Український фармацевтичний ринок продовжує активно розвиватися, демонструючи double digit growth у гривневому та доларовому вираженні. Також відзначається збільшення обсягів аптечного продажу і в упаковках. У даній публікації увазі читачів представлені ключові показники та тренди розвитку фармринку в січні 2020 р. При підготовці матеріалу використані дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
АПТЕЧНИЙ КОШИК*
Рис. 1
Обсяги роздрібної реалізації товарів «аптечного кошика» у грошовому і натуральному вираженні, а також у доларовому еквіваленті за підсумками 2016–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 2
Індикатори зміни обсягів аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр. порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 3
Динаміка середньозваженої вартості 1 упаковки різних категорій товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Рис. 4
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського та зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2020 р. в розрізі категорій товарів
Рис. 5
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» українського і зарубіжного виробництва (за місцем виробництва) в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Рис. 6
Структура аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в розрізі цінових ніш** у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Рис. 7
Структура аптечного продажу рецептурних і безрецептурних лікарських засобів у грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2016–2020 рр.
Таблиця 1. Обсяги роздрібного продажу різних категорій товарів «аптечного кошика» в грошовому і натуральному вираженні за підсумками січня 2018–2020 рр.
Січень, рік | Лікарські засоби | Медичні вироби | Косметика | Дієтичні добавки | Ринок у цілому | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | Частка категорії в «аптечному кошику», % | Обсяги аптечного продажу | ∆, % | |
Грошове вираження, млн грн | ||||||||||||||
2018 | 5762,1 | 17,4 | 84,0 | 517,7 | 19,4 | 7,6 | 228,5 | 14,7 | 3,3 | 347,8 | 32,5 | 5,1 | 6856,1 | 18,1 |
2019 | 7309,3 | 26,9 | 83,7 | 651,1 | 25,8 | 7,5 | 273,4 | 19,6 | 3,1 | 495,8 | 42,6 | 5,7 | 8729,6 | 27,3 |
2020 | 8817,8 | 20,6 | 82,5 | 800,3 | 22,9 | 7,5 | 348,9 | 27,6 | 3,3 | 716,1 | 44,5 | 6,7 | 10683,1 | 22,4 |
Натуральне вираження, млн упаковок | ||||||||||||||
2018 | 95,1 | –0,7 | 67,4 | 36,5 | 0,4 | 25,9 | 3,9 | 1,1 | 2,7 | 5,6 | 5,6 | 4,0 | 141,1 | –0,1 |
2019 | 100,8 | 6,0 | 66,0 | 41,1 | 12,8 | 26,9 | 4,0 | 3,5 | 2,6 | 6,9 | 22,1 | 4,5 | 152,8 | 8,3 |
2020 | 106,8 | 5,9 | 67,0 | 40,0 | –2,8 | 25,1 | 4,4 | 11,1 | 2,8 | 8,1 | 18,3 | 5,1 | 159,3 | 4,3 |
ПРОМОЦІЯ* ТА РЕКЛАМА НА ТБ***
Рис. 8
Кількість згадувань фахівців охорони здоров’я про різні види промоції**** товарів «аптечного кошика» за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
Таблиця 2. Топ-10 маркетуючих організацій за обсягами аптечного продажу товарів «аптечного кошика» в грошовому вираженні за підсумками січня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за 2018–2019 рр.
Маркетуюча організація | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|
Фармак (Україна) | 1 | 1 | 1 |
Корпорація «Артеріум» (Україна) | 2 | 2 | 2 |
Sanofi (Франція) | 3 | 3 | 3 |
Teva (Ізраїль) | 4 | 5 | 6 |
Дарниця (Україна) | 5 | 4 | 4 |
Дельта Медікел (Україна) | 6 | 8 | 10 |
Київський вітамінний завод (Україна) | 7 | 9 | 9 |
Юрія-Фарм (Україна) | 8 | 10 | 8 |
Berlin-Chemie (Німеччина) | 9 | 6 | 5 |
KRKA (Словенія) | 10 | 7 | 11 |
Таблиця 3. Топ-10 брендів лікарських засобів за обсягами аптечного продажу в грошовому вираженні за підсумками січня 2020 р. із зазначенням їх позиції в рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Бренд | 2020 | 2019 | 2018 |
---|---|---|---|
КСАРЕЛТО | 1 | 5 | 37 |
НУРОФЄН | 2 | 1 | 1 |
СПАЗМАЛГОН | 3 | 10 | 13 |
НІМЕСИЛ | 4 | 3 | 2 |
НАТРІЮ ХЛОРИД | 5 | 6 | 4 |
ФЕРВЕКС | 6 | 12 | 48 |
СИНУПРЕТ | 7 | 4 | 5 |
НО-ШПА | 8 | 7 | 7 |
АЦЦ | 9 | 2 | 6 |
РЕОСОРБІЛАКТ | 10 | 11 | 8 |
Рис. 9
Динаміка кількості виходів рекламних роликів товарів «аптечного кошика» і рівня контакту з аудиторією EqGRP за підсумками січня 2018–2020 рр. із зазначенням темпів приросту/спаду порівняно з аналогічним періодом попереднього року
ДИСТРИБУЦІЯ*
Таблиця 4. Топ-5 дистриб’юторів за обсягами поставок товарів «аптечного кошика» в аптечні заклади в грошовому вираженні за підсумками січня 2020 р. із зазначенням їх позицій у рейтингу за аналогічний період 2018–2019 рр.
Дистриб’ютор | 2020 | 2019 | 2018 |
БаДМ (Дніпро) | 1 | 1 | 1 |
Оптіма-Фарм (Київ) | 2 | 2 | 2 |
Вента (Дніпро) | 3 | 3 | 3 |
Аметрин (Київ) | 4 | 5 | 7 |
Медичний центр М.Т.К. (Київ) | 5 | 6 | 6 |
Денис Кірсанов
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research». Без урахування АР Крим та зони проведення ООС.
**Граничні показники цінових ніш: низьковартісна ніша — до 22 грн/упаковка, средньовартісна ніша — 22–100 грн/упаковка, високовартісна ніша — вище 100 грн/упаковка.
***Дані дослідження телевізійної аудиторії належать і надані Індустріальним телевізійним комітетом (ІТК). Оператор панелі — Nielsen; моніторинг — Комунікаційний Альянс. Дані розраховані для вибірки «Вся Україна» («Universe»: особи віком 4+, які проживають у домогосподарствах з ТБ на всій території України).
****Моніторинг здійснюється в 25 найбільших містах України. В опитуванні беруть участь експерти центрів закупівель, провізори першого столу і лікарі 17 спеціальностей. Під віддаленою комунікацією варто розуміти телефонні дзвінки (Call Reps), sms- та Viber-розсилки. У лікарській аудиторії моніторинг цього каналу ведеться, починаючи з 2016 р., а з липня 2017 р. — і в аудиторії фармацевтів. З січня 2018 р. в системі моніторингу серед лікарської аудиторії доданий такий вид промоції, як реклама/інформація в інтернеті.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим