«Ми втілюємо мрію допомагати людям», — національний фармацевтичний виробник «Орісіл-Фарм» святкує своє 17-річчя

Назва цього препарату записана золотими літерами в історію українських сорбентів. Складно повірити, але препарату АТОКСІЛ виповнюється 15 років — це були 15 років успіхів та служби на благо здоров’я українців. Компанія ж, завдяки якій світ побачив цей популярний лікарський засіб, не набагато старша за своє дітище. Усього 17 років тому було засновано вітчизняну фармацевтичну компанію «Орісіл-Фарм». І сьогодні ми хочемо представити увазі шановних читачів інтерв’ю з директором та засновником «Орісіл-Фарм» Максимом Кіщаком, що втілив у життя мрію багатьох медиків та науковців — розробив та налагодив виробництво нового затребуваного препарату, що вже багато років користується повагою лікарів та популярністю серед пацієнтів.

— Максиме, 17 років тому Ви разом з дружиною заснували фармацевтичну компанію «Орісіл-Фарм». Що на той час стало ключовим мотивом, який спонукав вас відкрити власну справу?

— Я лікар за освітою, і втілюю своє покликання — допомагати людям. Я закінчив медичний інститут наприкінці 1990-х з великим бажанням реалізуватися в обраній професії. Однак тоді для цього потрібні були значні ресурси й постійна фінансова підтримка — виживати на зарплатню молодого лікаря було практично нереально. Тому, звичайно, коли ми з дружиною створили сім’ю, важливим завданням стало фінансове забезпечення — це логічно, і через це проходять усі молоді родини. Та наше завдання було складнішим — ми хотіли займатися тим, що було для нас близьким, що нам подобалося і чого ми навчалися. Саме так був обраний напрямок фармації. Ідея, яка найбільше нас мотивувала тоді і зараз — це бажання допомагати людям у всьому світі та на всіх континентах, виробляючи ліки, які можуть рятувати в серйозних ситуаціях. Це те, що надихає та рухає нас вперед і досі.

— Дуже шляхетна мета. А які бізнес-цілі Ви ставили тоді перед собою?

— У 2003 р. це були не цілі, а скоріше мрія: створити «з нуля» успішне підприємство і вдихнути в нього життя. Тоді навіть поняття «стартап» не було. Це зараз ми розуміємо, що це був справж­ній стартап, з мінімальним стартовим вкладенням та грандіозним задумом. Але тоді все починалося з чіткої ідеї, яку підхопили наші однодумці. На початку це була практично альтруїс­тична праця, але віра в ідею надихала співробітників. Ми долали перешкоду за перешкодою, і йшли від перемоги до перемоги. У 2005 р. на базі Львівської фармацевтичної фабрики ми налагодили виробництво нашого основного бренду АТОКСІЛ. А всього за 2 роки, вже у 2007 р., компанія запустила фармацевтичне виробництво в Калуші і отримала ліцензію Міністерства охорони здоров’я (МОЗ) на виробництво ліків.

— Як Ви можете оцінити результати роботи компанії «Орісіл-Фарм» станом на зараз: що з запланованого, на ваш погляд, вдалося, а що — не дуже?

— Тепер, уже через 17 років, ми можемо оцінити наші здобутки, подивитися, чого та як ми вже досягли. Нашою метою було створення успішного фармацевтичного виробництва, яке б випускало сучасні продукти, та якість продукції якого відповідала б європейським стандартам. І нам це вдалося! З моменту створення виробничого комплексу в Калуші ми вчетверо збільшили виробничі площі, відкривши чотири нові лінії рідких та гелевих форм.

У 2012 р. компанія «Орісіл-Фарм» пройшла процедуру ліцензування згідно зі стандартами та отримала безстрокову ліцензію на виробництво лікарських засобів з сертифікатом на відповідність європейським вимогам Належної виробничої практики (Good Manufacturing Practice — GMP). Протягом 2012–2019 рр. виробництво пройшло сертифікацію на відповідність іще ряду стандартів: ISO:13485 та HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Point). Ми ставили за мету зробити наші препарати одними з провідних на ринку — і досяг­ли цього. Тепер «Орісіл-Ф­­а­рм» — успішна національна фармацевтична компанія. «Орісіл-Фарм» активно розвивається, та в період 2015–2019 рр. з року в рік впевнено демонструє двозначні темпи зростання обсягів продажу. Таким чином, середньорічний темп приросту обсягів продажу компанії перевищив 40% на рік в 2015–2019 рр.* Наші продукти — неодноразові переможці конкурсу «Вибір року» та «Фаворити Успіху». Торгова марка АТОКСІЛ визнана добре відомою в Україні. Ми розширюємо наш продуктовий портфель та рухаємося на зарубіжні ринки.

— Що Ви вважаєте ключовим досягненням компанії за минулий рік?

— Минулий рік був дуже плідним для компанії: ми вивели на ринок дві нові форми АТОКСІЛУ — у вигляді гелю та АТОКСІЛ ПЛЮС, отримали визнання торгової марки продукту як загальновідомої в Україні та безстрокову реєстрацію на цей препарат. Також ми розширили наш портфель двома новими продуктами: спреєм для гігієни вуха КлінТон та антисептиком ОРІСЕПТ. Ми успішно зареєстрували АТОКСІЛ у Казахстані, а днями запускаємо нову виробничу лінію в Калуші.

— Скільки співробітників працює в компанії «Орісіл-Фарм»? Скільки найменувань препаратів і якими є обсяги продажу?

— На сьогодні в «Орісіл-Фарм» працює близько 90 співробітників: 50 у Калуші і 40 у різних регіонах України. Ми виробляємо 14 найменувань продукції. У зв’язку з розширенням зараз компанія активно набирає людей, збільшує штат, а також урізноманітнює продуктову лінійку. Виробничі площі компанії «Орісіл-Фарм» зараз становлять близько 1500 м2, але це ще не остаточна цифра. Як я згадував, ми активно рухаємося в напрямку розширення експорту, а це потребуватиме нових обсягів виробництва, значного розширення існуючих виробничих площ та створення нових робочих місць.

— Не секрет, що минулий рік видався багатим на події, ключовою з яких стала коронавірусна криза. Як вдалося впоратися з цим колективу компанії «Орісіл-Фарм»?

— Наша мета — це допомагати людям швидко відновлювати здоров’я. Тому криза — це виклик нашій стійкості. «Орісіл-Фарм» — це фармацевтична компанія, частина національної структури забезпечення здоров’я населення. І під час таких криз та епідемій — всі надії людей покладаються на нас. Адже ми, як і наші колеги по ринку, працюючи, даємо можливість отримувати хворим те, що їм найбільш потрібно — якісні ліки. Якщо ми зупинимося, то що тоді? Кожен працівник нашої компанії розуміє важливість своєї роботи та всю відповідальність, що лежить на його плечах. Ми вважаємо, що виробництво — основа бойового духу країни, тому під час пандемії підприємство ні на хвилину не зупинялося. А за рахунок високих стандартів гігієни та безпеки ми запобігли потраплянню вірусу на підприємство. Окрім того, ми забезпечили комплексне медичне страхування для всіх працівників виробництва, яке включає можливі випадки захворювання на COVID-19.

— Однією з реакцій на кризу з боку компанії став випуск нового продукту — антисептичного засобу ОРІСЕПТ, попит на який значно виріс під час карантину. Які ще вдалі, на ваш погляд, рішення були прийняті компанією в цей час?

— Під час пандемії всі зіткнулись з явищем дефіциту антисептиків. Ніде не можна було їх купити. Ми вирішили допомогти людям і виготовити доступний та якісний продукт, вироблений відповідно до всіх фармацевтичних стандартів. Наш ОРІСЕПТ успішно пройшов дерматологічне тестування у клініці дерматології та алергології КНП «Дерматовенерологія» як безпечний для здоров’я засіб для частого використання.

— Одним з принципів дія­льності вашої компанії є інноваційність — провідні спеціалісти штату працюють над створенням та впровадженням передових лікарських засобів. Окрім антисептика, цього року Ви також випустили вушні краплі КлінТон. Розкажіть детальніше про новинку.

— Саме так, ми багато ресурсів вкладаємо в нові розробки, і це дійсно є важливим принципом діяльності компанії «Орісіл-Фарм».

КлінТон — це новий погляд на вушну гігієну. Гігієна вух ватними паличками, особливо у дітей, призводить до частих травмувань. Це може приз­вести до непоправних наслідків у вигляді втрати слуху. Зараз весь світ відмовляється від ватних паличок, які не передбачені для чищення слухового проходу. КлінТон — це комбінація олій натурального походження, які сприяють розчиненню вушних сірчаних пробок, полегшують їх видалення та перешкоджають повторному їх формуванню. Засіб дозволяє підтримувати належну гігієну вуха при надмірному утворенні сірки у дорослих, дітей та людей, які носять слухові апарати чи навушники.

Зараз, до речі, ми розпочинаємо новий соціа­льний проєкт під назвою «Збережи слух дитини», у якому нас підтримують професійні спільноти та асоціації, що опікуються людьми з порушеннями слуху. За даними досліджень, в Україні близько 63% людей отримували травми чи пошкодження під час чищення вуха ватними паличками. Найбільш драматично ця ситуація виглядає у дітей, які, наслідуючи дорослих, травмують барабанну перетинку. Це призводить до погіршення чи часткової втрати слуху, що може спричинити відставання в розвитку та психологічні проблеми. Найскладнішим є те, що дитина сама практично не може ідентифікувати, що вона гірше чує, тому часто батьки не розуміють істинної причини зміни в її поведінці. Для нас кожна доля має значення, тому проєкт покликаний привернути увагу і навчити правильної та безпечної гігієни вуха, особливо у дітей.

— «Орісіл-Фарм» — експерт в галузі еферентної терапії. Ми знаємо, що Ви навіть плануєте створити Спілку еферентної терапії. Чому Ви вважаєте це важливим? Чим буде займатись спілка?

— Еферентна терапія — достатньо молодий, але перспективний напрямок, що історично розвивався на теренах країн пострадянського простору. Сорбенти допомагають організму позбавитися від токсинів, що накопичуються під час захворювань, сприяють відновленню здоров’я та поверненню до нормального життя. Також, зважаючи на погіршення екологічної ситуації, ми споживаємо все більше ксенобіотиків, які, накопичуючись, можуть отруювати організм. Тому еферентні засоби актуальні для активних, працездатних дорослих та дітей. Саме з метою популяризації та донесення до суспільства цієї інформації ми й ініціюємо створення громадської спілки з розвитку еферентної терапії.

— Яких ще новинок на ринку можемо чекати від компанії наступного року?

— Можливості молекули, яка входить до складу АТОКСІЛУ, невичерпні. Тому наші фахівці постійно працюють над створенням нових продуктів. Портфель розробок достатньо широкий, і нам є що запропонувати нашим споживачам у найближчому майбутньому.

— У які країни Ви експортуєте свої препарати? Які плани щодо закордонної експансії?

— Ми експортуємо наші препарати до 6 країн: Білорусь, Казахстан, Азербайджан, Чехія, Італія та Франція. Зараз активно працюємо над подальшим розширенням географії власного експорту. Хочемо зробити наші препарати доступними для мільйонів людей у всьому світі.

Це справді неймовірно, як швидко компанія «Орісіл-Фарм» пройшла шлях від одного продукту до великого фармацевтичного виробництва, що представляє Україну на ринках інших країн. І все це лише за 17 років! Нам залишається лише побажати компанії не знижувати набрану швидкість та втілення в життя найамбіційніших проєктів.

«Орісіл-Фарм»: наша місія допомагати людям по всьому світу!

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
*Дані аналітичної системи дослідження ринку «PharmXplorer»/«Фармстандарт» компанії «Proxima Research».
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті