (далі — Закон № 1728).
З дати втрати чинності Законом № 1728 органи ліцензування, на яких поширюється дія Закону України від 02.03.2015 р. № 222-VІІІ «Про ліцензування видів господарської діяльності» (далі — Закон № 222), відповідно до частини десятої статті 19 Закону № 222 зможуть здійснювати позапланові перевірки додержання ліцензіатом(и) вимог відповідних ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої статті 19 Закону № 222, лише за наявності погодження Державної регуляторної служби України, яке надається на підставі відповідного рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за результатом розгляду звернення органу ліцензування з огляду на таке.
Частиною сьомою статті 19 Закону № 222 встановлено, що контроль за додержанням ліцензіатами вимог ліцензійних умов здійснюють у межах своїх повноважень органи ліцензування шляхом проведення планових і позапланових перевірок відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» з урахуванням особливостей, визначених цим законом.
Відповідно до частини десятої статті 19 Закону № 222 позапланова перевірка додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов з підстав, передбачених пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої цієї статті, здійснюється лише за наявності погодження спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування, яке надається на підставі рішення Експертно-апеляційної ради з питань ліцензування за зверненням органу ліцензування.
Звернення органу ліцензування повинно містити документальне підтвердження виявлення інформації, передбаченої пунктом 2 частини дев’ятої цієї статті, або завірену ним копію відповідного звернення чи повідомлення, передбачених пунктами 4 або 5 частини дев’ятої цієї статті.
Пунктами 2, 4 та 5 частини дев’ятої статті 19 Закону № 222 передбачені такі підстави для проведення позапланових перевірок додержання ліцензіатами вимог ліцензійних умов, як:
- виявлення у державних інформаційних ресурсах (паперових або електронних) інформації, що свідчить про порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов або не узгоджується з інформацією, що подається ліцензіатом органу ліцензування відповідно до вимог цього Закону, — з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині (зокрема, повідомлення про зміну даних, зазначених у підтверджувальних документах) або перевірки достовірності відповідної інформації;
- обґрунтоване звернення фізичної або юридичної особи про те, що внаслідок порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов такій особі (особам) було завдано матеріальної шкоди або порушено її (їх) законні права чи інтереси, — з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині;
- повідомлення посадових осіб контролюючих органів про виявлені в ході виконання контрольних повноважень порушення ліцензіатом вимог ліцензійних умов — з метою перевірки додержання ліцензіатом вимог ліцензійних умов у відповідній частині.
Раніше наше видання досліджувало ситуацію щодо планових перевірок. Також ми підготували інформацію щодо прав суб’єктів господарювання, до яких завітали посадові особи державних органів з плановою чи позаплановою перевіркою.
За матеріалами www.drs.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим