Наказ МОЗ України від 19.07.2021 р. № 1481

23 Липня 2021 11:59 Поділитися

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 19.07.2021 р. № 1481

Про внесення змін до медико-технічних вимог до спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги типів В і С

Відповідно до частини п’ятої статті 14 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», пункту 7 Порядку здійснення заходів щодо забезпечення розвитку системи екстреної медичної допомоги у 2021 році, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України від 09 березня 2021 року № 339 «Деякі питання розвитку системи екстреної медичної допомоги у 2021 році», пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 року № 90)

НАКАЗУЮ:

  1. Внести зміни до медико-технічних вимог до спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги типів В і С, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 30 травня 2021 року № 1055, виклавши їх у новій редакції, що додається.
  2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра Садов’як І.Д.

МіністрВіктор Ляшко

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Міністерства охорони здоров’я

України

30 травня 2021 р. № 1055

(в редакції наказу Міністерства охорони

здоров’я України

19 липня 2021 р. № 1481)

Медико-технічні вимоги до спеціалізованого санітарного транспорту типів В і С

1.Учасник процедури закупівель (далі — Учасник) зобов’язаний надати опис та таблицю відповідності запропонованого спеціалізованого санітарного транспорту/автомобіля екстреної (швидкої) медичної допомоги типів В та С та медичного обладнання у його складі (далі — Товар) медико-технічним вимогам тендерної документації (далі — МТВ), зокрема у разі подачі еквіваленту Товару (або його частини), що запропонований у МТВ Замовника, із порівняльною характеристикою своєї пропозиції та відповідно Товару (або його частини).

Замовник має право додатково запитувати у Учасника на етапі розгляду його тендерної пропозиції для спрощення такого розгляду додаткову інформацію для підтвердження відповідності запропонованого Товару та усіх його складових заданим технічним характеристикам у разі наявності відповідних відомостей на момент подання такої тендерної пропозиції, а саме: каталог та/або буклет та/або копія інструкції із застосування та/або копія технічного паспорту та/або інший документ (або витяг з документа), тощо.

У випадку відсутності зазначених документів на момент подання тендерної пропозиції Учасник надає гарантійний лист із зобов’язанням надати такі документи не пізніше, ніж за десять календарних днів до дати запланованої поставки Товару. Учасник не зобов’язаний надавати у складі пропозиції документи, які відповідно до п.6 цих Медико-технічних вимог надаються переможцем процедур закупівель не пізніше, ніж за десять календарних днів до дати запланованої поставки Товару.

2.Рік виготовлення кожної одиниці автомобіля екстреної (швидкої) медичної допомоги (далі — АШМД) не раніше 2021 року; рік виготовлення автомобіля, на базі якого створюють АШМД, — не раніше 2021 року.

3.Гарантія, яка надається на:

двигун та пов’язані агрегати як складові Товару (двигун, трансмісія, електромеханічні елементи, за винятком розхідних елементів, перелічених у пункті 3.1) повинна складати не менше ніж 60 (шістдесят) місяців з моменту постачання Товару або 400 000 км пробігу на АШМД залежно від того, що настане раніше, що підтверджується гарантійними листами Учасника та виробника/імпортера/дистриб’ютора базових автомобілів щодо визначеної партії (лоту) в межах процедури публічних закупівель (далі — обсяг закупівель), які починають діяти з моменту постачання Товару, відповідно до п.4 цих Медико- технічних вимог;

медичне обладнання як складові Товару (за винятком розхідних матеріалів) повинна складати не менше ніж 24 (двадцять чотири) місяці з моменту постачання Товару, що підтверджується гарантійними листами Учасника щодо визначеного обсягу закупівель, які починають діяти з моменту постачання Товару, відповідно до п.4 цих Медико-технічних вимог;

загальна гарантія на Товар (за винятком розхідних елементів, перелічених у пункті 3.1) повинна складати не менше ніж 60 (шістдесят ) місяців з моменту постачання Товару або 250 000 км пробігу на АШМД залежно від того, що настане раніше, що підтверджується гарантійними листами Учасника щодо визначеного обсягу закупівель, які починають діяти з моменту постачання відповідно, до п.4 цих Медико-технічних вимог.

Для цілей цих Медико-технічних вимог моментом постачання Товару є дата підписання Акту приймання-передачі такого Товару та/або Видаткової накладної. Постачальник має дотримуватись всіх вимог договорів про гарантійні зобов’язання. Відповідальність щодо недотримання Постачальником таких вимог визначається згідно з чинним законодавством та договором.

Сервісне обслуговування необхідно проводити впродовж дії гарантійного зобов’язання на спеціалізованих сервісах, вказаних Постачальником, що знаходяться на території області, у якій знаходиться Замовник, згідно з розкладом технічного обслуговування вказаного виробником базових авто.

3.1.В гарантію не включаються наступні елементи, що підлягають нормальній амортизації, а також — заміні під час планових заходів зі здійснення технічного обслуговування:

  • батареї/акумулятори;
  • шини/балансувальні ваги;
  • гальмівні накладки/гальмівні колодки (знос);
  • гальмівні диски/гальмівні барабани (знос);
  • ущільнення;
  • всі фільтри, які замінюються в рамках планового або позапланового технічного обслуговування;
  • скло (фізичне пошкодження, пошкодження камінням);
  • ремені безпеки, ребристі ремені, зубчастий ремінь;
  • зчеплення (знос, фізичне пошкодження);
  • гідравлічні рідини;
  • охолоджуючі рідини та інші рідини (якщо їх втрата не є наслідком фізичних пошкодженнями);
  • освітлення (лампи/лампа розжарювання/світлодіоди);
  • щітки склоочисника;
  • масла, мастильні матеріали та мастила, які використовуються в процесі технічного обслуговування (у випадках, не пов’язаних з фізичними пошкодженнями);
  • інші елементи які підлягають нормальній амортизації та підлягають заміні під час планових заходів із здійснення технічного обслуговування.

3.2.Застосування відповідного ремонтного комплекту, що вимагається в підпункті 6 пункту 7.1. таблиці 1, який містить усі необхідні елементи конструкції та інструменти для швидкого ремонту або заміни пневматичного пружного елементу підвіски самостійно водієм АШМД, у разі необхідності, згідно з інструкцією, наданою виробником, не має бути підставою для відмови у гарантійному обслуговуванні АШМД.

4.Вимоги до деяких документів, що надає Учасник у строк, передбачений оголошенням про закупівлю

4.1.Скан-копія оригіналу гарантійного листа від офіційного представника в Україні виробника базових автомобілів, який є імпортером або дистриб’ютором, про те, що виробник базових автомобілів або зазначений представник виробника базових автомобілів гарантує Учаснику постачання необхідної кількості базових автомобілів для виробництва спеціалізованого санітарного транспорту екстреної медичної допомоги типу __ щодо кожної одиниці АШМД тендерної пропозиції Учасника;

у разі надання Учасником оригіналу гарантійного листа від представника виробника базових автомобілів на території України, який є імпортером або дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це таким виробником базових автомобілів, Учасник повинен додати до вищезазначеного листа копії документів, що підтверджують повноваження зазначеного представника на таке представництво на території України.

4.2.Скан-копія оригіналу гарантійного листа від офіційного представника в Україні виробника базових автомобілів, який є імпортером або дистриб’ютором, про те, що виробник базових автомобілів або зазначений представник виробника базових автомобілів надає гарантію на кожен базовий автомобіль, котру заявляє Учасник відповідно до цих Медико-технічних вимог щодо кожної одиниці АШМД тендерної пропозиції Учасника;

у разі надання Учасником оригіналу гарантійного листа від представника виробника базових автомобілів на території України, який є імпортером або дистриб’ютором, офіційно уповноваженим на це таким виробником базових автомобілів, Учасник повинен додати до вищезазначеного листа копії документів, що підтверджують повноваження зазначеного представника на таке представництво на території України.

4.3.Скан-копія оригіналу гарантійного листа виробника медичного обладнання (представництва, філії виробника — якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника/імпортера/дистриб’ютора, офіційно уповноваженого на це виробником медичного обладнання, що підтверджує можливість постачання Учасником медичного обладнання, яке є невід’ємною частиною Товару, в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені замовником відповідно до цих Медико-технічних вимог.

4.4.Скан-копія оригіналу гарантійного листа Учасника про те, що гарантія на Товар (зокрема на усі його частини) надається Учасником відповідно до мінімальних вимог, визначених цими Медико-технічними вимогами, з детальним описом відповідності Товару (зокрема усіх його частин) кожній із таких вимог, починаючи з дати підписання сторонами акту приймання-передачі такого АШМД.

У кожному листі повинно бути зазначене: найменування Замовника процедури, номер оголошення, дата виходу оголошення.

4.5.Скан-копія оригіналу гарантійного листа Учасника про те, що Учасник надає офіційні зобов’язання забезпечити сервісне обслуговування Товару (зокрема усіх його частин) впродовж усього строку дії гарантійних зобов’язань у власних або партнерських сервісних центрах (далі — Дилери), які знаходяться на території регіону/регіонів, у який/які Замовником здійснено розподіл такого Товару відповідно.

5.Товар має постачатися у комплекті з запасним колесом, знаком аварійної зупинки, противідкатними упорами та стандартним набором інструментів, що включає принаймні домкрат, колісний ключ, компресор автомобільний для накачки шин.

6.Переможець процедури публічних закупівель (далі — Постачальник) не пізніше, ніж за десять календарних днів до дати запланованої поставки Товару зобов’язаний надати:

керівництво (настанову, інструкцію тощо) з експлуатації автомобіля екстреної (швидкої) медичної допомоги типу «__» (В або С) та медичного обладнання у його складі українською мовою;

контактні дані Дилерів в межах зобов’язання Постачальника забезпечити сервісне обслуговування Товару (зокрема усіх його частин) у Дилерів, які знаходяться на території регіону/регіонів, у який/які Замовником здійснено розподіл такого Товару відповідно, впродовж усього строку дії гарантійних зобов’язань, зокрема: фактичну адресу сервісного центру, юридичну назву компанії, якій належить сервісний центр, контактний телефон сервісного центру, а у разі залучення партнерського сервісного центру — додатково лист від такого Дилера, який підтверджує готовність вказаного Дилера надавати сервісне обслуговування на запропоновані авто, — не пізніше, ніж у десятиденний термін після офіційного доведення Замовником до Переможця

інформації про розподіл такого Товару за регіонами, що є окремою умовою договору між Замовником та Постачальником;

скан-копію оригіналу Сертифікату типу на базовий автомобіль (базове шасі) для АШМД;

скан-копію оригіналу Сертифікату відповідності АШМД стандарту ДСТУ EN 1789:2019;

скани-копії оригіналів декларацій про відповідність або сертифікатів (у випадку залучення органів з оцінки відповідності), що засвідчують відповідність предмета закупівлі вимогам відповідного Технічного регламенту, складеного з дотриманням процедур оцінки відповідності, передбачених відповідними Технічними регламентами (у разі наявності, залежно від класу медичного виробу).

6.1.Для складових Товару, для яких законодавством України встановлено, що наявність інструкції із застосування не є обов’язковою, не пізніше, ніж за десять календарних днів до дати запланованої поставки такого Товару мають бути надані наступні документи:

6.1.1.Інформацію та/або відомості, необхідні для безпечного та правильного застосування складових Товару з урахуванням рівня підготовки та кваліфікації споживачів і користувачів.

6.1.2.Для ідентифікації виробника — складені та нанесені відповідно до вимог Технічного регламенту зображення (графічне або фото) предмета закупівлі та/або етикетки, та/або зовнішнього пакування.

7.Всі люди і предмети, у тому числі медичні вироби та предмети довгострокового користування, розміщуються/встановлюються/кріпляться та/або зберігаються відповідно ДСТУ EN 1789:2019.

8.Товар та усі його складові, у тому числі медичні вироби та засоби довгострокового користування (прилади, апарати, пристрої та устаткування, що розміщено та закріплено у АШМД стаціонарно або може використовуватись автономно поза АШМД) повинні відповідати ДСТУ EN 1789:2019 «Колісні транспортні засоби. Автомобілі швидкої медичної допомоги», ДСТУ 3849:2018 «Кольорографічні схеми, розпізнавальні знаки, написи та спеціальні сигнали оперативних, спеціалізованих та спеціальних транспортних засобів. Загальні вимоги», Технічному регламенту щодо медичних виробів, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 753 або Технічному регламенту щодо медичних виробів для діагностики in vitro, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 №754, всім обов’язковим вимогам до цих транспортних засобів, встановленим законодавством України, у тому числі уточненим цими Медико-технічними вимогами мінімальним вимогам до складових Товару, які не суперечать ДСТУ EN 1789:2019 та викладені у Таблицях 1 та 2.

8.1 Медичні вироби та засоби одноразового користування, не перелічені в Таблиці 2, незалежно від наявності такого виробу в таблицях 9-19 ДСТУ EN 1789:2019, не є обов’язковими до комплектації АШМД на етапі постачання.

Таблиця 1. Автомобільна частина

№ з/п Найменування параметра/функцій Величина параметра/функції, Нормативне врегулювання
1 Кольорографічна схема, розпізнавальні знаки, написи, спеціальні світлові прилади та звукові сигнальні пристрої Зокрема: 1) бажане встановлення нижче габариту даху АШМД та обов’язкова наявність  механічного захисту від пошкодження гілками дерев); 2) встановлення спеціальних світлових сигнальних пристроїв на рівні захисної решітки радіатора, на передньому бампері транспортного засобу, забезпечивши їхню видимість для учасників дорожнього руху. Відповідно до ДСТУ 3849:2018
2 Автомобіль Автомобіль, на базі якого створюють АШМД, повинен відповідати: — постанові КМУ від 22 грудня 2010 р. № 1166; — Регламенту (ЄС)    2018/858 Європейського Парламенту та Ради від 30.05.2018 (Regulation (EU) 2018/858); — ДСТУ EN 1789:2019. У АШМД наявність: — перегородки між кабіною водія та частиною кузова АШМД для перевезення    пацієнтів, медичного персоналу, що їх супроводжує, та  надання пацієнтам необхідної медичної допомоги; — обов’язкової системи зв’язку між цими частинами кузова АТТТМД.
3 Максимальні габаритні розміри автомобіля та маса автомобіля в порожньому стані. Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
4 Повна маса автомобіля, кг. Не більше 3500.
5 Показник кліренсу: при модифікаціях транспортного засобу треба зберегти мінімальний зазор колісної арки, визначений виробником шасі Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
6 Двигун:

– екологічний клас двигуна

– обладнання для запуску двигуна за низьких температур;

– паливний фільтр тонкої очистки легкозамінний або зі змінним фільтруючим елементом, з вологовідділювачем та датчиком води;

– підігрів охолоджувальної рідини двигуна від зовнішнього живлення 220В з примусовим циркулюванням при не заведеному двигуні; — паливний(-і) бак(и) має(-ють) бути достатньої ємності щоб забезпечити пересування АШМД при повній заправці паливом, без дозаправки на відстань більше 500 км.

Дизельний

– не менше EURO-5;

– наявність обігрівача паливного фільтру та паливопроводу, на проміжку між паливним баком та паливним фільтром з автоматичним, за низьких температур, або примусовим вмиканням;

– наявність;

– відповідно до ДСТУ EN 1789:2019;

– може бути 2 (або більше) баки(-ів) з можливістю їх перемикання без зупинки двигуна.

7 Експлуатаційні властивості: — час розгону АШМД, завантаженого до максимально допустимої маси: від 0 км/год до 80 км/год за 35 с;

– гальмівні властивості: оригінальне обладнання для гальмування треба перевірити та відрегулювати перед застосуванням;

– система безпеки: повинен бути оснащений системою керування для стабілізації (електричною гальмівною системою розподілу та регулювання тягового зусилля) та пасивною системою безпеки;

– конструкція трансмісії автомобіля;

– вібраційні навантаження, у тому числі на основні    ноші, закріплені    на приймальному пристрої АШМД (місце пацієнта);

– шини;

– запасне колесо;

– витрата пального у місті, л/100 км (за даними виробника базового авто)

відповідно до ДСТУ EN 1789:2019;

відповідно до ДСТУ EN 1789:2019;

відповідно до ДСТУ EN 1789:2019; обладнання, необережне використання якого може бути небезпечним для здоров’я чи життя, має бути оснащене інформаційними    шильдами    з застереженням щодо небезпеки з обов’язковим вказанням конкретних дій, яких    потрібно    уникати    при користуванні та які можуть призвести до травмування;

привід:    по колісній формулі 4х2 передній привід або 4х4 з постійним, повним приводом, або таким що включається примусово з 2х4 на 4х4 водієм за кермом — відповідно до вимог замовника; колеса зі сталевими дисками.

Відповідно до пікових та постійних параметрів, визначених ДСТУ EN 1789:2019 та ДСТУ ІЕС 60068-2-6:2007;

відповідні до сезону на момент постачання (зимова чи літня) та за призначенням; індекс навантаження на шину повинен бути не менший за 111 (1090 кг); індекс швидкісного навантаження не менше за Q (160 км/год);

відповідно до ДСТУ EN 1789:2019;

не більше 11,5 л/100км.

7.1 Підвіска Механічний пружний елемент (пружина, рессора, торсіон, гідравлічні, гібридні пружні елементи тощо) на передню вісь та механічний пружний елемент (пружина, рессора, торсіон, гідравлічні, гібридні пружні елементи тощо) або пневматична підвіска на задню вісь, мають бути призначені виробником базового автомобіля для перевезення людей відповідно до ДСТУ EN 1789:2019. Амортизатори здатні витримувати коливання підвіски та не допускати розгойдування кабіни. Стабілізатори поперечної стійкості передній та задній (за умови комплектації автомобіля незалежною підвіскою відповідної вісі) здатні утримувати кузов, при артикуляції підвіски та центробіжних навантаженнях, в горизонтальному положенні. У разі встановлення пневматичної підвіски на задню вісь, мають бути виконані наступні умови:

1) пневматична підвіска на задню вісь має бути встановлена заводом -виробником базового автомобіля;

2) на пневматичну підвіску на задню вісь повинна поширюватись гарантія на рівні гарантії до базового автомобіля у спосіб, встановлений цими Медико -технічними вимогами;

3) наявність автоматичного та можливість ручного керування тиском у пневматичних пружних елементах підвіски;

4) наявність деталізованої інструкції щодо ручного керування пневматичною підвіскою, регламентними роботами щодо неї та запобіжними заходами щодо неї (з відповідними схемами);

5) у разі поломки пневматичної системи рух АМШД не має бути заблокованим (через блокування  коліс у колісних арках або блокування елементів трансмісії у випадку повного приводу тощо);

6) в складі АШМД має бути повноцінний ремонтний комплект, який містить усі необхідні елементи конструкції та інструменти для швидкого ремонту або заміни пневматичного пружнього елементу підвіски самостійно водієм АШМД.

8 Кабіна водія повинна бути оснащена:

–      гучномовцем зовнішньої трансляції та системою внутрішньої комунікації між водієм та медичним салоном; динамік гучномовця зовнішньої трансляції має бути вбудований в світлоакустичну панель;

–            пультом керування спеціальними світловими та звуковими сигналами;

–              пошуковою фарою (переносним акумуляторним ліхтарем із стаціонарним зарядним пристроєм у кабіні водія та надійним кріпленням для перевезення);

–     кліматичним обладнанням для обігріву та кондиціонування кабіни водія з автоматичним чи ручним регулюванням; Передбачити:

–    місце встановлення радіостанції там, де відповідальний за радіозв’язок зможе бачити екран радіостанції, чути через вбудований чи винесений гучномовець кореспондента, що передає інформацію, та здійснювати зв’язок;

місце підключення живлення та антени.

Наявність та відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
9 Кузов АШМД:

–       розташування обладнання та екіпажу АШМД не повинно збільшувати поздовжнє навантаження на один бік автомобіля;

навантаження на задню і передню вісь повинне бути пропорційним розрахункам виробника базового автомобіля.

Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
10 Бокові дзеркала заднього виду з електричним регулюванням та обігрівом. Наявність
11 Електричний підігрів лобового скла Наявність
12 Передні та задні протитуманні фари

Датчики паркування передні та задні та/або камери заднього та фронтального виду.

Наявність

Наявність

13 Мінімальна завантажувальна місткість: кількість сидінь і (або) пристроїв для нош (додатково до крісла водія). Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
14 Розміри, функції, система безпеки бічних та задніх пристроїв, що відкриваються. Медичний салон повинен бути обладнаний задніми дверима і бічними зовнішніми дверцятами. Хоча б одне вікно, розташоване на бічній панелі або в бічних дверях, повинно бути розсувним. Задні двері, що розкриваються, повинні складатися з двох стулок, що відкриваються на кут не менше ніж 150°, з надійним фіксуванням під час розкриття на 90° і в положенні максимального розкриття.

Бічні двері салону можуть бути такими, що розкриваються, або зсувними і повинні мати стопорний пристрій, що фіксує їх у відкритому і закритому положеннях. Максимальне зусилля відкриття (закриття) дверей повинно бути не більше ніж 120 Н (12 кгс). Якщо завантажувальна висота салону більше ніж 400 мм, обов’язково має бути підніжка прорізу задніх дверей. Вона повинна мати неслизьку поверхню і витримувати навантаження не менше ніж 200 кгс.

Стеля медичного салону автомобілів швидкої медичної допомоги типів В і С повинна бути оснащена люком, що забезпечує природну освітленість і вентиляцію салону.

Замикальні та фіксувальні пристрої люка повинні забезпечити відкривання кришки з нахилом уперед, назад, повне відкривання ззовні кришки люка в аварійних ситуаціях і фіксування її в проміжних положеннях. Зусилля відкривання (закривання) кришки люка повинно бути не більше ніж 120 Н (12 кгс). Відшарування та провисання бічних панелей від основи заборонено. Дозволено виступання елементів кріплення та спеціальних накладок, призначених для кріплення бічних панелей, не більше ніж на 5 мм.

Відшарування та провисання панелей стелі від основи заборонено. Дозволено виступання елементів кріплення та спеціальних накладок, призначених для кріплення панелей стелі, не більше ніж на 5 мм

Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019 (розміри нош, які слід враховувати, відповідно до ДСТУ EN 1865-1:2017 (EN 1865-1:2010 + А1:2015 IDT) «Засоби переміщення пацієнтів, що застосовують у спеціалізованих автомобілях швидкої медичної допомоги. Частина 1. Загальні системи нош і засобу переміщення пацієнтів»).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимоги до скла люку та до шибки люка згідно Положення No 43 Європейської економічної комісії ООН (ЄЕК ООН) — Єдині положення щодо затвердження захисних скляних матеріалів та їх встановлення на транспортних засобах (Regulation No 43 of the Economic Commission for Europe of the United Nations (UN/ECE) — Uniform provisions concerning the approval of safety glazing materials and their installation on vehicles).

15 Внутрішні розміри медичного салону без врахування шаф, сидінь, медичного обладнання та устаткування:

–    внутрішня висота медичного салону (від підлоги до нижчої точки стелі), мм;

внутрішня довжина медичного салону

не менше 1800;

відповідно до ДСТУ EN 1789:2019

16 Перегородка між медичним салоном і кабіною водія Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
17 Вимоги до електричного обладнання Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
18 Електромагнітна сумісність (ЕМС) та заглушення радіоелектричних завад АШМД Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
19 Батарея, генератор Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
20 Електричне обладнання медичного салону:

Повинен бути заглиблений у стіні штекерний рознімач для підмикання зовнішнього джерела живлення 220/240 В для можливості зовнішнього живлення, що буде забезпечувати таке:

–    заряджання батареї (батарей);

–             роботу встановленого медичного обладнання;

–    роботу встановленого обігрівача;

–             роботу встановленого підігрівача двигуна. Параметри електромережі: 50 Гц, потужність не меншу за 500 Вт. АШМД повинні бути обладнані системою введення електроживлення від зовнішньої мережі 220 В, 50 Гц із зовнішнім захищеним з’єднувачем, що забезпечить живлення медичного і спеціального устаткування напругою 220 В, 50 Гц і постійною напругою 12 В, а також підзаряджання акумуляторних батарей під час стоянки і повинна відповідати вимогам до з’єднувальних пристроїв промислового призначення згідно з ДСТУ EN 60309-2:2016. Автомобілі швидкої медичної допомоги типів В і С повинні бути обладнані перетворювачем постійного струму напругою 12 В на змінний напругою 220 В, 50 Гц для живлення медичного устаткування під час стоянки та під час руху достатньою потужністю але не менше 500 Вт для автомобілів класу В, та не менше 600 Вт для автомобілів класу С. Система електроживлення медичного салону повинна забезпечувати під час руху автомобілів швидкої медичної допомоги потужність для живлення медичного устаткування на напругу 220 В, 50 Гц.

Наявність та відповідно до ДСТУ EN 1789:2019 та ДСТУ EN 60601-1.
Мінімальна кількість розеток напругою:

–     12 В;

220 В;

 

 

відповідно до ДСТУ EN 1789:2019; відповідно до ДСТУ EN 1789:2019;

Електромонтаж, електропроводка, електроустатковання автомобілів швидкої медичної допомоги, що під час використання контактують з пацієнтом, повинні відповідати вимогам Правил улаштування електроустановок та НПАОП 40.1-1.01. відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
21 Акумуляторні батареї повинні розташовуватися таким чином, щоб забезпечити можливість технічного обслуговування без необхідності виймати акумулятор з його кріпильного пристрою. Акумулятор батареї та всі підключення до нього повинні мати конструкцію, що запобігатиме можливості випадкового замикання. Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
22 Пожежна безпека. Усі внутрішні матеріали повинні мати показник швидкості горіння менше ніж 100 мм/хв. у разі випробувань згідно з ДСТУ 7389:2013 Колісні транспортні засоби, трактори і машини для сільського та лісового господарства. Визначання характеристик горіння матеріалів інтер’єру салону (ISO 3795:1989, MOD). Пожежна безпека паливної системи та електроустаткування АШМД повинна відповідати вимогам нормативно-правових актів. АШМД повинен бути оснащений двома порошковими вогнегасниками ВП-2 згідно з ДСТУ 3675, один — у кабіні, другий — у медичному салоні.
Конструкція кронштейнів вогнегасників повинна бути надійною, щоб вогнегасник не випадав під час руху АШМД, а також у разі зіткнення або удару його об перешкоду. Автомобіль повинен бути обладнаний головним вимикачем усіх електричних ланцюгів (аккумулятора, стартера, генератора, освітлення, сигналізації, запалення тощо). Він має працювати без утворення іскри й бути доступним з боку водійського сидіння. Вимикання всіх електричних ланцюгів повинне супроводжуватися зупинкою двигуна незалежно від його типу. Вимикач має бути захищений від випадкового вимикання
23 Медичний салон Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
24 Меблі та покриття підлоги медичного салону, важкі елементи конструкції Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019. Підлога повинна :

–          мати покриття, що запобігає ковзанню;

–          володіти антистатичним ефектом;

–          бути стійкою до впливу хімікатів та антибактеріальних засобів;

мати суцільний з покриттям підлоги бурт, що унеможливлює потрапляння рідин (розчинів) через стики.

25 Забезпечення пристроями для тримання руками Пристрої повинні бути розташовані вздовж над ношами.
26 Кількість сидінь для пацієнта та особи, що його супроводжує, а також кріплення сидінь та їх підголівників Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
27 Система вентиляції Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
28 Температурна система Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
29 Система кондиціонування Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
30 Внутрішнє освітлення:

–    у зоні пацієнта — мінімальне значення 300 лк;

–      у навколишньому просторі мінімальне значення 50 лк;

–        повинен бути реалізований черговий режим освітлення медичного салону. Рівні освітлення потрібно виміряти вздовж центральної поздовжньої осі нош біля голови, ніг та в середній точці, при цьому ноші розміщено в їх нормальному положенні під час перевезення в АШМД

Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019. Передбачити люк на стелі для денного освітлення салону з зсувною світлонепроникною шторою.
31 Зовнішнє освітлення:

Додаткове зовнішнє освітлення АШМД повинно мати світильники над дверима медичного салону для освітлення прилеглої території і забезпечувати освітленість не менше ніж 30 лк в радіусі 2 м від дверей медичного салону.

Наявність.
32 Рівень внутрішнього шуму: залежно від діапазону швидкостей Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
33 Кріплення для інфузійної системи: система утримання двох вертикальних інфузійних систем на максимально можливій висоті над носилками з можливістю фіксації ємностей             з розчинами в системі. Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
34 Системи кріплення (у тому числі постійно встановлені сидіння та кріплення їх у медичному салоні), кріплення та самі ремені безпеки Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019 та Регламенту (ЄС) 2018/858
35 Загальні вимоги до встановлення та використання медичного обладнання та устаткування у медичному салоні:

–      встановлення та зберігання медичного обладнання та устаткування;

-температура зберігання та використання;

–    механічна міцність;

–       фіксування медичного обладнання та устатування (фіксуючі елементи медичного обладнання та устаткування повинні бути закріплені до несучих конструкцій автомобіля);

–       об’єм поличок та відсіків має бути розрахований на розташування у них медичного обладнання та устаткування не менше, ніж за переліком, визначеним частиною ІІ Примірного табеля оснащення структурних підрозділів системи екстреної медичної допомоги, затвердженого наказом МОЗ від 05.06.2020 № 1311 у чинній редакції, за винятком приладів, пристроїв та устаткування, які мають стаціонарне кріплення у медичному салоні, або є у складі інших пристроїв, приладів та устаткування, які мають стаціонарне кріплення у медичному салоні.

Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019. Медичне обладнання та устаткування повинно бути розроблене для використання в транспортних умовах. Кріплення медичного устаткування у медичному салоні повинно тримати навантаження 10G.
36 Електробезпека. Усе обладнання повинне бути підібране та  вмонтоване так, щоб було стійким до завад від електроживлення. Прилади та апарати, що їх використовують в транспортних засобах екстреної (швидкої) медичної допомоги і мають безпосередній контакт з пацієнтом, повинні відповідати вимогам ДСТУ EN 60601-1.
37 Вимоги до блоку керування електричним обладнанням медичного салону. Блок керування електричним обладнанням медичного салону повинен бути встановлений так, щоб забезпечити можливість легкого доступу до основних вузлів електричної схеми під час ремонту, обслуговування та діагностики живлення всього обладнання салону.
38 Вимоги до панелі керування електричним обладнанням. Панель керування повинна бути розташована у зручному (досяжному) місці та повинна забезпечувати:

а) Увімкнення/вимкнення та світлову або графічну індикацію режимами роботи: — постійної напруги 12 В та змінної напруги 220/240 В; — систем освітлення; — систем обігріву та кондиціонування;

б) Світлову або графічну індикацію заряду акумуляторних батарей зі звуковим попередженням досягнення критичного стану заряду.

39 Додаткова електрична система, яка забезпечує живлення вбудованих систем медичного салону та медичного обладнання, відокремлена від основної для запобігання її впливу на можливість роботи двигуна та інших штатних систем АШМД. Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
40 Пристрій, який не дає основним акумуляторним батареям розряджатися нижче рівня, необхідного для запуску двигуна Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
41 Вимоги до газопроводу. Газопровід не повинен проходити через шафи та стійки, всі трубопроводи для газових установок або газопроводи повинні бути провентильовані. Балони з газом і газопроводи повинні відповідати вимогам ДСТУ 12.2.052 та НПАОП 0.00-1.07. Швидке з’єднання в місцях підключення дихальної апаратури та балонів відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
42 Балони з киснем та їх розміщення. Відповідно до ДСТУ EN 1789:2019

Таблиця 2. Медична частина

№ з/п Найменування параметра/функцій К-сть Величина параметра/функції, Нормативне врегулювання
1 Засоби транспортування
1.1 Основні ноші (каталка) 1 Відповідно до ДСТУ EN 1865-1:2017 (EN 18651:2010 + А1:2015 IDT) «Засоби переміщення пацієнтів, що застосовують у спеціалізованих автомобілях швидкої медичної допомоги. Частина 1. Загальні системи нош і засобу переміщення пацієнтів». 1. Каркас виконаний з міцного та легкого матеріалу, який не піддається окисленню та стійкий до корозії. 2. Вантажопідйомність від 170 кг. 3. Вага нош не більше 45 кг в моноблочній конструкції; у випадку модульної конструкції: не більше 23 кг -знімна частина нош та не більше 28 кг — ходова частина нош. 4. Наявність телескопічних висувних ручок, конструкція яких забезпечує безпечний підйом нош. 5.  Висота нош повинна забезпечувати зручність та легкість їх завантаження у приймальний пристрій для нош без додаткового піднімання нош медичним персоналом. Повинні мати кріплення до приймального пристрою 10G з підтвердженням тестів навантажень. 6. Наявність, не менше 4 коліс діаметром не менше 200 мм, два з яких повинні обертатися на 360 градусів та два колеса повинні мати блокування. 7. Наявність підставки для ніг та бічних поручнів, що складаються. 8. Можливість регулювання куту нахилу спинної секції, не менше ніж від 0° до 75°. 9.    В комплект поставки повинен входити: — матрац; — ремені фіксації; -штатив для інфузій.
1.2 Приймальний пристрій для нош (типу В та типу С) 1 1.  Відповідно до ДСТУ EN 1865-5:2015 «Засоби переміщення пацієнтів, застосовані у спеціальних автомобілях швидкої допомоги. Частина 5. Опора для нош». 2. Кріплення 10 G з підтвердженням тестів навантажень відповідно до ДСТУ EN 1789:2019. 3. Переміщення поздовжнє, поперечне, вертикальне, амортизація відповідно до ДСТУ EN 1789:2019, ДСТУ EN 1865-5:2015 із забезпеченням надійного фіксування положень.

4. Навантаження відповідно до ДСТУ EN 1789:2019, ДСТУ EN 1865-5:2015. 5. Пристрій повинен бути виконаний із матеріалу, що забезпечує простоту та легкість при очищенні та дезінфекції. 6. Довжина приймального пристрою повинна підходити до основних нош. 7. Конструкція приймального пристрою повинна забезпечувати легкість та надійність фіксації та відокремлення нош.

1.3 Пристрій для перенесення пацієнта, що сидить 1 1. Відповідно до ДСТУ EN 1865-1:2017 (EN 1865-1:2010 + А1:2015 IDT) «Засоби переміщення пацієнтів, що застосовують у спеціалізованих автомобілях швидкої медичної допомоги. Частина 1. Загальні системи нош і засобу переміщення пацієнтів» та ДСТУ EN 1865-4:2014 «Засоби переміщення пацієнтів, застосовні у спеціалізованих автомобілях швидкої медичної допомоги. Частина 4. Складане крісло для транспортування пацієнтів». 2. Можливість компактного складання та розміщення у АШМД. 3. Швидке складання та розкладання. 4.  Наявність не менше 1 пари ручок, що складаються на спинці крісла, та 1 пари телескопічних ручок попереду. 5. Наявність 4-х коліс. 6. Матеріал виготовлення рами сидіння повинен бути з міцного та легкого матеріалу, який не піддається окисленню та стійкий до корозії. 7. В комплекті з ременями фіксації та системою кріплення в АШМД. 8. Наявність кріплення 10G з підтвердженням тестів навантажень.
2. Засоби забезпечення дихальної підтримки
2.1 Кисневий балон. 2 1. Загальна місткість кисню не менше ніж 2000 л при нормальній температурі та тиску. 2. Редуктор з вимірювачем потоку з максимальною межею вимірювання не менше ніж 15 л/хв. Редуктор повинен мати можливість від’єднання у разі потреби. 3. Швидке з’єднання відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.
2.2 Портативний кисневий балон. 1 1.  Забезпечує місткість кисню не менше ніж 400 л при нормальній температурі та тиску. 2. Редуктор з вимірювачем потоку з максимальною межею вимірювання не менше ніж 15 л/хв. Редуктор повинен мати можливість від’єднання у разі потреби.

3. Зручність та надійність перенесення поза межами АШМД в транспортній сумці або у складі сумки укладки та/або жорсткого кейса. 4. Швидке з’єднання відповідно до ДСТУ EN 1789:2019.

3. Засоби моніторингу життєво важливих параметрів та для реанімаційних заходів
3.1 Монітор тиску крові ручний з манжетами різних розмірів 1 1. Повинен бути для виміру артеріального тиску. 2.    Повинен бути механічний. 3.  Повинен мати у комплекті: —  Манометр; — Манжети, не менше 3 типорозмірів; —  Пневматичний нагнітач; —  Стетоскоп з плоскою головкою, може бути окремо; — Інструкцію по експлуатації. 4. Повинен бути призначений для багаторазового використання. 5. Може бути в складі сумки або рюкзака для надання невідкладної допомоги.
3.2 Пульсоксиметр портативний + елементи живлення 1 1. Призначений для постійного моніторингу сатурації (SpO2) та частоти серцевих скорочень (ЧСС) у дорослих, дітей та новонароджених. 2. Повинен комплектуватися багаторазовим датчиком, захисним чохлом та комплектом елементів живлення.
3.3 Глюкометр 1 1. Повинен бути портативним. 2.  В комплекті повинні бути тест-смужки та скарифікатори не менше, ніж по 50 штук. 3. Повинен використовуватись для оцінювання рівня цукру в крові. 4. До комплектації повинно входити: —  Апарат; —  Інструкція по використанню; — Скарифікатор; — Пристрій для проколювання; — Елементи живлення; — Сумка. 5.    Повинен бути призначений для багаторазового використання.
3.4 Дефібрилятор- монітор із записом показників пацієнта 1 1. Біфазний імпульс, зовнішня кардіостимуляція, кардіоверсія (синхронізація), кардіомоніторинг, вивід показників на дисплей. 2. Кількість кривих, не менше 2. 3.    Можливість одночасного моніторингу наступних відведень: I, II, III, aVR, aVL, aVF. 4.  Можливість використання, не гірше 3 канального кабелю ЕКГ. 5. Час набору максимального заряду, не більше 8 с. 6. Можливість використання та наявність у комплектації багаторазових електродів, для дорослих та дітей. 7. Автономна робота не менше 3 годин. 8. Живлення від мережі 220 В. 9.    Придатний для використання в умовах роботи ЕМД. 10.    Наявність кріплення 10G з підтвердженням тестів навантажень. 11. Наявність вбудованого принтеру. 12.    Повинен бути портативним. 13. Повинен мати ручку та сумку для перенесення.
3.5 Небулайзер 1 1. Повинен використовуватися для лікування захворювань дихальної системи шляхом ефективної доставки до бронхів та легень призначених лікарських засобів перетворених у аерозоль. 2. Повинен мати комплектацію : — основний блок; — адаптер живлення; — ємність для води; — фільтри. 3.    Живлення 220 В. 4. Призначений для використання в умовах роботи ЕМД.
3.6 Апарат для ШВЛ транспортний (для типу С) 1 1. Призначення Апарат має бути призначений для роботи в АШМД. Апарат має бути призначений для дорослих та дітей. 2. Електроживлення апарату — 220 В, 50 Гц або 12 В, постійний струм. Автономне живлення. Вбудований акумулятор. Час роботи від акумулятора не менше 6 годин. 3. Вентиляція Автоматична вентиляція, наявність. Допоміжна вентиляція, наявність. Режим CPAP, наявність. PEEP-клапан, наявність. 4. Наявність світлових та звукових сигналів: Сигнал низький заряд батареї, наявність. Попередження про зупинку дихання — апное, наявність. 5.    Температурний режим роботи від -15 до +50 °C, не гірше. 6.    Рівень захисту від пилу та вологи не гірше ІР24. 7.    Настінне кріплення, наявність. 8. Контур пацієнта з випускним клапаном, наявність. 9. Доросла маска, наявність. 10. Дитяча маска, наявність. 11. Кисневий балон 2 л з редуктором, наявність. 12. Кабель живлення 12 В, наявність (у випадку, якщо передбачено конструкцією). 13.    Блок живлення 220 В, наявність (у випадку, якщо передбачено конструкцією). 14.    Захисна сумка, наявність.
3.7 Капнограф для АШМД типу В і С 1 1. Може бути портативним, або бути окремим модулем (блоком, тощо) включеним до складу інших приладів. 2.    Сумісний з дихальною апаратурою АШМД. 3. Автономна робота.
3.8 Електрокардіограф з функцією дистанційної передачі ЕКГ 1 1. Повинен одночасно реєструвати 12 відведень ЕКГ. 2.    Друк ЕКГ (вбудований принтер). 3. Живлення від мережі змінного струму 220В, вбудованого акумулятора та бортової мережі автомобіля. 4. Обов’язкова наявність фільтрів: — базового; — мережевого 50 Гц; — м’язового 35 Гц. 5. Наявність захисту від імпульсів дефібрилятора. 6.    Інтеграція з центральною станцією. 7. Можливість дистанційної передачі ЕКГ з використанням мережевих технологій. 8. Ручний та автоматичний режим запису ЕКГ. 9. Наявність транспортної сумки/кейсу. 10. Призначений для використання в умовах роботи ЕМД.
4. Засоби (прилади) для інфузії
4.1 Інфузійний пристрій поршневого типу 1 1.  Використовується з шприцами різних розмірів, не гірше ніж від 5 мл до 60 мл та різних виробників. 2. Наявність не менше трьох рівнів оклюзії. 3. Швидкість інфузії у межах не гірше ніж від 0,1 до 999,9 мл мл/год. 4.  Точність інфузії не гірше, ніж ±2,5 %. 5. Максимальна швидкість болюсної інфузії не менше 800 мл/год. 6. Наявність системи тривог. 7. Наявність дисплею. 8. Вбудований акумулятор.
4.2 Обладнання для ін’єкцій та вливань. 2 Стельове кріплення для інфузійної системи. В складі АШМД.
4.3 Пристрій для підігріву розчинів 1 1. Пристрій для підігріву інфузійних розчинів, який повинен забезпечувати можливість нагрівання розчинів до температури 37±2 °С. 2. Не вимагається, щоб цей пристрій був портативним.
4.4 Холодильник транспортний для зберігання медикаментів та льоду 1 1. Термо-контейнер (або сумка-холодильник) повинен забезпечувати тривале утримання температури та    призначений для транспортування біоматеріалу в медичних цілях. 2. Внутрішній об’єм, не менше 4 л. 3. Зовнішнє покриття: тканина з ПВХ або нейлон або інший синтетичний матеріал. 4.  Внутрішнє покриття придатне до дезінфекційної обробки. 5. Повинен мати не менше 2-ох багаторазових холодових елементів (акумулятори холоду).
Медичні вироби (вироби, витратні матеріали, пристрої та устаткування, що застосовуються самостійно, або в складі наборів, або є складовими частинами комплектів інших виробів, медичної техніки тощо, одноразового та багаторазового використання).
5. Засоби іммобілізації та перенесення
5.1 Ноші з нетканого матеріалу 1 1. Вироблені з міцного нетканого матеріалу, стійкого до обробки деззасобами. 2. Навантаження не менше 150 кг. 3. Не менше 6 ручок (зовнішньо розташованих або у вигляді прорізів по краях довших сторін).
5.2 Простирадло для перенесення 1 1. Вироблені з міцного нетканого матеріалу, стійкого до обробки деззасобами. 2. Навантаження не менше 150 кг.
5.3 Дошка довга спінальна для дорослих та дітей з пристроєм іммобілізації голови та ременями для фіксації та пристроєм іммобілізації голови 1 1. Дошка повинна мати отвори для ручного транспортування, закріплення ременів та пристосувань для іммобілізації голови. 2. Дошка повинна бути виготовлена з рентген-прозорого матеріалу стійкого до зовнішніх ушкоджень та дії дезінфікуючих засобів. 2. Максимальне навантаження, не менше 150 кг.
5.4 Набір шин вакуумних різних типів та розмірів: 1 1. Вакуумні шини, що призначені для іммобілізації ушкоджених кінцівок. 2. Виготовлені з міцного матеріалу, стійкого до зовнішніх ушкоджень та дії дезінфікуючих засобів, Х-ray прозорого. 3.    Комплектність: шини трьох розмірів по 1 од. (маленька, середня, велика), з помпою, сумка.
5.5 Матрац вакуумний 1 1. Наявність сумки для транспортування. 2.    Навантаження не менше 150 кг. 3. Наявність помпи. 4. Виготовлений з вологонепроникного, стійкого до зовнішніх ушкоджень та дії дезінфікуючих засобів матеріалу.
5.6 Набір пристроїв іммобілізації шийного відділу хребта 1 Може бути набір різних розмірів, або універсальні.
5.7 Пристрій для іммобілізації шиї та верхньої частини спини 1 Має забезпечувати вертикальну жорсткість та горизонтальну гнучкість. Ремені фіксації з    різнокольоровим позначенням.
6. Засоби дихальної підтримки
6.1 Мішок дихальний реанімаційний для осіб різного віку або універсальний з масками різних розмірів для різних вікових категорій 1 1. Може бути в складі сумки/рюкзака для укладки невідкладної допомоги. 2. Можливість регулювання тиску або з клапаном обмеження тиску. 3. Не менше 3 типорозмірів з відповідними масками, або універсальний з масками для різних вікових категорій. 4. Багаторазового використання.
6.2 Ларингоскоп з клинками різних розмірів (можуть бути у наборі) 1 Може бути в складі сумки/рюкзака для укладки невідкладної допомоги.
6.3 Ручний портативний прилад відсмоктування 1 Може бути в складі сумки/рюкзака для укладки невідкладної допомоги.
7. Засоби для діагностики
7.1 Стетофонендоскоп 1 Може бути в складі набору (укладки) для надання екстреної медичної допомоги сумки/рюкзака для укладки невідкладної  допомоги або в складі монітора ручного для вимірювання АТ.
7.2 Термометр медичний без ртутний 1 Може бути в складі сумки/рюкзака для укладки невідкладної допомоги.
7.3 Діагностичний ліхтарик Може бути в складі сумки/рюкзака для укладки невідкладної допомоги.
8. Медичний одяг та інше
8.1 Комплект пологовий 1
8.2 Сумка/рюкзак для укладки невідкладної допомоги 1 1. Призначена для зберігання та транспортування    медичного обладнання, повинна бути виготовлена з надійного зносостійкого матеріалу пристосована для дезінфекції. 2. Наявність лямок, для можливого перенесення на спині та дозволяється наявність коліс з телескопічними ручками для транспортування. 3. Сумка повинна бути виготовлена з міцного, водонепроникного композитного матеріалу щільністю не менше 600 D.
9. Засоби для дезінфекції та очищення
9.1 Контейнер для використаних шприців та голок 1 Призначений для зберігання використаних шприців та голок.
9.2 Сумка клінічна для відходів 1 Призначена для збору відходів.
10. Засоби для порятунку
10.1 Інструмент для розрізання ременів крісла 1 Повинен бути для розрізання ременів крісла.
10.2 Прожектор 1 Мобільний. Можливість підзарядки.
10.3 Попереджувальний трикутник/попереджувальні лампи 2 У складі АШМД.
10.4 Вогнегасник Розташування в закріпленому стані одного — у кабіні, другого — у медичному салоні. Конструкція кронштейнів вогнегасників повинна бути надійною, щоб вогнегасник не випадав під час руху автомобіля, а також у разі зіткнення або удару його об перешкоду. 2 Згідно з ДСТУ 3675-98 «Пожежна техніка. Вогнегасники переносні. Загальні технічні вимоги та методи випробувань». Показник швидкості горіння внутрішніх матеріалів повинен відповідати ДСТУ EN 1789:2019.
11. Засоби комунікації
11.1 Система внутрішньої комунікації між водієм та медичним салоном 1 У складі автомобіля.
11.2 Автомобільний відео- реєстратор 1 1. Активація запису після натискання аварійної  кнопки. Активація запису при включенні двигуна. 2.    Вбудований мікрофон, запис звуку. 3. Об’єм пам’яті не менше 64 Gb. 4. Кут огляду не менше 120°. 5.    Живлення: вбудований акумулятор, 12В від прикурювача. 6. Друк на відео дати та години. 7.    Зарядний пристрій. 8. Роздільна здатність запису не гірше Full HD (1080). 9. Параметри (pix) не менше 1920:1080. 10.    Формат зображення 16:9.
11.3 Система супутникової навігації GPS Автомобіль повинен бути оснащений системою супутникової навігації GPS

Примітка: Усі особи та предмети без винятку, такі як медичні інструменти, устаткування та предмети, які звичайно розміщені в автомобілі швидкої медичної допомоги, повинні обмежуватися, встановлюватися або вкладатися, щоб запобігати їх неконтрольованому руху у напрямку вперед, назад, в поперечному та вертикальному напрямках, коли прискорення/гальмування об’єкта дорівнює 10G.

9.Постачальник зобов’язується забезпечити безоплатний гарантійний ремонт Товару протягом гарантійного строку незалежно від строку дії Договору у разі настання гарантійного випадку. Постачальник не несе відповідальності за Товар, якщо Замовник вніс конструктивні зміни Товару без погодження з Постачальником, а також при порушенні умов експлуатації, вказаних у Інструкції з експлуатації.

10.У разі відмови від проведення гарантійного ремонту Дилерами, визначеними сторонами у договорі, Постачальник зобов’язується здійснити гарантійний ремонт Товару самостійно за власний рахунок.

11.Гарантійні зобов’язання та зобов’язання, що виникають протягом гарантійного строку, не поширюються на комплектуючі вироби, що неодмінно зазнають природного зносу в результаті нормальної експлуатації Товару або його складових, зокрема визначених пунктом 3 та 3.1 цих Медико-технічних вимог, а також медичного обладнання та його складових відповідно до гарантійних зобов’язань.

Також гарантійні зобов’язання не поширюються на природне погіршення будь- яких деталей, що виникли при експлуатації в нормальних умовах роботи; на видалення незначних шумів та вібрацій, що не суперечить вимогам ДСТУ EN 1789:2019; на м’які матеріали оздоблення, в тому числі шкіряні (забруднені, вицвілі, витягнуті, деформовані, розірвані або розрізанні під час використання); та інше додаткове обладнання, крім встановлених виробником Товару; на троси (газу, зчеплення, ручного гальма, приводу коробки перемикання швидкостей та т. інше); ті позиції, відносно яких в Сервісній книжці та/або Інструкції з експлуатації зазначено, що на них не розповсюджуються гарантійні зобов’язання Виробника; інші комплектуючі вироби, якщо про це зазначено в Договорі та/або в Сервісній книзі та/або гарантійному талоні.

12.Гарантійний строк на Товар, а також термін служби на акумуляторну батарею повинен відповідати часовому показнику, який зазначений у Сервісній книзі Постачальника, та відраховується від дати постачання Товару та акта приймання-передачі товару, який зазначений у Сервісній книзі виробника. Гарантійний строк на акумуляторні батареї живлення медичного обладнання становить 2 роки.

13.Гарантійні Зобов’язання Постачальника на Товар припиняються достроково на наступних підставах:

13.1.Після спрацювання пасів безпеки під час дорожньо-транспортної пригоди (припиняються щодо пасків безпеки).

13.2.Якщо конструкцію Товару (в цілому або окремі частини) самовільно змінено без попереднього письмового погодження з Постачальником та/або якщо відповідні роботи виконувалися особами, які не є Дилерами. Самовільною зміною конструкції Товару також вважається встановлення «не оригінального обладнання» — запасних частин чи обладнання не з переліку, рекомендованого Постачальником для використання на відповідних моделях автомобілів на території України.

13.3.Товар піддавався ремонту або технічному обслуговуванню будь-якою особою, окрім Постачальника чи Дилерів, крім випадку, передбаченого п. 3.2 цих Медико- технічних вимог.

14.Строк виконання робіт з усунення недоліку або несправності Товару або його складових не може перевищувати 30 (тридцяти) календарних днів, з моменту передачі Товару або його складових на ремонт, без письмової згоди Замовника на інший термін.

15.Постачальник зобов’язаний на вимогу Замовника здійснити заміну неякісного Товару або його складових на Товар або його складові належної якості у випадку виявлення одного або декількох суттєвих недоліків або несправностей Товару або його складових, а саме, якщо:

15.1.Недолік або несправність Товару або його складових не можна усунути — такий прояв неналежної якості Товару або його складових, який неможливо усунути жодними заходами, або усунення такого недоліку спричинить погіршення споживчих властивостей Товару або його складових.

15.2.Усунення недоліку або несправності Товару або його складових пов’язане із непропорційними матеріальними витратами — такий прояв неналежної якості Товару або його складових, для усунення якого Постачальнику за одним рекламаційним актом необхідно здійснити грошові витрати, що дорівнюють або перевищують ціну Товару або його складових за Договором.

15.3.Усунення недоліку або несправності Товару або його складових, пов’язане із непропорційними затратами часу/великими витратами праці й часу — такий прояв неналежної якості Товару або його складових, для усунення якого необхідний строк становить понад 30 календарних днів.

15.4.Недолік або несправність Товару або його складових виявляється неодноразово чи з’явився знову після його усунення — ідентичний (повністю однаковий) прояв неналежної якості Товару або його складових, що виявився, був зафіксований і усунутий у встановленому законодавством та Договором 2 і більше разів.

15.5.Недолік або несправність Товару або його складових робить неможливим використання Товару або його складових відповідно до їх призначення — недолік або несправність, за наявності якого відсутня будь-яка можливість використання Товару або його складових за їх призначенням.

15.6.Недолік або несправність Товару або його складових робить недопустимим використання дорожньо-транспортний засіб або, зокрема, медичного обладнання відповідно до їх призначення — недолік, за наявності якого експлуатація Товару або його складових є забороненою чинним законодавством.

15.7.Недолік або несправність Товару або його складових може становити загрозу для життя і здоров’я людей — такий прояв неналежної якості Товару або його складових, який сам по собі (поза залежністю від наявності додаткових факторів впливу) становить загрозу життю та здоров’ю людей.

15.8.Недолік або несправність робить Товар або його складові суттєво іншим, ніж передбачено Договором — такий недолік або несправність, для усунення якого потрібно проводити переобладнання Товару або його складових, що призводить до зміни повної маси Товару або його складових і її розподілу по осях, розміщення центру ваги, типу двигуна, його ваги і потужності, колісної бази чи колісної формули, системи гальмового і рульового керування та трансмісії.

16.Постачальник гарантує, що Товар та його складові відповідає вимогам охорони праці, екології та пожежної безпеки.

17.При прийманні Товару Замовник має право перевірити зокрема:

– відповідність номера двигуна, шасі, кузова, VIN код автомобіля супровідним документа на Товар;

– наявність повного пакету документів для реєстрації автомобіля в органах МВС України (відповідно до правил, чинних на дату постановки на облік);

– наявність сервісної книжки з усіма відмітками про передпродажну підготовку і встановлене додаткове обладнання;

– наявність гарантійних талонів та інструкцій на обладнання, у тому числі медичне;

– наявність документів на додаткове обладнання з відмітками в сервісних книжках;

– здійснити повний зовнішній огляд Товару на предмет пошкоджень. При цьому передня і задня оптика не повинна мати тріщин, сколів і повинна стояти без перекосів, бампера, так само, як і пластикові деталі спереду і ззаду автомобіля, не повинні мати відколів, тріщин і розривів;

– наявність запасного колеса і надійність його фіксації, а також наявність домкрата і набору інструментів з балонним ключем;

– надійність закриття-відкриття бензобака, перевірити роботу важеля відкриття люка бензобака з салону АШМД (якщо встановлено);

– роботу приборів освітлення медичного та водійського салонів;

– рівня рідини: антифризу, гальмівної рідини, рівень моторної оливи, рівень ГПК рідини, рівень трансмісійної оливи, рівень рідини в бачку омивача скла;

– надійність замикання — відкривання капота;

– на предмет замикання і відмикання ключем обох передніх дверей, по черзі перевірити всі двері на предмет вільного відкриття і закриття; всі двері повинні відкриватися і закриватися з однаковим зусиллям;

– роботу склопідйомників з водійських дверей, а також на кожній двері окремо для встановлення, що блокування з водійських дверей всіх склопідйомників працює (у випадку, якщо вони встановлені);

– вільне поздовжнє переміщення водійського і пасажирського сидінь, та нахил спинок і підголівників (у випадку, якщо переміщення та нахил передбачено конструкцією автомобіля);

– працездатність динаміків (у випадку, якщо вони встановлені);

– роботу магнітоли (у випадку, якщо вона встановлена);

– роботу щіток двірників на всіх режимах, регулювання інтервалу ходу, перевірити роботу переднього насоса омивача;

– легкість ходу керма, при працюючому двигуні кермо повинно крутитися без заїдань;

– роботу обігріву лобового скла і бічних дзеркал;

– звуковий сигнал і підсвічування приладової панелі;

– лампи ближнього, дальнього освітлення, сигналів повороту та стопів, аварійних/габаритних вогнів;

– роботу коректора фар і передніх та задніх протитуманних фар;

– роботу системи опалення автомобіля;

– працездатність кондиціонера і наявність холодного повітря на режимі МАХ охолодження;

– прикурювач і його роботу, надійність відкриття і закриття бардачка і всіх ємностей у АШМД;

– замки ременів безпеки;

– сигналізацію, роботу центрального замка;

– наявність 2-х ключів запалювання, (з номером ключа на випадок необхідності його дублювання);

-відповідність наявного медичного та іншого обладнання та устаткування цим Медико-технічним вимогам щодо наявності, кількості та якості.

В.о. Генерального директора Директорату медичного забезпеченняЄвгенія Ідоятова

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті