Депутати пропонують перенести запровадження програми медичних гарантій для всіх видів медичної допомоги на 1 квітня 2020 р.

18 Листопада 2019 1:10 Поділитися

13 листопада за № 2428 у Парламенті зареєстровано проєкт закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо невідкладних заходів у сфері охорони здоров’я». Ініціатором проєкту виступила група народних депутатів на чолі з Михайлом Радуцьким, головою Комітету Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування.

Законопроєкт розроблено з метою продовження реформи фінансування охорони здоров’я та соціального захисту водіїв бригад екстреної медичної допомоги.

Як зазначається в супровідній документації до проєкту, у червні 2018 р. набув чинності Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», яким заборонено застосування для всіх установ такого виду реорганізації, як перетворення, у зв’язку з чим реорганізація закладів охорони здоров’я шляхом перетворення практично зупинена. На сьогодні відповідно до цивільного законодавства державні та комунальні заклади можуть бути реорганізовані в казенні чи комунальні некомерційні підприємства лише шляхом ліквідації старої юридичної особи з наступним створенням нової. Однак цей шлях є надто тривалим, юридично громіздким та забюрократизованим. Тому законопроєктом пропонується внести в законодавство відповідні зміни, дозволивши закладам охорони здоров’я комунальної та державної форми власності, що діють в організаційно-правовій формі установи, реорганізовуватися, у тому числі шляхом перетворення, за рішенням власника або уповноваженого органу управління. Також законопроєктом пропонується надати комунальним закладам охорони здоров’я можливість утворюватися і функціонувати як спільне комунальне підприємство відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад»

У зв’язку із цим законопроєктом передбачено й відтермінування запровадження програми медичних гарантій для всіх видів медичної допомоги на 1 квітня 2020 р. Оскільки не всі державні та комунальні заклади охорони здоров’я встигнуть змінити свою організаційно-правову форму на казенні та комунальні некомерційні підприємства до 1 січня 2020 р., вони будуть позбавлені фінансування через Національну службу здоров’я України.

Проєктом пропонується виключити із Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» положення, яким встановлено обмеження стосовно того, що в закладах охорони здоров’я державної та комунальної форм власності, які є надавачами медичних послуг за програмою медичних гарантій, обсяг платних медичних послуг, які не входять до програми медичних гарантій, може становити не більше 20% від обсягу всіх наданих послуг.

Окрім цього, пропонується виключити такі функції міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, як повноваження з формування і розміщення державних замовлень з метою матеріально-технічного забезпечення сфери охорони здоров’я. При цьому організацію матеріально-технічного, кадрового та фінансового забезпечення, а також управління закладами охорони здоров’я, які належать відповідним територіальним громадам або є об’єктами права спільної власності територіальних громад, покладається на місцеві органи влади.

На місцеві органи влади пропонується покласти й повноваження з планування розвитку мережі закладів охорони здоров’я комунальної власності, прийняття рішень про створення, припинення, реорганізацію чи перепрофілювання закладів охорони здоров’я комунальної власності відповідної територіальної громади або закладів охорони здоров’я, що знаходяться у спільній власності територіальних громад.

При цьому на Кабінет Міністрів України пропонується покласти повноваження із забезпечення розроблення та виконання державних цільових програм, спрямованих на зміцнення матеріально-технічної бази багатопрофільних лікарень інтенсивного лікування. Повноваження, пов’язані зі створенням, функціонуванням та розвитком багатопрофільних лікарень інтенсивного лікування в областях, покладаються на відповідні міські ради та інші органи місцевого самоврядування.

Стосовно підвищення соціального захисту саме водіїв бригад екстреної медичної допомоги, то законопроєктом пропонується поширити на них умови оплати праці та заходи соціального захисту, передбачені для медичних працівників системи екстреної медичної допомоги та встановлені ч. 4 ст. 11 Закону України «Про екстрену медичну допомогу», окрім права на доплату за науковий ступінь.

Як зазначається в супровідній документації необхідність підвищення соціального захисту водіїв бригад екстреної медичної допомоги пов’язана з тим, що вони працюють у таких самих складних умовах, що й медичні працівники, несуть співмірне з ними фізичне та психологічне навантаження і їх робота пов’язана з такими ж ризиками для здоров’я, у тому числі внаслідок дорожньо-транспортних пригод.

Також проєктом пропонується передати повноваження із затвердження методичних настанов щодо виконання загальних гігієнічних вимог, а також інших вимог, що визначені законодавством про безпеку та окремі показники якості харчових продуктів, від МОЗ до Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

У разі прийняття проєкту документа закон набуде чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті