«Доступні ліки»: НСЗУ відповідає на поширені запитання щодо долучення аптечних закладів до програми

З 1 квітня 2019 р. до Національної служби здоров’я України (НСЗУ) перейде адміністрування урядової програми реімбурсації лікарських засобів «Доступні ліки». Як раніше повідомляло наше видання, НСЗУ провела інформаційні семінари для представників аптечних закладів, які мають намір долучитися до програми. У ході цих заходів з боку суб’єктів ринку надійшло багато запитань, й НСЗУ надала на них відповіді на своєму сайті.

З переходом програми в адміністрування НСЗУ відшкодування вартості лікарських засобів буде відбуватися за принципом «гроші йдуть за пацієнтом в аптеку». Це стане можливим завдяки реалізації урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» за новими принципами:

  • єдині і прозорі правила укладання договорів. Усі аптеки, які виконають мінімальний набір вимог, зможуть укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ;
  • використання електронних інструментів. Усі процеси, реєстрація аптеки в електронній системі охорони здоров’я, укладання договору та відпуск електронних рецептів відбуватимуться з використанням електронних інструментів;
  • електронний рецепт, який забезпечить мобільність пацієнтів та нівелює географічні обмеження. Пацієнт зможе отримати ліки в будь-якій аптеці, яка має договір з НСЗУ і бере участь у програмі, незалежно від міста, де було виписано рецепт.

Аби укласти договір з НСЗУ на участь в урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки», аптечний заклад повинен відповідати наступним вимогам:

  • наявність ліцензії на право провадження діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами;
  • наявність комп’ютерів, під’єднаних до мережі Інтернет;
  • наявність медичної інформаційної системи, яка дозволяє обмінюватися інформа­цією з eHealth;
  • наявність електронних цифрових підписів у всіх працівників, які задіяні в системі.

Орієнтовно з 1 лютого 2019 р. розпочалася реєстрація аптек в електронній системі охорони здоров’я, а з 15 лютого керівники аптек зможуть подати заяви про укладення договору з НСЗУ.

Близько 18 березня 2019 р. очікується, що буде виписано перший електронний рецепт за урядовою програмою реімбурсації «Доступні ліки», а з 1 квітня 2019 р. за таким рецептом можна буде отримати ліки в будь-якій аптеці, яка уклала договір з НСЗУ. Для роботи за програмою «Доступні ліки» аптеки потребуватимуть додаткового програмного забезпечення. Аптека може розробити власний функціонал. Також аптечний заклад може використати продукт одного з розробників. Якщо аптечні заклади планують взяти участь в урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки» та потребують інформаційної підтримки, слід заповнити форму за посиланням. За більш детальною інформацією необхідно звертатися за адресою: [email protected].

— Що таке ЕЦП? Де можна отримати ЕЦП?

— Це електронний цифровий підпис (ЕЦП). Їх видають сертифіковані центри з видачі ЕЦП. Перелік таких центрів можна знайти за посиланням.

— Як буде перевірятися ЕЦП?

— Процедура перевірки ЕЦП відбуватиметься на всіх етапах його застосування.

— Хто може зареєструвати аптечний заклад в електронній системі охорони здоров’я?

— Керівник закладу відповідно до інформації Міністерства юстиції України.

— Чи всі аптечні заклади юридичної особи повинні бути зареєстровані в електронній системі, щоб мати змогу подати заяву про укладання договору про реімбурсацію з НСЗУ?

— Під час реєстрації юридичної особи в електронній системі охорони здоров’я повинні бути зареєстровані всі аптеки та аптечні пункти, що їй належать і які зазначено в Реєстрі місць провадження діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами.

— Коли аптечні заклади зможуть розпочати укладання договорів про реімбурсацію з НСЗУ?

— Процедура укладення договору з НСЗУ розпочнеться з моменту розміщення оголошення про прийом заяв на укладення договору про реімбурсацію на сайті НСЗУ найближчим часом.

— З ким НСЗУ буде укладати договори про реімбурсацію?

— НСЗУ укладатиме договори про реімбурсацію з аптечними закладами всіх форм власності, які виконають мінімальний набір вимог.

— Які вимоги до аптечних закладів, що хочуть укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ?

— Усі аптечні заклади, які мають намір укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ, повинні:

  • бути зареєстрованими в електронній системі охорони здоров’я eHealth;
  • мати ЕЦП у співробітників, що будуть працювати в електронній системі;
  • мати відповідне комп’ютерне обладнання та доступ до мережі Інтернет;
  • мати програмне забезпечення, що може підключатися до eHealth.

— Хто повинен підписати заяву про договір та договір про реімбурсацію з НСЗУ?

— Керівник юридичної особи згідно з ЄДР або уповноважена таким керівником особа.

— Як сформувати заяву на укладення договору про реімбурсацію з НСЗУ?

— Аптечний заклад формує заяву на укладення договору в своїй медичні інформаційній системі. Частина інформації у заяві заповниться автоматично. Керівнику аптечного закладу потрібно дозаповнити банківські реквізити та обрати аптеки, які будуть відпускати лікарські засоби за програмою реімбурсації «Доступні ліки».

— Скільки буде тривати період прийому заяв від аптечних закладів про укладання договорів про реімбурсацію з НСЗУ?

— Період прийому заяв про укладання договорів необмежений. Якщо заява на договір подана до 20 числа поточного місяця, то такий договір починає діяти з першого числа наступного місяця. Щоб отримати договір, згідно з яким НСЗУ почне відшкодовувати вартість ліків з 1 квітня, заяву на такий договір потрібно подати не пізніше 22 березня 2019 р.

— Коли починає діяти договір про реімбурсацію, укладений між аптечним закладом та НСЗУ?

— Початок дії договору починається з першого числа місяця, що слідує за поданням заяви, якщо таку заяву подано до 20 числа поточного місяця.

— Хто має підписати заяву та договір про реімбурсацію з боку аптечного закладу?

— Заяву підписує керівник закладу відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру (ЄДР) своїм ЕЦП як керівник закладу.

— Який та чий повинен бути ЕЦП, щоб підписати заяву та договір з НСЗУ?

— ЕЦП керівника закладу або уповноваженої особи. Містить таку інформацію: ПІБ керівника або уповноваженої особи, посада, код ЄДРПОУ закладу, назва закладу та ін.

— Яким чином аптечний заклад може дізнатися про те, що заява зареєстрована і прийнята до розгляду?

— Заява на укладення договору реєструється в eHealth у момент її надсилання. Заклад може дізнатися про стан розгляду заяви в особистому кабінеті своєї медичної інформаційної системи.

— Виникли проблеми при відправці/реєстрації заяви про укладання договору про реімбурсацію в системі? Заява не надсилається через систему?

— Слід перевірити:

  • чи під’єднано комп’ютер до мережі Інтернет;
  • перевірити дані про аптечний заклад на відповідність з інформацією з ЄДР та ліцензійним реєстром Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (номери ліцензій, свідоцтв, інформацію про аптеки та аптечні заклади, що вказана в ліцензії, тощо);
  • якщо всі дані співпадають, а реєстрація й далі неможлива, зверніться до своєї медичної інформаційної системи (МІС) на предмет виявлення технічних помилок.

Після внесення або виправлення всіх помилок потрібно сформувати нову заяву і розпочати процедуру подачі заяви повторно.

— Який період надається аптечному закладу для усунення помилок у заяві на договір про реімбурсацію?

— Аптечний заклад може подавати заяву на договір стільки разів, скільки буде потрібно, щоб укласти договір.

— Чи потрібно вносити зміни/отримувати нову ліцензію для аптеки чи аптечного пункту перед тим, як укладати договір про реімбурсацію з НСЗУ?

— Ні. Договір про реімбурсацію може бути укладений за наявності в аптечного закладу діючої ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами.

За матеріалами nszu.gov.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті