Проєкт Закону України «Про тимчасові заходи щодо подолання негативних економічних наслідків поширення коронавірусної інфекції COVID-19»

20 Березня 2020 7:51 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України, статті 12 Закону України «Про статус народного депутата України» та статті 89 Регламенту Верховної Ради України в порядку законодавчої ініціативи вноситься на розгляд Верховної Ради України проєкт Закону України «Про тимчасові заходи щодо подолання негативних економічних наслідків поширення коронавірусної інфекції COVID-19».

Доповідати законопроєкт на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Яцик Юлія Григорівна.

Народний депутат УкраїниЮ.Г. Яцик

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту Закону України «Про тимчасові заходи щодо подолання негативних економічних наслідків поширення коронавірусної інфекції COVID-19»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проєкту

За інформацією Міністерства охорони здоров’я України станом на ранок 13 березня в Україні зареєстровано 3 лабораторно підтверджених випадки коронавірусної інфекції COVID-19.

Всього з початку 2020 року до Центру громадського здоров’я надійшло 55 повідомлень про підозру на COVID-19 (3 випадки — підтверджені лабораторно, 49 — негативні, коронавірусу немає, 3 зразки досліджується).

У світі було зареєстровано 128 343 випадки захворювання COVID-19, з них 68 324 (53,2%) осіб одужали. За межами Китаю зафіксовано 47 411 випадків у 116 країнах/територіях/регіонах. На території Європейського регіону зареєстровано 29 049 випадків захворювання COVID-19 (Італія 15 113, Іспанія 2 965, Франція 2 876, Німеччина 2 369, Швейцарія 858, Данія 674, Швеція 620, Нідерланди 614, Великобританія 594, Норвегія 489, Бельгія 399, Австрія 361, Греція 133, Чехія 116, Фінляндія 109, Ізраїль 99, Ірландія 70, Ісландія 70, Сан-Марино 67, Словенія 57, Польща 49, Румунія 48, Португалія 41, Російська Федерація 34, Грузія 25, Албанія 23, Словаччина 21, Угорщина 16, Латвія 16, Хорватія 16, Білорусь 12, Сербія 12, Азербайджан 11, Естонія 10, Мальта 9, Болгарія 7, Північна Македонія 7, Кіпр 6, Боснія і Герцеговина 5, Люксембург 5, Ліхтенштейн 4, Республіка Молдова 4, Литва 3, Україна 3, Фарерські острови 2, Андорра 1, Вірменія 1, Гернсі 1, Гібралтар 1, Монако 1, Святий Престол 1, Туреччина 1) та 1199 летальних випадків (загалом у світі 4720 закінчились смертю).

Внаслідок швидкого поширення по всьому світу випадків захворювання, 11 березня 2020 р. Всесвітня організація охорони здоров’я оголосила коронавірус пандемією.

Цього ж дня, відповідно до ст. 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. Кабінет Міністрів України виніс постанову «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», якою встановлено карантин на всій території України терміном з 12 березня 2020 року до 03 квітня 2020 року.

Внаслідок обмежувальних заходів щодо протидії розповсюдженню коронавірусної інфекції COVID-19, було обмежено транспортне сполучення із іншими країнами світу, також рекомендовано громадянам України не відвідувати масові заходи, розважальні заклади, торгівельні центри та інше. Заборонено відвідування закладів освіти та дитячих садків. При перших проявах захворювання, рекомендовано самоізолювання.

В результаті даних обмежень та рекомендацій, значно зменшились доходи громадян та підприємств. Введення обмежувальних заходів безумовно негативно впливає на фінансовий стан простих громадян та з метою неухильного дотримання рекомендацій, держава має надати підтримку, щодо виконання фінансових зобов’язань, тим самим зменшити негативні наслідки епідемії.

Більшість країн світу (США, Китайська Народна Республіка, Королівство Данія, Автралія, Французька Республіка та інші) вживають заходів, щодо підтримки своїх громадян та бізнесу. Така практика є правильною та необхідною, особливо в умовах кризового стану Української економіки.

Ситуація, яка склалась, спонукає до вжиття невідкладних заходів не лише для локалізацію епідемії, припинення її подальшого розповсюдження на території України та надання усім особам, які захворіли, необхідної медичної допомоги, але й заходів, щодо зменшення негативного впливу на громадян України негативних економічних наслідків поширення коронавірусної інфекції COVID-19.

2. Цілі і завдання прийняття законопроєкту

Основною метою прийняття законопроєкту є надання допомоги у подоланні негативні наслідки епідемії коронавірусу підприємцям, малому та середньому бізнесу, громадянам, які втратили можливість працювати внаслідок обмежувальних заходів направлених на протидію поширенню коронавірусної інфекції.

3. Загальна характеристика та основні положення проєкту

Проєктом закону передбачається введення мораторію на нарахування пені та штрафів на основну суму заборгованості за кредитними та іншими договірними зобов’язаннями, за податковими зобов’язаннями, мораторій на проведення перевірок органами і посадовими особами, уповноваженими законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, мораторій на нарахування пені за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги, а також заходи щодо збереження майна, що знаходиться в іпотеці.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у даній сфері правового регулювання є Конституція України, Регламент Верховної Ради України, Основи законодавства України про охорону здоров‘я та закони України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття цієї постанови не потребуватиме додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних наслідків прийняття акта

Прийняття проєкту постанови дозволить подолати негативні наслідки епідемії коронавірусу в Україні для представників малого та середнього бізнесу, та громадян, які не мають змогу працювати внаслідок обмежувальних заходів, введення в Україні карантину.

Народний депутат УкраїниЮ.Г. Яцик

Проєкт

зареєстровано в Парламенті

16.03.2020 р. № 3225

ЗАКОН УКРАЇНИ
«Про тимчасові заходи щодо подолання негативних економічних наслідків поширення коронавірусної інфекції COVID-19»

Цей Закон визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб’єктів господарювання та громадян України на час проведення обмежувальних заходів, пов’язаних із введенням карантину з метою запобігання поширенню в Україні коронавірусної інфекції COVID-19.

Стаття 1. Визначення термінів

Терміни в цьому законі вживаються у значеннях, визначених статтею 1 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб».

Стаття 2. Мораторій на нарахування пені та штрафів на основну суму заборгованості за кредитними та іншими договірними зобов’язаннями

На час дії карантину, введеного з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, забороняється нарахування пені та/або штрафів на основну суму заборгованості із зобов’язань за кредитними договорами та договорами позики з 12 березня 2020 року громадянам України, а також юридичним особам та фізичним особам-підприємцям, що провадять (провадили) свою господарську діяльність на території України, де проводяться адміністративні та медико-санітарні заходи для запобігання поширенню коронавірусної інфекції.

Банки та інші фінансові установи, а також кредитори зобов’язані скасувати зазначеним у цій статті особам пеню та/або штрафи, нараховані на основну суму заборгованості із зобов’язань за кредитними договорами і договорами позики у період проведення карантину.

Положення частин першої і другої цієї статті не поширюються на нарахування пені та/або штрафів на основну суму заборгованості із зобов’язань за кредитними договорами та договорами позики, укладеними з юридичними особами і фізичними особами — підприємцями, місцезнаходженням яких є територія України, де проводяться адміністративні та медико-санітарні заходи для запобігання поширенню коронавірусної інфекції, після 12 березня 2020 року або до яких після 12 березня 2020 року за погодженням сторін вносилися зміни в частині продовження строків виконання зобов’язань та/або зменшення розміру процентів, штрафних санкцій.

Стаття 3. Мораторій на нарахування пені та штрафів на основну суму заборгованості за податковими зобов’язаннями

На час дії карантину, введеного з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, забороняється нарахування пені та/або штрафів на основну суму податкових зобов’язань, які виникли з 12 березня 2020 року громадянам України, а також юридичним особам та фізичним особам-підприємцям, що провадять (провадили) свою господарську діяльність на території України, де проводяться адміністративні та медико-санітарні заходи для запобігання поширенню коронавірусної інфекції.

Стаття 4. Мораторій на проведення перевірок органами і посадовими особами, уповноваженими законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності

Органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період дії карантину, введеного з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території України, де проводяться адміністративні та медико-санітарні заходи для запобігання поширенню коронавірусної інфекції, крім позапланових перевірок суб’єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб’єктів господарювання з високим ступенем ризику.

Стаття 5. Мораторій на нарахування пені за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги

На час дії карантину, введеного з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 скасувати пеню за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги (водопостачання, газ, електро- і теплоенергія, водовідведення, утримання і експлуатація житла та прибудинкових територій, сміттєзбирання, ліфтове господарство), нараховану громадянам України. Кошти, стягнуті з громадян України у вигляді пені за несвоєчасне внесення платежів за житлово-комунальні послуги у період з 12 березня 2020 року до закінчення карантину, зараховуються у майбутні платежі за житлово-комунальні послуги.

Стаття 6. Заходи щодо збереження майна, що знаходиться в іпотеці

Протягом терміну дії цього Закону щодо нерухомого майна, що належить громадянам України (у тому числі фізичним особам — підприємцям) або юридичним особам — суб’єктам малого і середнього підприємництва та перебуває в іпотеці, зупиняється дія статті 37 (у частині реалізації права іпотекодержателя на набуття права власності на предмет іпотеки), статті 38 (у частині реалізації права іпотекодержателя на продаж предмета іпотеки), статті 40 (у частині виселення мешканців із житлових будинків та приміщень, переданих в іпотеку, щодо яких є судове рішення про звернення стягнення на такі об’єкти), статей 41, 43-47 (у частині реалізації предмета іпотеки на прилюдних торгах) Закону України «Про іпотеку».

Стаття 7. Підтвердження обставин непереборної сили

Протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов’язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Стаття 8. Прикінцеві та перехідні положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення карантину, крім пункту 4 статті 11 «Прикінцеві та перехідні положення» цього Закону.

2. Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

3. Кабінету Міністрів України у десятиденний строк з дня опублікування цього Закону:

здійснювати систематичний контроль аптечних закладів по закупці медичних препаратів та моніторингу цін на лікарські засоби, з метою в життя заходів, щодо недопущення безпідставного зростання цін;

забезпечити прийняття відповідно до своєї компетенції нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону;

привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;

забезпечити розробку і перегляд міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади України їх нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону.

4. Національному банку України протягом десяти днів з дня набрання чинності цим Законом:

привести свої нормативні акти у відповідність із статтею 2 цього Закону;

надати відповідні розпорядження усім банкам на території України незалежно від форми власності для забезпечення виконання статті 2 цього Закону.

5. Цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.

Голова Верховної Ради УкраїниД.О. Разумков

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті