Фармринок у січні 2020 р.: фаза активного зростання триває

Український фармацевтичний ринок продовжує активно розвиватися, демонструючи double digit growth у гривневому та доларовому вираженні. Також відзначається збільшення обсягів аптечного продажу і в упаковках. У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники та тренди розвитку фармринку в січні 2020 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».

АПТЕЧНИЙ КОШИК*

Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського та зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2020 р. в розрізі категорій товарів
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського та зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2020 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Рис. 7
 Структура аптечного продажу рецептурних і безрецептурних лікарських засобів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Структура аптечного продажу рецептурних і безрецептурних лікарських засобів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2018–2020 рр.
Січень, рік Лікарські засоби Медичні вироби Косметика Дієтичні добавки Ринок у цілому
Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, % Частка категорії в «аптечному кошику», % Обсяги аптечного продажу ∆, %
Грошове вираження, млн грн
2018 5762,1 17,4 84,0 517,7 19,4 7,6 228,5 14,7 3,3 347,8 32,5 5,1 6856,1 18,1
2019 7309,3 26,9 83,7 651,1 25,8 7,5 273,4 19,6 3,1 495,8 42,6 5,7 8729,6 27,3
2020 8817,8 20,6 82,5 800,3 22,9 7,5 348,9 27,6 3,3 716,1 44,5 6,7 10683,1 22,4
Натуральне вираження, млн упаковок
2018 95,1 –0,7 67,4 36,5 0,4 25,9 3,9 1,1 2,7 5,6 5,6 4,0 141,1 –0,1
2019 100,8 6,0 66,0 41,1 12,8 26,9 4,0 3,5 2,6 6,9 22,1 4,5 152,8 8,3
2020 106,8 5,9 67,0 40,0 –2,8 25,1 4,4 11,1 2,8 8,1 18,3 5,1 159,3 4,3

ПРОМОЦІЯ* ТА РЕКЛАМА НА ТБ***

Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація 2020 2019 2018
Фармак (Україна) 1 1 1
Корпорація «Артеріум» (Україна) 2 2 2
Sanofi (Франція) 3 3 3
Teva (Ізраїль) 4 5 6
Дарниця (Україна) 5 4 4
Дельта Медікел (Україна) 6 8 10
Київський вітамінний завод (Україна) 7 9 9
Юрія-Фарм (Україна) 8 10 8
Berlin-Chemie (Німеччина) 9 6 5
KRKA (Словенія) 10 7 11
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Бренд 2020 2019 2018
КСАРЕЛТО 1 5 37
НУРОФЄН 2 1 1
СПАЗМАЛГОН 3 10 13
НІМЕСИЛ 4 3 2
НАТРІЮ ХЛОРИД 5 6 4
ФЕРВЕКС 6 12 48
СИНУПРЕТ 7 4 5
НО-ШПА 8 7 7
АЦЦ 9 2 6
РЕОСОРБІЛАКТ 10 11 8
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудито­рією EqGRP за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудито­рією EqGRP за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року

ДИСТРИБУЦІЯ*

Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Дистриб’ютор 2020 2019 2018
БаДМ (Дніпро) 1 1 1
Оптіма-Фарм (Київ) 2 2 2
Вента (Дніпро) 3 3 3
Аметрин (Київ) 4 5 7
Медичний центр М.Т.К. (Київ) 5 6 6

Денис Кірсанов

*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». Без урахування АР Крим та зони проведення ООС.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, средньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з липня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З січня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті