Доступні ліки: ГС «ФАРМУКРАЇНА» пропонує власне бачення вирішення проблеми з цінами

Громадська спілка «Всеукраїнська фармацевтична спілка «ФАРМУКРАЇНА» звернулася з листом до Уляни Супрун, в.о. міністра охорони здоров’я України, стосовно винесеного 21 травня на громадське обговорення проекту Постанови КМУ «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України». У своєму листі громадська спілка звертає увагу, що в Україні окрім програми «Доступні ліки» діє пілотний проект щодо запровадження державного регулювання цін на препарати інсуліну. При цьому під час його реалізації, як і в програмі «Доступні ліки», також виникають ситуації, коли роздрібна ціна на лікарські засоби в аптеках не відповідає цінам, внесеним у Реєстр референтних цін (цін відшкодування) на препарати інсуліну. Однак, на відміну від програми «Доступні ліки», нормативна база, яка регулює пілотний проект, вирішує це питання.

Зокрема, Порядком відшкодування вартості препаратів інсуліну передбачено, що у разі коли роздрібна ціна на певний вид і форму випуску препаратів інсуліну є нижчою за референтну ціну (ціну повного відшкодування) за первинну упаковку, то при розрахунку різниці, яку сплачують категорії хворих на цукровий діабет, застосовуються така ціна і сума доплати (співплатежу) в розмірі 10% цієї ціни. При цьому у звіті про відпущені препарати інсуліну допускається вказувати роздрібну ціну, що нижча за референтну (ціна повного відшкодування).

У зв’язку із цим, на думку громадської спілки, профільному міністерству варто застосовувати однаковий підхід при відшкодуванні вартості лікарських засобів за бюджетні кошти. Тому спілкою, зокрема, запропоновано передбачити можливість відпуску препаратів за фактичною роздрібною ціною, яка є нижчою за ціну, вказану в Реєстрі лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню. При цьому у разі якщо на лікарський засіб передбачено доплату, то пацієнтом сплачуватиметься така ж сума, вказана в Реєстрі, а сума відшкодування знижуватиметься на різницю між зареєстрованою роздрібною та фактичною ціною.

Пропонуємо до уваги читачів повний текст листа з пропозиціями громадської спілки.

ГРОМАДСЬКА СПІЛКА «ВСЕУКРАЇНСЬКА ФАРМАЦЕВТИЧНА СПІЛКА «ФАРМУКРАЇНА»

В.о. міністра охорони здоров’я України
пані Уляні Супрун

Шановна пані Уляно!

Громадська спілка «Всеукраїнська фармацевтична спілка «ФАРМУКРАЇНА», яка представляє дистриб’юторів та імпортерів лікарських засобів та медичних виробів, висловлює Вам свою повагу та звертається з наступного питання.

На офіційному веб-сайті МОЗ для громадського обговорення 21.05.2019 р. розміщено проект постанови «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі — Проект).

Як зазначено в Пояснювальні записці до Проекту, однією з найголовніших проблем реалізації програми реімбурсації наразі є невідповідність реальних цін на лікарські засоби в аптеках цінам, що внесені до Реєстру лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню (далі — Реєстр). Це спричинює складнощі з відшкодуванням аптекам вартості відпущених лікарських засобів за рахунок бюджетних коштів.

Разом з тим, такої проблеми при відшкодуванні вартості препаратів інсуліну не існує. Порядком відшкодування вартості препаратів інсуліну, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.2016 р. № 239, з 24.06.2017 р. передбачено наступне:

  • відшкодування вартості препаратів інсуліну здійснюється на рівні не вище затвердженої МОЗ референтної ціни (ціни відшкодування) на лікарський засіб;
  • у разі коли роздрібна ціна на певний вид і форму випуску препаратів інсуліну є нижчою від референтної ціни (ціни повного відшкодування) за первинну упаковку препаратів інсуліну, для розрахунку різниці, яку сплачують категорії хворих на цукровий діабет, зазначені у пунктах 10 і 11 додатка, суб’єкт господарювання застосовує таку ціну та суму доплати (співплатежу), що становить 10% такої ціни;
  • у разі коли роздрібна ціна на препарати інсуліну є нижчою від референтної ціни (ціни повного відшкодування) за первинну упаковку препаратів інсуліну, у звіті про відпущені препарати інсуліну зазначається така роздрібна ціна.

На нашу думку, було б доцільно застосувати системний підхід та одинакові принципи при відшкодуванні вартості лікарських засобів.

З метою підвищення доступності лікарських засобів для населення, удосконалення механізмів реімбурсації, системного підходу й однакових принципів при державному регулюванні цін при відшкодуванні та для вирішення вищезазначеної проблеми пропонуємо наступні зміни до Проекту:

1. Передбачити можливість відпуску лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, за фактичними роздрібними цінами, які є нижчими, ніж зазначено в Реєстрі. При цьому алгоритм розрахунку суми відшкодування наступний:

  • коли лікарський засіб підлягає 100% відшкодуванню — сума відшкодування дорівнює фактичній роздрібній ціні (пряма економія бюджетних коштів);
  • коли на лікарський засіб передбачено доплату — доплату пацієнт сплачує, як зазначено в Реєстрі, а сума відшкодування зменшується на різницю між роздрібною ціною, що є в Реєстрі, та фактичною роздрібною ціною аптеки (пряма економія бюджетних коштів).

2. При розрахунку цін на лікарські засоби, вартість яких підлягає відшкодуванню, установити:

  • граничні постачальницько-збутові надбавки в розмірі не вище ніж 10%, що нараховуються до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків;
  • граничні торговельні (роздрібні) надбавки в розмірі не вище ніж 15%, що нараховуються до закупівельної ціни з урахуванням податків.

3. Врахувати перехідний період — 5 робочих днів, при запровадженні оновленого Реєстру для можливості приведення дистриб’юторами цін на залишки лікарських засобів, які входять до Реєстру, у відповідність з цінами оновленого Реєстру.

Запропоновані зміни щодо можливості відпуску за фактичними роздрібними цінами аптеки дозволять, перш за все, зменшити витрати бюджетних коштів, які передбачено на програму «Доступні ціни», що є пріоритетною для Уряду, а більша кількість пацієнтів безперебійно зможуть отримувати ліки.

Зі свого боку, підтверджуємо свою готовність до участі в роботі над вищезазначеним проектом.

Маємо надію на врахування пропозицій.

З повагою,
Т. Котляр,
голова правління Громадська спілка
«Всеукраїнська фармацевтична спілка «ФАРМУКРАЇНА»

Комментарии

Оксана Б. 19.06.2019 12:19
Дивна пропозиція. Те, що пропонується в листі щодо програми "Доступні ліки", вже й так виконується з початку дії електронних рецептів. Проблема не в тому, щоб ще більше економити бюджетні кошти, які й зараз економляться коли роздрібна ціна нижча від граничної, а навпаки - в тому, що аптеки потерпають від збитків через високі затрати в процесі роботи з електронними рецептами. Про це не раз писалось у статтях і коментарях у "Щотижневику АПТЕКА". Тому пропозиції авторів листа зовсім не на користь аптекам.

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи