ООРММПУ — до коректності розрахунків граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби є зауваження

11 жовтня 2019 р. Міністерство охорони здоров’я України (далі — МОЗ) наказом № 2072 затвердило Реєстр граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, станом на 28 серпня 2019 р., який містить 49 позицій. Нагадаємо, що Реєстр затверджено на виконання постанови Уряду від 3.04.2019 р. № 426, якою передбачено запровадження з 1 липня 2019 р. державного регулювання цін на деякі лікарські засоби під час здійснення державних закупівель та ті, що включені до визначеного МОЗ переліку лікарських засобів шляхом встановлення граничних оптово-відпускних цін на них на основі цін на лікарські засоби, зареєстровані в Республіці Польща, Словацькій Республіці, Чеській Республіці, Латвійській Республіці, Угорщині.

У деяких підприємств — членів Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (ООРММПУ) виникли зауваження щодо коректності розрахунків затверджених граничних оптово-відпуск­них цін на лікарські засоби. Мова йде про те, що формування граничної оптово-відпускної ціни препаратів здійснювалося з урахуванням зареєстрованих цін тільки однієї референтної країни, помноженої на коефіцієнт 0,9.

Таке формування учасники ООРММПУ не вважають коректним, оскільки реальна ціна препаратів є вищою за встановлені гранично-відпускні ціни, й воно може призвести до невідповідності цінових пропозицій. Відповідно, заклади охорони здоров’я з цієї причини деяких необхідних препаратів. Тому ООРММПУ звертається листом, який ми публікуємо далі, до генерального директора Фармацевтичного директорату МОЗ Олександра Комаріди, в якому надає власні пропозиції щодо вирішення цього питання.

ОБ’ЄДНАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙ РОБОТОДАВЦІВ МЕДИЧНОЇ ТА МІКРОБІОЛОГІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

Генеральному директору
Фармацевтичного директорату МОЗ України
п. Олександру Комаріді

Шановний пане Олександре!

Об’єднання організацій роботодавців медичної та мікробіологічної промисловості України (далі — ООРММПУ) висловлює Вам свою щиру повагу та звертається з наступним.

Наказом МОЗ України від 11.10.2019 р. № 2072 було затверджено Реєстр граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти.

Даний наказ було розроблено та прийнято відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 3.04.2019 р. № 426 «Про референтне ціноутворення на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти» і наказів Міністерства охорони здоров’я України від 11.07.2019 р. № 1600 «Про деякі питання референтного ціноутворення на лікарські засоби, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та закуповуються за бюджетні кошти» та від 29.07.2019 р. № 1713 «Про затвердження Переліку лікарських засобів, що включені до Національного переліку основних лікарських засобів та на які встановлюються граничні оптово-відпускні ціни».

Проте у деяких підприємств — членів нашої організації виникли зауваження щодо коректності розрахунків затверджених граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби їх виробництва, а саме: коли гранична оптово-відпускна ціна препаратів формувалася на підставі зареєстрованих цін тільки однієї референтної крани, помноженої на коефіцієнт 0,9, що не є об’єктивним показником. При цьому реальна ціна препаратів значно вища за встановлені гранично-відпускні.

Така ситуація може призвести до негативних наслідків, коли лікувальні заклади й установи охорони здоров’я, що повністю або частково фінансуються з державного та місцевих бюджетів, не матимуть змоги закупити деякі необхідні препарати через невідповідність (перевищення) цінових пропозицій встановленим граничним оптово-відпускним цінам на лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кош­ти. У зв’язку із вищенаведеним та з метою недопущення негативних наслідків, пропонуємо розглянути наші наступні пропозиції:

1. Встановити норму щодо здійснення зовнішнього реферування оптово-відпускної ціни на лікарський засіб, який включено до Переліку лікарських засобів, на основі даних про оптово-відпускні ціни не менше ніж у трьох референтних країнах, отриманих з офіційних джерел інформації таких референтних країн.

2. Затвердити перелік додаткових (резервних) референтних країн для розрахунку граничних оптово-відпускних цін на деякі лікарські засоби, що закуповуються за бюджетні кошти, наприклад: Республіка Болгарія, Республіка Молдова, Республіка Сербія, Литва, Республіка Словенія.

3. Оприлюднити на сайті МОЗ офіційні джерела уповноважених державних органів референтних країн.

4. Відмінити норму щодо застосування понижувального коефіцієнту 0,9 при розрахунку граничних оптово-відпускних цін, зважаючи на той факт, що при визначенні такої ціни за основу беруться найнижчі ціни референтних країн.

Враховуючи нагальність даного питання, просимо Вас, шановний пане Олександре, розглянути наші пропозиції та ініціювати внесення змін до відповідних нормативних актів.

3 повагою
Валерій Печаєв, президент ООРММПУ

Интересная информация для Вас:

Комментарии

Нет комментариев к этому материалу. Прокомментируйте первым

Добавить свой

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*

Другие статьи раздела


Последние новости и статьи