Імуноонкологія: у ногу з прогресом, або Як «познайомити» пацієнта з наукою через YouTube

Вважається, що народжене «в цифрі» покоління є аудиторією нових медіа- та технологічних підходів. Адже в еру «тотального оцифровування» знання стають загальнодоступними та найчастіше викладені не в книгах, а в цифрових файлах. Такий формат дозволяє відфільтрувати інформацію, що не несе смислового навантаження, та робить освоєння нової інформації більш гнучким, індивідуальним та актуалізованим. Серед існуючих сервісів трендовим, у тому числі для освітніх проектів, є YouTube. Адже його безумовним «плюсами» є відсутність «води» і свобода у виборі часу для вивчення теми: дивитися ролики можна в будь-який зручний час і без прив’язки до певної локації. Не кажучи вже про фінансову доступність, адже відеоконтент на YouTube є безкош­товним для перегляду. Мобільність дає свободу вибору і комфорт. А все, що потрібно для запуску процесу, — це зручне приміщення з Wi-Fi та улюблений гаджет. Для медицини YouTube дає неоціненно важливу змогу донести інформацію про новітні технології, що дають шанс врятувати життя чи покращити його. Просто про складне, а саме про інноваційний підхід у лікуванні раку — імуноонкологію — почала розповідати компанія MSD* Україна на своєму каналі в YouTube.

Чому YouTube?

Різноманітні організації, компанії, навчальні заклади чи просто блогери в усьому світі активно створюють відео і роблять прямі включення. За даними Global NGO Technology Report, у 2017 р. 72% організацій відзначили особливу важливість відеоконтенту.

У 2009 р. загальна кількість переглядів на YouTube перевищила 1 млрд, а за наступні 3 роки це число збільшилося ще в 4 рази. У серпні 2015 р. YouTube став другою в світі за популярністю пошуковою системою після Google, а у 2017 р. відео на YouTube дивилися в 88 краї­нах 76 мовами.

За даними Міжнародного економічного форуму (рисунок), кожні 60 секунд у 2019 р. на YouTube відбувається 4,5 млн переглядів
Рисунок
Що відбувається за 1 хв в інтернеті у 2019 р.
Що відбувається за 1 хв в інтернеті у 2019 р.
Джерело: linkedin.com/company/world-economic-forum/

Відео на YouTube дозволяють самостійно обрати тему, яка цікавить, та знайти відповіді на питання, легко поєднуючи цей процес з роботою або основним навчанням.

Ще один плюс полягає в тому, що на YouTube можна знайти ексклюзивну інформацію, яка не буде позначена в прикладних навчальних матеріалах, оскільки останні досить часто складають люди з «традиційним», а не сучасним поглядом на предмет.

Подача інформації невеликими порціями — кращий спосіб отримати знан­ня та засвоїти матеріал. Лекції можна розбивати на кілька мікросмислових ділянок, що дасть змогу, з одного боку, витрачати менше часу за 1 раз, з іншого — оптимізувати інформацію, що подається.

Чому ми говоримо про імуноонкологію?

Онкологічні захворювання давно зайняли одну з лідируючих позицій серед причин смертності в усьому світі. Розповсюдження раку розпочалося у ХХ ст., коли внаслідок різноманітних факторів значно збільшилася тривалість життя людей, а отже, з’явилися хвороби, пов’язані з процесами старіння організму. Рак — це еволюційний процес виживання багатоклітинних організмів, що тривав мільйони років. Тому, звичайно, боротися з цією патологією вкрай складно.

Прогрес не стоїть на місці. За останнє століття лікування раку, як і його розуміння, знач­но розширилися. Від традиційного хірургічного методу лікування ми перейшли до хіміо-, променевої та таргетної терапії та останнього слова в лікуванні онкологічних захворювань на сьогодні — імуноонкології.

Нарешті технологічний та медичний прогрес дозволив змінити спрямованість лікування онкологічних захворювань з боротьби з клітинами пухлини на стимулювання власних сил організму.

Таких змін людство змогло досягти в лікуванні цукрового діабету, коли після винайдення інсуліну очікувана тривалість життя хворих з цією патологією збільшилася з одного до десятків років. Цього ж необхідно досягти і в лікуванні онкологічних захворювань.

Завдання медицини нині — перетворити рак на хронічне захворювання зі значною очікуваною тривалістю життя

Імуноонкологія — це метод лікування, що є максимально фізіологічним для нашого організму та дає змогу добитися значного прогресу в лікуванні раку з мінімальною шкодою для здорових клітин організму. Метою імунотерапії сьогодні є не вбивство ракової клітини, а модифікація клітин імунної системи (Т-лімфоцитів) для боротьби безпосередньо з клітинами пухлини.

Кожен тип раку, яких на сьогодні налічується більше 250, має свої механізми розвитку та методи лікування. Проте імуноонкологічні препарати, що стимулюють загальнофізіологічні процеси організму, можуть застосовуватися при онкопатології різноманітних типів та локалізації.

Імуноонкологія є новою ерою в лікуванні раку, оскільки активує власний імунітет людини проти пухлинних клітин

Першим зареєстрованим в Україні імуноонкологічним препаратом класу інгібіторів чекпойнтів, інгібітор PD-1, що виробляється компанією «MSD», є препарат пембролізумаб (Кітруда®).

Кітруда® в США отримала статус «прориву в терапії», «пріоритетного розгляду», оскільки її розробник продемонстрував, що препарат є принципово кращим за інші

Такі статуси присвоюються лікарським засобам, які мають безперечні доказові дані щодо безпеки й ефективності та значно змінюють виживаність при серйозних або рідкісних захворюваннях.

На сьогодні в Україні препарат Кітруда® показаний до застосування при меланомі (рак шкіри), недрібноклітинному раку легень, плоскоклітинному раку голови та шиї, раку шлунка, уротеліальній карциномі, раку шийки матки, колоректальному раку, лімфомі Ходжкіна, первинній медіастинальній В-крупноклітинній лімфомі та солідних пухлинах з високим рівнем мікросателітної нестабільності.

Ефективність застосування препарату за показаннями продемонструвала переваги для пацієнтів у ряді клінічних досліджень. Вивчення препарату триває нині в більше ніж 1000 клінічних дослідженнях у всьому світі при більше ніж 30 видах раку.

Навчаємо імуноонкології в Україні — YouTube канал MSD

Компанія MSD, окрім того, що є одним зі світових лідерів у галузі охорони здоров’я з більше ніж 125-річним досвідом роботи та стояла у витоків створення величезної кількості препаратів (антибіотиків, вітамінів, вакцин та ін.), займає ще й дуже активну соціальну та просвітницьку позицію.

Аби підвищити обізнаність пацієнтів, лікарів та фармацевтів в Україні, MSD створено YouTube канал, який просто розповідає про рак, його походження та методи боротьби з ним

Наразі на каналі ви знайдете три цікаві та змістовні відео на такі теми:

  • Імунна система: ключ у боротьбі з раком,
  • Що таке біомаркери раку,
  • Рак легень: стадії, статистика, типи та симптоми.

Більше 200 000 переглядів кожного відео за перший місяць після публікації свідчить про високий інтерес аудиторії та підтверджує цікавість глядачів каналу YouTube щодо імуноонкології.

Відеоконтент на каналі покликаний пояснити, чому інновації — це важливо та необхідно, адже імуноонкологія дозволяє пацієнтам подовжити життя і відкриває нову епоху в лікуванні онкології. Бо саме здоров’я людей є головною цінністю будь-якої спільноти та має бути основ­ною ціллю діяльності світової системи охорони здоров’я. Швидке розповсюдження новітніх технологій повинно стимулювати компанії стрімко адаптуватися до нової реальності. Так само, як це роблять новатори — компанія MSD в Україні.

Ірина Бондарчук
*Компанія «MSD» відома як «Merck & Co» в США та Канаді.
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті