ЄБА визначила 6 пріоритетів для новопризначеного міністра охорони здоров’я стосовно бізнесу

20 Травня 2021 5:26 Поділитися

Європейська Бізнес Асоціація (ЄБА) зазначає, що 20 травня Верховна Рада України призначила новим міністром охорони здоров’я Віктора Ляшка. «ЄБА вітає пана В. Ляшка з призначенням і сподівається на плідну та ефективну взаємодію, аби вибудувати дійсно сильну та стабільну систему в країні, та бажає наснаги в такій цікавій, але непростій роботі», — йдеться у повідомленні.

Водночас ЄБА оприлюднила 6 першочергових кроків, яких очікує бізнес від нового міністра.

По-перше, йдеться про подальшу активізацію роботи з подолання пандемії COVID-19. У цьому контексті є критично важливим якнайширше та швидке забезпечення доступу всіх громадян України до вакцини від коронавірусу. Це, у тому числі, залежить від злагодженої роботи МОЗ, Верховної Ради України та фармацевтичної спільноти, зокрема, у фокусі знаходиться продовження адаптації чинного законодавства до таких викликів.

По-друге, необхідним є визначення чіткої стратегії та плану реалізації наступних кроків з реформування системи охорони здоров’я України, у тому числі на рівні вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги, подальшого розширення програми медичних гарантій та реімбурсації вартості лікарських засобів, враховуючи сучасні підходи до лікування відповідних захворювань у країнах, які Україна визначила для себе в якості референтних; недопущення погіршення якості надання медичних послуг через неможливість закупівлі необхідних ліків у межах Програми медичних гарантій.

По-третє, важливою є гармонізація законодавства України із законодавством ЄС у фармацевтичній сфері, сферах медичних виробів та клінічних досліджень, а також забезпечення ефективного впровадження нових для України практик — зокрема, продовження роботи над реалізацією інституту оцінки медичних технологій (ОМТ), створення незалежної агенції з ОМТ, сприяння завершенню формування оптимальної нормативної бази для імплементації договорів керованого доступу, впровадження «позитивного переліку» ліків, поетапного запровадження індивідуального маркування упаковок лікарських засобів 2D-кодом на базі досвіду ЄС.

По-четверте, діджиталізація сфери охорони здоров’я і фармацевтичної галузі для поліпшення надання медичних послуг, а також взаємодії з бізнесом під час реєстрації, сертифікації ліків та контролюючих процедур, у першу чергу, шляхом запровадження eCTD-формату для реєстраційних матеріалів на лікарські засоби та матеріалів клінічних досліджень.

По-п’яте, активізація співпраці з бізнес-спільнотою щодо вирішення нагальних проб­лемних питань у функціонуванні фармацевтичної галузі, які мають прямий вплив на забезпечення пацієнтів України необхідним лікуванням, у першу чергу проблеми із поглибленням кризи в контексті процедури підтвердження відповідності умов виробництва лікарського засобу вимогам належної виробничої практики (Good Manufacturing Practice), на якій ЄБА наголошувала раніше, а також опрацювання питання необхідності впровадження в Україні оптимальної моделі у зв’язку з одночасним існуванням на сьогодні систем державного контролю якості ліків під час імпорту та ліцензування імпортерів, що дублюють одна одну.

По-шосте, активізація роботи та спів­праці з бізнесом в індустріальних питаннях, як-то: завершення внесення змін до наказу МОЗ № 2646 щодо залишків ветеринарних препаратів, що дозволить закінчити перереєстрацію кокцидіостатиків; гармонізація національного законодавства в сфері дитячого харчування із законодавством ЄС; вирішення проблем ентерального харчування тощо.

ЄБА сподівається на якісний діалог та вже найближчим часом очікує на зустріч новопризначеного міністра з представниками бізнесу.

За матеріалами eba.com.ua
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Валентина Очеретенко 21.05.2021 7:56
До нового Міністра охорони здоров'я України пана Віктора Ляшка УКРАЇНСЬКА ДІАБЕТИЧНА ФДЕРАЦІЯ 1. Відновити збір Статистичних даних щодо діабету. Будь-який економічний мета - аналіз неможливо здійснити за відсутності достеменних даних. Лише систематичний збір даних може забезпечити якість медичної допомоги. Ці показники мають виявляти прогалини, приховані закономірності та відстежувати економічну ефективність. В країні збір статистичних показників на ведеться з 2017 року і не передбачається у 2021 році. Відтак, необхідно проаналізувати інформацію з електронний реєстр пацієнтів, що потребують інсулінотерапії, в якому на кінець ІІІ кварталу 2020 року нараховується понад 213 тисяч осіб старше 18 років та більше 10 тисяч дітей. Яку ціну ми платимо за низьку якість даних? Незважаючи на постійне збільшення фінансування на закупівлі препаратів інсуліну, чисельність ускладнень та смертність через ускладнення цукрового діабету не зменшується (лише з централізованого бюджету в 2019 році - 950 мільйонів гривень, у 2020 році це вже: І квартал – 217 мільйонів гривень, ІІ, ІІІ квартали - 653 мільйони гривень і ІV квартал – 353 мільйони гривень. Загалом 1.2 мільярди гривень). 2. Удосконалити систему забезпечення інсуліном, особливо з огляду на пандемію COVID-19. Нинішня процедура значно підвищує ризик інфікування. 3. Переглянути та затвердити Протоколи надання допомоги усім категоріям хворих на цукровий діабет. 4. Впровадити систему навчання пацієнтів з діабетом та приділяти увагу просвіті населення з приводу необхідності та можливості профілактики діабету 2 типу. 5. Вирішити ці проблеми можливо лише ухваливши Стратегічний план дій з профілактики та лікування діабету. Для розробки терміново створити дієвий орган, до складу якого слід залучити фахівців та представників усіх дотичних державних установ і громадських об’єднань.​​​​ Українською діабетичною федерацією у 2020 році розроблено та пропонується на розгляд Концепцію плану дій щодо вирішення проблем діабету в країні. Мета документу полягає у забезпеченні Уряду чітким підґрунтям для створення нової Національної стратегії та плану дій з профілактики та лікування діабету, які мають фінансуватись з державного та недержавного бюджетів, включаючи уряд, міста і області та територіальні громади. Важливо! Уряд має звернути увагу на особливість лікування COVID -19 у хворих на цукровий діабет. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я серед причин смерті від COVID-19, цукровий діабет займає друге місце після серцево-судинних захворювань. Ефективність лікування пацієнтів з цукровим діабетом і COVID -19 залежить від якості компенсації діабету. Пропонуємо врахувати необхідність закупівлі для інфекційних відділень систем постійного моніторингу рівня глюкози. Комментарии

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті