НСЗУ відповідає на п’ять найпоширеніших питань про е-направлення

08 Лютого 2021 5:52 Поділитися

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) на сторінці у Facebook відповідає на найпоширеніші питання стосовно електронних направлень.

1. Хто виписує електронне направлення пацієнту на призначені лікуючим лікарем обстеження?

Електронне направлення виписує той лікар, якому потрібні результати того чи іншого обстеження для оцінки стану здоров’я пацієнта. Це може бути лікар, який надає або первинну допомогу, а саме: сімейний лікар, терапевт, педіатр або лікар, який надає спеціалізовану допомогу, — такий як гастроентеролог, онколог, невролог та інші. Тобто лікар-спеціаліст теж може самостійно створювати е-направлення, і для цього пацієнтові не потрібно звертатися до лікаря первинної медичної допомоги (ПМД), з яким укладено декларацію.

Технічна можливість самостійно створювати в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) направлення є у будь-якого лікаря, зареєстрованого в ЕСОЗ, незалежно від форми власності закладу чи спеціальності лікаря. Таким чином, якщо лікуючий лікар під час консультації призначає пацієнтові певні обстеження, то він і має створити відповідне направлення.

2. Чи може пацієнт за одним направленням отримати одну й ту саму послугу у лікарів з різних медичних закладів, щоб порівняти результати?

Ні. Коли пацієнт звертається за направленням до лікаря, наприклад, на консультацію, то він відразу вносить інформацію про надані послуги в електронну систему охорони здоров’я і погашає направлення, якщо послуга надана в повному обсязі. Тож звернутися за одним і тим самим електрон­ним направленням на консультацію до іншої лікарні та отримати цю послугу без­оплатно не можна.

3. Чи можуть пацієнту відмовити в лікарні у наданні послуги, якщо він назве номер направлення, але не зможе надати його роздрукований варіант?

В жодній лікарні, яка має контракт з НСЗУ, не мають права відмовити пацієнту у наданні послуги без паперового варіанту направлення чи декларації. Головне, щоб пацієнт надав дійсний номер електронного направлення: прочитав його з смс або виписав цей номер на окремий аркуш. Звичайно, попросити пацієнта надати роздрукований примірник електронного направлення в лікарні можуть. Наприклад для того, щоб швидше отримати необхідну інформацію про послугу, за якою звернувся пацієнт.

Це актуально, якщо в лікарні раптом вим­кнено електроенергію або у медичного працівника немає доступу до ЕСОЗ з інших причин. Тож якщо є роздрукований примірник направлення, слід надати його на прохання медичного працівника.

4. Який термін дії електронного направлення?

Електронне направлення діє у період впродовж 1 року від створення. Але пацієнту краще дотримуватися рекомендацій лікаря щодо термінів проходження обстеження чи отримання консультації спеціаліста, на які він направив пацієнта. Така інформація, зокрема, вказана в додатковій інформації в направленні, якщо лікар роздруковує пацієнтові інформаційну пам’ятку.

5. Чи можна звернутися в комунальну лікарню, якщо електронне направлення пацієнту виписав сімейний лікар — фізична особа — підприємець (ФОП)?

Так. Пацієнт, який уклав декларацію з лікарем приватного центру або лікарем-ФОП, вільно обирає заклад, в який планує звернутися, наприклад, на консультацію чи обстеження. Головні умови при цьому:

  • наявність електронного направлення;
  • впевненість, що заклад працює за конт­рактом з НСЗУ, і в межах договору з нею надає ті медичні послуги, які пацієнт планує отримати.

НСЗУ зауважує, що це правило працює і навпаки. З електронним направленням сімейного лікаря, який працює в комунальному центрі ПМД, пацієнт може звернутися до законтрактованої приватної клініки за спеціалізованою медичною допомогою.

За матеріалами facebook.com/nszu.ukr
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті