Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності фінансування закладів охорони здоров’я»

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку законодавчої ініціативи вноситься на розгляд Верховної Ради України проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності фінансування закладів охорони здоров’я».

Доповідати законопроект на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Жмеренецький О.С.

Народний депутат УкраїниОлексій Жмеренецький

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності фінансування закладів охорони здоров’я»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акту

Згідно чинного законодавства, заклади охорони здоров’я вторинного рівня, переважно знаходяться у спільній власності територіальних громад району і фінансуються з районного бюджету, у тому числі за рахунок коштів медичної субвенції з державного бюджету, рівень забезпечення якої в останні роки недостатній.

Внаслідок проведення фінансової децентралізації, починаючи з 2016 року, районні бюджети втратили майже 80% власних надходжень, які були перерозподілені до бюджетів новостворених ОТГ. При цьому, утримання таких важливих об’єктів, як центральна районна лікарня, залишились на утриманні районного бюджету.

Участь у фінансуванні таких об’єктів є правом, а не обов’язком для інших бюджетів, зокрема, міського бюджету та бюджетів ОТГ.

Час показав, що керівники та депутати органів місцевого самоврядування вкрай не охоче приймають рішення, щодо виділення коштів на співфінансування закладів охорони здоров’я вторинної ланки, де майже стовідсотково отримують медичні послуги жителі територіальних громад, а районна влада не має жодних законних важелів впливу на ці процеси.

Законопроектом пропонується справедливий порядок фінансування закладів охорони здоров’я вторинної ланки. Пропонується, що об’єкти спільної власності територіальних громад, які перебувають в управлінні обласних районних рад та утримуються за кошти обласного районного бюджетів, а також міського бюджету ОТГ, пропорційно від кількості населення яке проживає на відповідній території.

Крім того, законопроектом планується допустити приватизацію окремих приміщень, які внаслідок здійснення оптимізації медичних закладів вивільняється і в подальшому не використовуються для медичної практики.

2. Цілі та завдання прийняття акта

Цілями прийняття проекту Закону є справедливий порядок співфінансування закладів охорони здоров’я вторинної ланки та надання можливості приватизації майна, яке не використовується для медичної практики.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту акта

Проектом закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності фінансування закладів охорони здоров’я» пропонується внести зміни до Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» та Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», які зобов’яжуть ОТГ співфінансувати заклади охорони здоров’я вторинної медичної ланки та зроблять можливим приватизацію приміщень не задіяних в медичній практиці.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» та Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» є головними нормативно-правовими актами, які регулюють питання власності на об’єкти охорони здоров’я.

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту закону не потребує додаткових видатків з державного та місцевих бюджетів України.

6. Запобігання дискримінації

Проект закону не має положень, які містять ознаки дискримінації.

7. Запобігання корупції

У проекті Закону немає правил і процедур, які містять ризики вчинення корупційних правопорушень.

8. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проекту закону

Прийняття запропонованих змін покращить фінансування закладів охорони здоров’я вторинної ланки та залучить фінансування в медичну галузь.

Народний депутат УкраїниОлексій Жмеренецький

Проект

зареєстровано в Парламенті 04.03.2020 р. за № 3167

ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності фінансування закладів охорони здоров’я

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. частину дванадцяту статті 16 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 1993, № 4, ст. 19) після слів «не підлягають приватизації» доповнити словами наступного змісту:

«за винятком окремих приміщень, які внаслідок здійснення оптимізації вивільняються і в подальшому не використовуються для медичної практики «.

2. Частину третю статті 8 Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 13, ст. 91) доповнити абзацом третім наступного змісту:

«Об’єкти спільної власності територіальних громад перебувають в управлінні обласних, районних рад та утримуються за кошти обласного, районного бюджетів, а також міського бюджету та бюджетів ОТГ пропорційно від кількості населення, яке проживає на відповідній території».

II. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України:

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити приведення центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Голова Верховної Ради УкраїниД. Разумков

Порівняльна таблиця до проекту Закону України
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення ефективності фінансування закладів охорони здоров’я»

Зміст положення (норми) чинного законодавства Зміст відповідного положення (норми) проекту акта
Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я»
Стаття 16. Заклади охорони здоров’я Стаття 16. Заклади охорони здоров’я
Залежно від форми власності заклади охорони здоров’я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності. Державні та комунальні заклади охорони здоров’я не підлягають приватизації. Залежно від форми власності заклади охорони здоров’я утворюються та функціонують як державні, комунальні, приватні чи засновані на змішаній формі власності. Державні та комунальні заклади охорони здоров’я не підлягають приватизації, за винятком окремих приміщень, які внаслідок здійснення оптимізації вивільняються і в подальшому не використовуються для медичної практики.
Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад»
Стаття 8. Утворення об’єднаної територіальної громади та реорганізація органів місцевого самоврядування

3. Об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

У разі об’єднання всіх територіальних громад одного району в одну об’єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об’єднаної територіальної громади, а пов’язані з таким майном права та обов’язки належать об’єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

Відсутній

Стаття 8. Утворення об’єднаної територіальної громади та реорганізація органів місцевого самоврядування

3. Об’єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов’язків територіальних громад, що об’єдналися, з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

У разі об’єднання всіх територіальних громад одного району в одну об’єднану територіальну громаду все майно спільної власності територіальних громад такого району є комунальною власністю об’єднаної територіальної громади, а пов’язані з таким майном права та обов’язки належать об’єднаній територіальній громаді з дня набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною такою об’єднаною територіальною громадою.

Об’єкти спільної власності територіальних громад перебувають в управлінні обласних, районних рад та утримуються за кошти обласного, районного бюджетів, а також міського бюджету та бюджетів ОТГ пропорційно від кількості населення, яке проживає на відповідній території.

Народний депутат УкраїниОлексій Жмеренецький

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті