Антимонопольний комітет України (АМКУ) оприлюднив рекомендаційні роз’яснення від 16.03.2021 р № 13 “Щодо застосування положень статті 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції». У даних роз’ясненнях висвітлено підходи АМКУ щодо визначення в рекламі лікарських засобів тверджень, які потребують особливої уваги та/або доказів.
Комітет вважає неправомірним поширення в рекламі інформації про ті чи інші характеристики лікарського засобу, які не підтверджені належним чином, але можуть вплинути на намір споживачів придбати відповідні лікарські засоби, зокрема:
- акцентування на непідтвердженій швидкій дії (наприклад «швидко», «негайно», «за 15 хвилин» тощо);
- перебільшення властивостей лікарського засобу («найкращий», «найбільший» та подібних за змістом) за відсутності підтверджених фактичних даних, які можуть за певних умов створити ефект порівняння та, відповідно, надати неправомірні переваги в конкуренції окремим суб’єктам господарювання;
- зазначення перебільшених або не підтверджених належним чином відомостей про фармакологічні властивості лікарського засобу та особливості його застосування, в тому числі в комплексній терапії;
- невизначених і неконкретних характеристик якості лікарського засобу та його ціни («висока якість», «помірна ціна» тощо);
- не підтвердженого належним чином лідерства лікарського засобу («№ 1 у світі» тощо).
Відтак під час створення або замовлення реклами лікарських засобів АМКУ рекомендує аналізувати її зміст на наявність перелічених у роз’ясненнях тверджень та за відсутності належного обґрунтування уникати їх вживання.
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим