Кабінет Міністрів України розпорядженням від 21.08.2019 р. № 674-р затвердив план заходів із реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019–2021 рр. Він включає 9 напрямів, за якими визначено конкретні заходи, необхідні для розвитку медичної освіти, та конкретні завдання, встановлені для виконання протягом визначеного терміну.
Так, наприклад, з метою оновлення змісту освіти на основі досягнень сучасної медичної науки та доказової медицини в І кв. 2020 р. передбачено оптимізувати перелік спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти у галузі знань «22 Охорона здоров’я». Для цього Міністерство охорони здоров’я України (далі — МОЗ) разом з Міністерством освіти та науки України та, за згодою, Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, мають розробити та подати проект постанови про внесення змін до постанови «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти».
До кінця IV кв. наступного року заплановано розробити й затвердити нові стандарти вищої освіти за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з урахуванням рекомендацій Всесвітньої федерації медичної освіти. За цим напрямком також здійснюватиметься оновлення освітніх програм і навчальних планів, відповідне забезпечення закладів вищої освіти та підвищення вимог до вступників на спеціальності галузі знань «22 Охорона здоров’я».
Протягом 2019–2021 рр. поступово розроблятимуться нормативно-правові акти щодо єдиного державного кваліфікаційного іспиту, що, відповідно, потребуватиме прийняття наказу МОЗ щодо підвищення рівня успішного складання окремих компонентів єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів вищої освіти за вказаними спеціальностями. У цей же період вдосконалюватиметься змістовне наповнення тестових завдань інтегрованого тестового іспиту «КРОК», запроваджуватиметься комплексна програма підвищення рівня знання англійської мови, розроблятимуться рекомендації щодо підвищення кваліфікації викладачів (в тому числі їх стажування в зарубіжних закладах вищої освіти і закладах охорони здоров’я, участь у програмах обміну з зарубіжними країнами та ін.).
Для інтернатури та резидентури передбачено здійснення трансформаційних процесів — нормативно-правове регулювання проходження інтернатури, опрацювання питання впровадження програм академічної мобільності інтернів, розроблення методології оцінки здобутих компетентностей інтернів тощо.
Іншим напрямом є заходи щодо безперервного професійного розвитку, які включають:
- нормативно-правове регулювання здійснення безперервного професійного розвитку (IV кв. 2019 р.);
- створення моделі фінансування безперервного професійного розвитку (протягом 2019–2020 рр.).
Також планом заходів із реалізації Стратегії розвитку медичної освіти в Україні на 2019–2021 рр. передбачено вирішення питання автономії закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань «22 Охорона здоров’я», впровадження ефективного фінансування та управління освіти та науки у вказаній сфері та трансформацію академічної культури.
Стосовно інтернаціоналізації вищої освіти у зазначеній галузі знань план заходів включає проведення тренінгів щодо написання грантових заявок, участі в Erasmus+ та інших програмах, розроблення програми сприяння академічній мобільності, а також заходи з поліпшення умов для проведення наукових досліджень.
Розвиток наукових досліджень у сфері охорони здоров’я є окремим пунктом плану, який включає розроблення механізмів фінансування матеріально-технічної бази для пріоритетних сфер наукових досліджень, здійснення заходів із заохочення до участі в конкурсах, що проводяться Національним фондом досліджень, розроблення програми підвищення кваліфікації педагогічних, науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у галузі знань «22 Охорона здоров’я», у частині проведення наукових досліджень (із залученням провідних українських та зарубіжних науковців) та інші завдання.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим