Головні помилки під час пошуку роботи: як їх уникнути

У кожного, хто знаходився в пошуку роботи, напевно, є історія про те, як він не отримав бажану посаду або зіткнувся з великими неприємностями через прикру помилку. Перехвилювався і дав дурну відповідь на співбесіді, сів не на той автобус і через це запізнився на зустріч, дуже рано оголосив керівнику про те, що шукає нову роботу. Job.morion.ua склав топ-8 найпоширеніших помилок під час пошуку роботи та розповідає, як можна їх уникнути.

Помилка № 1. Розмістити резюме у відкритому доступі

Часто буває так, що кандидат починає пошук нової роботи ще до того, як оголосить поточному роботодавцю про своє рішення залишити компанію. Як правило, претенденти роблять це навмисно: вони хочуть оцінити стан ринку, зрозуміти, чи варто піти з поточного місця роботи саме зараз, і на що можна розраховувати в іншій компанії. Таким чином, вони зацікавлені в тому, щоб зберегти цю інформацію в таємниці.

При цьому багато хто робить помилку і завчасно «розкриває карти» перед поточним роботодавцем — розміщуючи своє резюме на сайті з пошуку роботи у відкритому доступі. Нерідко HR-фахівці виявляють резюме своїх колег уже в перші години після їх публікації на таких сайтах.

Як убезпечити себе від небажаних наслідків?

Перший і найнадійніший варіант — не публікувати своє резюме у відкритому доступі, а лише відгукуватися на цікаві вакансії. Недолік цього варіанту — занадто вузьке коло пошуку: ваше резюме залишається невидимим для більшості компаній, серед яких, напевно, є й вельми привабливі роботодавці.

Другий спосіб — опублікувати резюме, зробивши його невидимим тільки для поточного роботодавця, або ж зробити «анонімним»: така функція є на провідних сайтах з пошуку роботи, у тому числі й на Job Morion. У цьому випадку ризик бути виявленим усе ж залишається, але стає істотно нижчим. Натомість ви отримуєте можливість одержати запрошення на співбесіди від широкого кола роботодавців.

Помилка № 2. Повідомити колегам про свої плани змінити роботу

Бажаючи зберегти в таємниці те, що ви шукаєте роботу, максимально звузьте коло тих, хто буде про це знати. Якщо вам необхідно порадитися з кимось із колег (наприклад про те, прийняти пропозицію про роботу чи ні), ретельно проаналізуйте, кому ви можете довірити таку важливу інформацію. Якщо ви не впевнені в тому, що ця новина не буде передана третій особі — зокрема вашому безпосередньому керівнику, — краще порадитися з кимось із друзів або родичів.

Помилка № 3. Приходити на інтерв’ю непідготовленим

Отримавши запрошення на співбесіду, обов’язково почитайте про компанію, її продукти, історію. Збір необхідних даних — не така вже й складна річ, як може здатися. Почерпнути ці знання можна у відкритих джерелах — на сайті компанії, у професійних групах у соціальних мережах, за відгуками. Часто достатньо лише ввести назву організації в графу пошуку.

Рекрутер неодмінно попросить вас розповісти про професійні досягнення на минулому місці роботи. Заздалегідь продумайте відповідь, побудуйте її на конкретних прикладах: називайте цифри (збільшення числа постійних клієнтів, зростання прибутку, сильна команда) і пояснюйте, за допомогою чого ви змогли досягти цих показників. Така відповідь продемонструє майбутньому роботодавцю, що ви прекрасно ознайомлені зі специфікою професії й чітко уявляєте, чим саме можете бути корисні. Розповідаючи про свої успіхи, не применшуйте, але й не перебільшуйте свій внесок.

Пам’ятайте, що висока мотивація і підготовленість до співбесіди може стати вашою конкурентною перевагою.

Помилка № 4. Відразу цікавитися заробітною платою

Будьте обережні з питанням про заробітну плату. Усі ми розуміємо, що це дуже важливий і хвилюючий момент. Але наберіться терпіння: першим про гроші повинен заговорити роботодавець. Якщо цього все-таки не сталося — поставте це питання одним з останніх.

До «правильних» запитань на співбесіді відносяться, зокрема, питання про посадові обов’язки, навчання всередині компанії, кількість етапів інтерв’ю, терміни зворотного зв’язку і передбачувану дату закриття вакансії. Перелік запитань краще скласти заздалегідь. З ним ви зможете бути впевнені, що в ході співбесіди не пропустите нічого важливого.

Помилка № 5. Спізнюватися або приходити дуже рано

Ретельно продумайте маршрут, особливо якщо зустріч відбудеться в незнайомому для вас районі. Будьте пунктуальні, але все доб­ре в міру — варто прийти на 10–15 хв раніше призначеного часу. З’являтися на годину раніше встановленого терміну вкрай не рекомендується. Швидше за все, це буде розцінено рекрутером як невміння планувати день і неповагу до його — рекрутера — особистого графіку.

Помилка № 6. Одягатися, думаючи тільки про зручність, і поводитися знервовано

Заздалегідь обміркуйте одяг, у якому ви приїдете на співбесіду. Безумовно, костюм має бути комфортним, але не варто забувати і про елегантність. Вибравши класичний стиль одягу, ви не помилитеся. Охайна зачіска, непомітний макіяж (якщо мова йде про дам), легкий парфум стануть невід’ємними елементами образу.

Зверніть увагу, що в літній період діловий стиль не менш актуальний: спекотна погода не є приводом для відмови від нього. Для чоловіків обов’язкова сорочка, штани і закрите взуття. Варіацій жіночого костюма більше, але особ­ливу увагу слід приділити взуттю: перевагу варто віддати туфлям із закритим миском.

На співбесіді тримайтеся впевнено, спокійно, уникайте закритих поз (схрещені руки або ноги). Звертайте увагу на те, як поводиться інтерв’юер: на його позу, темп мови, жести. Спробуйте «віддзеркалити» його поведінку і манеру спілкування — так ви неодмінно викличете інтерес у співрозмовника на підсвідомому рівні.

Помилка № 7. «Не зміг відповісти на вхідний дзвінок? Нічого страшного, мені зателефонують»

Вкрай важливо перебувати на зв’язку протягом усього процесу працевлаштування. Відповідайте на дзвінки і листи; передзвонюйте, якщо не встигли взяти слухавку; попереджайте рекрутера, якщо заздалегідь знаєте, що в певний день будете поза зоною досяжності; всіляко проявляйте свою зацікавленість. Якщо потенційний роботодавець не зможе додзвонитися вам декілька разів, швидше за все, він припинить спроби і запропонує роботу іншому кандидату.

Помилка № 8. Кожного дня телефонувати рекрутеру в очікуванні зворотного зв’язку

Є кандидати, які надмірно активні в процесі працевлаштування. Вони щодня дзвонять і уточнюють строки наступного етапу і цікавляться кількістю кандидатів. Це серйозна помилка, яка може перешкодити вам отримати бажану посаду. Часто на одну й ту ж позицію розглядається велика кількість кандидатів, рекрутер проводить інтерв’ю, і довгий час ваш статус у конкурсі не змінюється: ви залишаєтеся одним з імовірних кандидатів. Щоб грамотно оцінити вас, роботодавець має порівняти вашу кандидатуру з іншими претендентами на ту ж посаду. Інформацію про кількість учасників й інші внутрішні дані рекрутер часто не має права розголошувати.

Для того, щоб розуміти, чого очікувати, поставте всі питання на співбесіді. Це цілком доречно. Вас зорієнтують, як проходить конкурс, скільки етапів попереду, коли очікувати зворотного зв’язку. Від цієї інформації й варто відштовхуватися. Якщо вам скажуть: «У разі позитивного рішення ми вам зателефонуємо протягом двох тижнів», — не варто проявляти ініціативу і дзвонити представнику компанії через три дні після інтерв’ю.

Можливий і інший варіант. Вас можуть попросити передзвонити, якщо ви не отримаєте зворотний зв’язок протягом, наприклад, десяти днів. У цьому випадку ви сміливо можете зателефонувати після закінчення зазначеного терміну, і ваш дзвінок буде сприйнятий позитивно. Так ви продемонструєте вашу уважність і зацікавленість у вакансії. І навпаки — не зателефонувавши, ви ризикуєте не отримати пропозиції про роботу: рекрутер може розцінити це як відсутність інтересу до позиції.

Будьте тактовними, дотримуйтеся «правил гри», проявіть терпіння та витримку, і успіх гарантовано!

Надія Мишко,
керівник проекту job.morion.ua

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи