З переходом програми в адміністрування НСЗУ відшкодування вартості лікарських засобів буде відбуватися за принципом «гроші йдуть за пацієнтом в аптеку». Це стане можливим завдяки реалізації урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» за новими принципами:
- єдині і прозорі правила укладання договорів. Усі аптеки, які виконають мінімальний набір вимог, зможуть укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ;
- використання електронних інструментів. Усі процеси, реєстрація аптеки в електронній системі охорони здоров’я, укладання договору та відпуск електронних рецептів відбуватимуться з використанням електронних інструментів;
- електронний рецепт, який забезпечить мобільність пацієнтів та нівелює географічні обмеження. Пацієнт зможе отримати ліки в будь-якій аптеці, яка має договір з НСЗУ і бере участь у програмі, незалежно від міста, де було виписано рецепт.
Аби укласти договір з НСЗУ на участь в урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки», аптечний заклад повинен відповідати наступним вимогам:
- наявність ліцензії на право провадження діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами;
- наявність комп’ютерів, під’єднаних до мережі Інтернет;
- наявність медичної інформаційної системи, яка дозволяє обмінюватися інформацією з eHealth;
- наявність електронних цифрових підписів у всіх працівників, які задіяні в системі.
Орієнтовно з 1 лютого 2019 р. розпочалася реєстрація аптек в електронній системі охорони здоров’я, а з 15 лютого керівники аптек зможуть подати заяви про укладення договору з НСЗУ.
Близько 18 березня 2019 р. очікується, що буде виписано перший електронний рецепт за урядовою програмою реімбурсації «Доступні ліки», а з 1 квітня 2019 р. за таким рецептом можна буде отримати ліки в будь-якій аптеці, яка уклала договір з НСЗУ. Для роботи за програмою «Доступні ліки» аптеки потребуватимуть додаткового програмного забезпечення. Аптека може розробити власний функціонал. Також аптечний заклад може використати продукт одного з розробників. Якщо аптечні заклади планують взяти участь в урядовій програмі реімбурсації «Доступні ліки» та потребують інформаційної підтримки, слід заповнити форму за
— Що таке ЕЦП? Де можна отримати ЕЦП?
— Це електронний цифровий підпис (ЕЦП). Їх видають сертифіковані центри з видачі ЕЦП. Перелік таких центрів можна знайти за
— Як буде перевірятися ЕЦП?
— Процедура перевірки ЕЦП відбуватиметься на всіх етапах його застосування.
— Хто може зареєструвати аптечний заклад в електронній системі охорони здоров’я?
— Керівник закладу відповідно до інформації Міністерства юстиції України.
— Чи всі аптечні заклади юридичної особи повинні бути зареєстровані в електронній системі, щоб мати змогу подати заяву про укладання договору про реімбурсацію з НСЗУ?
— Під час реєстрації юридичної особи в електронній системі охорони здоров’я повинні бути зареєстровані всі аптеки та аптечні пункти, що їй належать і які зазначено в Реєстрі місць провадження діяльності з роздрібної торгівлі лікарськими засобами.
— Коли аптечні заклади зможуть розпочати укладання договорів про реімбурсацію з НСЗУ?
— Процедура укладення договору з НСЗУ розпочнеться з моменту розміщення оголошення про прийом заяв на укладення договору про реімбурсацію на сайті НСЗУ найближчим часом.
— З ким НСЗУ буде укладати договори про реімбурсацію?
— НСЗУ укладатиме договори про реімбурсацію з аптечними закладами всіх форм власності, які виконають мінімальний набір вимог.
— Які вимоги до аптечних закладів, що хочуть укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ?
— Усі аптечні заклади, які мають намір укласти договір про реімбурсацію з НСЗУ, повинні:
- бути зареєстрованими в електронній системі охорони здоров’я eHealth;
- мати ЕЦП у співробітників, що будуть працювати в електронній системі;
- мати відповідне комп’ютерне обладнання та доступ до мережі Інтернет;
- мати програмне забезпечення, що може підключатися до eHealth.
— Хто повинен підписати заяву про договір та договір про реімбурсацію з НСЗУ?
— Керівник юридичної особи згідно з ЄДР або уповноважена таким керівником особа.
— Як сформувати заяву на укладення договору про реімбурсацію з НСЗУ?
— Аптечний заклад формує заяву на укладення договору в своїй медичні інформаційній системі. Частина інформації у заяві заповниться автоматично. Керівнику аптечного закладу потрібно дозаповнити банківські реквізити та обрати аптеки, які будуть відпускати лікарські засоби за програмою реімбурсації «Доступні ліки».
— Скільки буде тривати період прийому заяв від аптечних закладів про укладання договорів про реімбурсацію з НСЗУ?
— Період прийому заяв про укладання договорів необмежений. Якщо заява на договір подана до 20 числа поточного місяця, то такий договір починає діяти з першого числа наступного місяця. Щоб отримати договір, згідно з яким НСЗУ почне відшкодовувати вартість ліків з 1 квітня, заяву на такий договір потрібно подати не пізніше 22 березня 2019 р.
— Коли починає діяти договір про реімбурсацію, укладений між аптечним закладом та НСЗУ?
— Початок дії договору починається з першого числа місяця, що слідує за поданням заяви, якщо таку заяву подано до 20 числа поточного місяця.
— Хто має підписати заяву та договір про реімбурсацію з боку аптечного закладу?
— Заяву підписує керівник закладу відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру (ЄДР) своїм ЕЦП як керівник закладу.
— Який та чий повинен бути ЕЦП, щоб підписати заяву та договір з НСЗУ?
— ЕЦП керівника закладу або уповноваженої особи. Містить таку інформацію: ПІБ керівника або уповноваженої особи, посада, код ЄДРПОУ закладу, назва закладу та ін.
— Яким чином аптечний заклад може дізнатися про те, що заява зареєстрована і прийнята до розгляду?
— Заява на укладення договору реєструється в eHealth у момент її надсилання. Заклад може дізнатися про стан розгляду заяви в особистому кабінеті своєї медичної інформаційної системи.
— Виникли проблеми при відправці/реєстрації заяви про укладання договору про реімбурсацію в системі? Заява не надсилається через систему?
— Слід перевірити:
- чи під’єднано комп’ютер до мережі Інтернет;
- перевірити дані про аптечний заклад на відповідність з інформацією з ЄДР та ліцензійним реєстром Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (номери ліцензій, свідоцтв, інформацію про аптеки та аптечні заклади, що вказана в ліцензії, тощо);
- якщо всі дані співпадають, а реєстрація й далі неможлива, зверніться до своєї медичної інформаційної системи (МІС) на предмет виявлення технічних помилок.
Після внесення або виправлення всіх помилок потрібно сформувати нову заяву і розпочати процедуру подачі заяви повторно.
— Який період надається аптечному закладу для усунення помилок у заяві на договір про реімбурсацію?
— Аптечний заклад може подавати заяву на договір стільки разів, скільки буде потрібно, щоб укласти договір.
— Чи потрібно вносити зміни/отримувати нову ліцензію для аптеки чи аптечного пункту перед тим, як укладати договір про реімбурсацію з НСЗУ?
— Ні. Договір про реімбурсацію може бути укладений за наявності в аптечного закладу діючої ліцензії на роздрібну торгівлю лікарськими засобами.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим