Проект Постанови ВРУ «Про першочергові заходи протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні»

20 Березня 2020 7:57 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проект Постанови Верховної Ради України «Про першочергові заходи протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні».

Доповідати проект Постанови у Верховній Раді України під час пленарного засідання буду особисто.

Народний депутат УкраїниО. Гончаренко

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Постанови Верховної Ради України «Про першочергові заходи протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проекту

У світі зареєстровано 169 387 випадків захворювання коронавірусної інфекції COVID-19 (далі — COVID-19), з них 77 257 (45,6%) осіб одужали. За межами Китаю зафіксовано 89 367 випадків у 142 країнах/територіях/регіонах.

На території Європейського регіону зареєстровано 54 895 випадків захворювання COVID-19 (Італія 21 157, Іспанія 5 753, Франция 4 500, Німеччина 3 795, Швейцарія 1 359, Великобританія 1 144, Нідерланди 959, Швеція 924, Норвегія 907, Данія 827, Бельгія 689, Австрія 655, Греція 190, Ізраїль 178, Фінляндія 155, Чехія 150, Ісландія 138, Ірландія 129, Румунія 113, Португалія 112, Естонія 79, Сан-Марино 77, Словенія 57, Польща 49, Словаччина 44, Сербія 41, Албанія 38, Російська Федерація 34, Хорватія 31, Грузія 30, Латвія 26, Угорщина 25, Білорусь 21, Кіпр 21, Азербайджан 19, Боснія і Герцеговина 13, Північна Македонія 13, Мальта 9, Фарерські острови 9, Вірменія 8, Литва 8, Республіка Молдова 8, Болгарія 7, Казахстан 6, Люксембург 5, Ліхтенштейн 4, Україна 3, Андорра 2, Джерсі 2, Монако 2, Гернсі 1, Гібралтар 1, Святий Престол 1, Туреччина 1) та 2314 летальних випадків (загалом 6513).

13 березня Генеральний директор ВООЗ на брифінгу для ЗМІ по COVID-19 оголосив, що в даний час Європа стала епіцентром пандемії, де реєструється більше випадків і смертей, ніж в решті світу, за винятком Китаю. В даний час щоденно реєструється більше випадків, ніж в Китаї в розпал епідемії.

Досвід Китаю, Республіки Корея, Сінгапуру та інших країн ясно показує, що активне тестування і відстеження контактів в поєднанні із заходами соціального дистанціювання і мобілізацією громади можуть запобігти зараженню і врятувати життя людей.

З самого початку спалаху COVID-19 IPC грає важливу роль в профілактичних і пом’якшуючих заходах.

Велике занепокоєння викликають темпи зростання захворюваності, яка починаючи з січня цього року, щоденно збільшується та значно перевищує аналогічні показники захворюваності вірусами інших штампів минулих років. По всій території України вже оголошено карантин.

Однією з причин виникнення та подальшого розвитку епідемії є неготовність органів виконавчої влади до своєчасного та оперативного проведення комплексу організаційних, протиепідемічних та лікувально- профілактичних заходів, а також до реальних загроз, пов’язаних з розповсюдженням захворювання COVID-19 у світі.

Українські лікарі констатують, що у разі виникнення захворювання COVID-19 в Україні, вони будуть не в змозі її діагностувати. В державі відсутнє необхідне обладнання та лікарські засоби для боротьби з вірусом. Враховуючи те, що Україна є транзитною країною та рівень санітарної культури на індивідуальному рівні — низький, необхідність вжиття заходів щодо попередження розповсюдження вірусу є нагальною та першочерговою.

На початок розповсюдження у світі коронавірусної інфекції жодних заяв чи інформації від керівництва Міністерства охорони здоров’я або Кабінету Міністрів України не надійшло. Наслідком цього є не інформованість та дезорієнтація населення країни. Саме тому є невідкладним заслуховування звіту керівництва Міністерства охорони здоров’я щодо стану системи охорони здоров’я України та її готовності до боротьби з вірусом.

Необхідним є залучення провідних українських спеціалістів у галузі імунології та вірусології до вивчення цієї проблеми, оскільки до сьогодні ця проблематика достатньо не вивчалась та науковий потенціал задіяним не був.

Ситуація ускладнюється тим, що до цього часу в регіонах відсутні відповідні діагностичні тест-системи, достатня кількість лікарських та захисних засобів. Крім того, відсутня можливість проведення належного вірусологічного моніторингу для своєчасного виявлення циркулюючих вірусів грипу, а також не забезпечено належне функціонування державної установи «Український центр грипу та гострих респіраторних інфекцій» Міністерства охорони здоров’я України.

Все це може ускладнити локалізацію епідемії, підсилити небезпеку її подальшого розповсюдження на території України.

Крім того, за даними Центру громадського здоров’я, станом на середину березня, кількість хворих на грип та ГРВІ минулого тижня зросла практично по всій Україні. Від ускладнень грипу минулого тижня померло дев’ять українців, а від початку епідсезону жервами грипу стали вже 63 українці.

Минулого тижня (від 2 до 8 березня) на грип і ГРВІ в Україні захворіли 220 932 людини (позаминулого — понад 213 тисяч). Серед хворих майже 67% — діти віком до 17 років. Епідпоріг перевищено на 21,2%. В Україні зафіксовано широке розповсюдження грипу.

У вірусологічних лабораторіях минулого тижня було досліджено 73 зразки матеріалів, відібраних від хворих. У 24 зразках виявлено віруси грипу: у 14 зразках — типу А(Н1)pdm09 (його ще називають «свинячий», у семи — типу А не субтипований, і у трьох — типу B.

За даними Центру минулого епідсезону на грип та ГРВІ перехворіли 5,4 млн українців, 64 пацієнти померли від ускладнень грипу, серед яких 12 дітей віком до 17 років.

Найчастішим ускладненням хвороби є пневмонія, обструктивні бронхіти, енцефаліт (запалення мозку). Серцева недостатність також нерідко розвивається внаслідок ускладнень грипу.

Така ситуація спонукає до вжиття невідкладних заходів для попередження та локалізації епідемії, у випадку подальшого розповсюдження, її припинення на території України та надання усім особам, які захворіли, необхідної медичної допомоги.

Враховуючи, що відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров’я визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю пропонується затвердити першочергові заходи, що спрямовані на локалізацію, виявлення та попередження подальшого розповсюдження небезпечної інфекції.

2. Цілі і завдання акту

Основною метою прийняття постанови є забезпечення протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні та прийняття додаткових заходів, спрямованих на зниження рівня загрози життю і здоров’ю населення.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту

Проектом постанови передбачається посилення контролю та затвердження переліку додаткових заходів протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій на території України.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у даній сфері правового регулювання є Конституція України, Регламент Верховної Ради України, Основи законодавства України про охорону здоров’я та закони України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття цієї постанови не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних наслідків прийняття акту

Прийняття проекту постанови дозволить створити систему дієвих заходів, спрямованих на припинення подальшого поширення епідемії коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій на території України, мінімізувати її наслідки та посилити контроль за виконанням органами державної влади ухвалених рішень.

Також прийняття проекту дасть змогу забезпечити ефективну роботу закладів охорони здоров’я з протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні

Народний депутат УкраїниО.О. Гончаренко

Проект

зареєстровано в Парламенті

17.03.2020 р. за № 3233

ПОСТАНОВА
Верховної Ради України
Про та першочергові заходи протидії поширенню коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні

З метою забезпечення заходів щодо попередження розповсюдження коронавірусної інфекції COVID-19 (далі — COVID-19), епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій на території України та з метою забезпечення конституційного права українського народу на життя та охорону здоров’я Верховна Рада України постановляє:

І. Заслухати інформацію міністра охорони здоров’я України про стан системи охорони здоров’я та заходи з діагностики, лікування і запобігання розповсюдження в Україні коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій.

ІI. Рекомендувати:

1. Раді національної безпеки і оборони України ухвалити рішення «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху коронавірусної інфекції COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій в Україні.

2. Кабінету Міністрів України:

2.1. Ухвалити рішення спрямовані на попередження, запобігання розповсюдженню COVID-19 і поширенню епідемії грипу та гострих респіраторних захворювань серед населення.

2.2. Забезпечити жорсткий контроль за цільовим використанням коштів, виділених на подолання епідемії.

2.3. З метою недопущення зловживань та корупційних проявів при використанні коштів Державного бюджету України забезпечити попереднє погодження із Комітетом Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування порядку використання коштів, передбачених Міністерству охорони здоров’я України для здійснення заходів із запобігання розповсюдженню COVID-19 та епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій серед населення, а також на лікування хворих, та напрямків здійснення видатків відповідно до цих заходів.

2.4. При формуванні напрямків використання коштів, додатково виділити Міністерству охорони здоров’я України для здійснення заходів із запобігання розповсюдженню COVID-19 та епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій серед населення та на лікування хворих, передбачити у 2020 році направлення у регіони коштів для використання на зазначені заходи.

2.5. У 5-денний термін затвердити Правила санітарної охорони території України, адаптовані до положень Міжнародних медико-санітарних правил.

2.6. У 5-денний термін розробити єдині підходи до збору, аналізу, формування інформації і прогнозування щодо розвитку епідемічної ситуації, обумовленої розповсюдженням COVID-19, епідемії грипу та гострих респіраторних інфекцій та забезпечити щоденне доведення до населення об’єктивної виваженої інформації з цього питання.

2.7. Вжити заходів щодо прискорення забезпечення регіонів відповідно до потреб тест-системами для діагностики COVID-19, епідемії грипу та гострих респіраторних інфекцій, специфічними антивірусними препаратами та іншими необхідними лікарськими засобами та засобами індивідуального захисту.

2.8. Терміново вирішити питання щодо закупівлі апаратів штучної вентиляції легень, що відповідають міжнародним стандартам надання медичної допомоги хворим, які перебувають на штучній вентиляції легень тривалий період, з обов’язковою наявністю у цих апаратах мембранних оксигенаторів, необхідних режимів вентиляції легень, функції кондиціонування дихальної суміші, можливості підбору оптимальних параметрів вентиляції (з адаптивним інтелектуальним режимом вентиляції), а також реанімобілів та іншого обладнання відповідно до потреб регіонів.

2.9. У разі потреби забезпечити на період епідемії розгортання додаткової госпітальної бази для надання медичної допомоги інфекційним хворим з урахуванням усіх наявних можливостей та залученням потужностей усіх лікувально-профілактичних закладів незалежно від відомчого підпорядкування.

2.10. Забезпечити контроль за наявністю в аптечних закладах необхідних лікарських засобів та засобів індивідуального захисту населення, а також контроль за цінами на них.

2.11. У 5-денний термін організувати контрольно-діагностичні пости в аеропортах, на залізничних вокзалах, у пунктах перетину державного кордону України, на кордонах областей, в яких встановлено карантин, забезпечивши їх транспортом, засобами зв’язку, необхідними медикаментами та відповідним обладнанням з метою локалізації, виявлення та попередження подальшого розповсюдження небезпечної інфекції.

2.12. Встановити з 15 березня 2020 року медичним працівникам за період роботи по ліквідації епідемій і спалахів інфекційних хвороб, а також в осередках особливо небезпечних і небезпечних інфекційних хвороб щомісячні доплати таких працівників, а також доплату вказаним медичним працівникам за інтенсивність роботи та розширення сфери медичного обслуговування.

2.13. У термін до 1 грудня 2020 року забезпечити надання матеріальної допомоги сім’ям медичних працівників, які постраждали внаслідок захворювання, що виникло під час виконання ними службових обов’язків з надання медичної допомоги населенню в період епідемії COVID-19, а також вирішити питання щодо надання такої допомоги сім’ям у разі смерті медичних працівників внаслідок захворювання, що виникло під час виконання ними службових обов’язків з надання медичної допомоги населенню в період епідемії COVID-19.

2.14. Забезпечити своєчасну доставку в регіони вантажів з гуманітарною допомогою, що надходять в Україну, та належні умови їх зберігання і транспортування.

2.15. Звернутися до власників аптечних закладів усіх форм власності з проханням встановити на період епідемії цілодобове чергування аптек.

2.16. Розглянути питання щодо можливості:

збільшення допологової відпустки вагітних у третьому триместрі вагітності до 3-місяців у період епідемії;

компенсування втрат по догляду за дитиною батькам, які не працюють у зв’язку з закриттям дитячих дошкільних закладів на період епідемії;

мобілізації лікарів-пенсіонерів та студентів-медиків за їхньою згодою до здійснення протиепідемічних заходів.

2.17. Для забезпечення ефективної роботи закладів охорони здоров’я та освіти уніфікувати форми оперативної звітності щодо перебігу епідемії та стану захворюваності населення, що надаються органам державної влади та місцевого самоврядування.

3. Міністерству охорони здоров’я України спільно з Академією медичних наук України у термін до 1 травня 2020 року підготувати та надати Кабінету Міністрів України обґрунтовані пропозиції щодо доцільності проведення вакцинації населення проти COVID-19 та/або сезонного грипу, а також, у разі необхідності, надати вичерпну інформацію щодо вакцини, яка може бути використана для цих цілей, її кількості, порядку ввезення, реєстрації та використання.

4. Міністерству охорони здоров’я України:

4.1. Невідкладно здійснити програмний аналіз додаткових фінансових потреб для здійснення комплексу заходів з локалізації COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій та мінімізації їх наслідків та надати Кабінету Міністрів України відповідні пропозиції з урахуванням потреб регіонів.

4.2. Вжити невідкладних заходів для забезпечення належного функціонування державної установи «Український центр грипу та гострих респіраторних інфекцій» Міністерства охорони здоров’я України.

4.3. Терміново затвердити методичні рекомендації з питань планування та організації заходів проти COVID-19; епідеміологічного нагляду та контролю, лікування і профілактики випадків захворювання на COVID-19.

4.4. Терміново розробити комплекс заходів для забезпечення захисту медичних працівників від сезонного і COVID-19 та вирішити питання щодо їх першочергового забезпечення засобами індивідуального захисту, профілактики і лікування.

5. З метою ефективного та своєчасного використання державних коштів, виділених на запобігання розповсюдженню в Україні COVID-19, епідемії грипу та гострих респіраторних інфекцій та лікування хворих, Міністерству охорони здоров’я України та іншим розпорядникам державних коштів здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг за процедурою закупівлі в одного учасника.

6. Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Міністерству енергетики та вугільної промисловості України, обласним, Київській міській державним адміністраціям, органам місцевого самоврядування забезпечити постійне дотримання необхідного температурного режиму в житлових будинках, приміщеннях закладів охорони здоров’я, дитячих дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, інших закладів освіти, закладів культури, підприємств, установ та організацій в період опалювального сезону.

7. Рахунковій палаті забезпечити контроль за використанням коштів, виділених для здійснення фінансування комплексу організаційних, медико-санітарних, санітарно-гігієнічних, лікувально-профілактичних, протиепідемічних заходів з мінімізації наслідків поширення COVID-19, грипу та гострих респіраторних інфекцій.

8. Генеральній прокуратурі України вжити заходів для розслідування причин випадків смертей серед населення внаслідок захворювання на COVID-19.

9. Органам державного контролю за цінами перевірити факти необґрунтованого і різкого підвищення цін на лікарські засоби та засоби індивідуального захисту в аптечній мережі та вжити заходів відповідно до закону.

ІII. Контроль за використанням бюджетних коштів, виділених для здійснення заходів із запобігання розповсюдженню COVID-19, епідемії грипу і гострих респіраторних інфекцій серед населення, а також на лікування хворих покласти на комітети Верховної Ради України з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування та з питань бюджету.

IV. Заслухати звіт Кабінету Міністрів України про хід виконання цієї Постанови не пізніше 21 грудня 2020 року.

V. Ця Постанова набирає чинності з дня її прийняття.

Голова Верховної Ради України

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті