Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (далі — Держпродспоживслужба) нагадує про необхідність дотримуватися вимог чинного законодавства під час рекламування лікарських засобів у масмедіа. Держпродспоживслужба наголошує, що за рекламу, яка порушує встановлені вимоги, передбачено відповідальність, крім того, вона може завдати шкоди здоров’ю споживачів.
У рекламі ліків заборонено розміщення:
- відомостей про гарантований лікувальний ефект від застосування лікарського засобу;
- тверджень, які сприяють виникненню або розвитку страху захворіти або погіршити стан свого здоров’я через невикористання лікарських засобів, що рекламуються;
- посилань на лікарські засоби як на найбільш ефективні, найбільш безпечні, виняткові щодо відсутності побічних ефектів, а також посилань на конкретні випадки вдалого застосування лікарських засобів;
- рекомендацій або посилань на рекомендації медичних працівників, науковців, медичних закладів та організацій щодо рекламованих товару чи послуги;
- спеціальних виявлень подяки, вдячності, листів, уривків з них із рекомендаціями, розповідями про застосування та результати дії рекламованих товару чи послуги від окремих осіб.
Крім того, забороняється використання зображень зміни людського тіла або його частин внаслідок хвороби, поранень, а також зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій.
Окремо Держпродспоживслужба нагадує про те, які вимоги висуваються до змісту реклами. Зокрема, реклама лікарських засобів обов’язково має містити вимогу про необхідність консультації з лікарем перед застосуванням лікарського засобу, рекомендацію щодо обов’язкового ознайомлення з інструкцією та текст з попередженням наступного змісту: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я». Зазначений текст має займати не менш ніж 15% від площі (тривалості) усієї реклами.
Нагадаємо, що нещодавно Парламент прийняв законопроєкт, яким внесено зміни до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу від 29.08.2019 р. № 0953. Ним встановлюються нові вимоги та обмеження щодо порівняльної реклами, а також у зв’язку із цим деталізуються ознаки нечесної підприємницької (торговельної) практики.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим