Як змінити дані про вакцинацію від COVID-19 в eHealth? Роз’яснює НСЗУ

02 Серпня 2021 11:34 Поділитися

Цифрова трансформація в охороні здоров’я, яка розгортається паралельно з іншими змінами в медичній галузі, дозволяє впроваджувати корисні електронні сервіси для пацієнтів. Про це зазначає Національна служба здоров’я України (НСЗУ) на своїй сторінці у Facebook.

«Ці електронні сервіси роблять життя пацієнтів простішим. Їх переваги над паперовими довідками — в зрозумілих алгоритмах, однакових правилах, а також у посиленні ступеня захисту приватності. Адже всі дані тепер надійно зберігаються в одному місці — електронній системі охорони здоров’я», — наголошують у НСЗУ.

Також служба зауважує, що є одна важлива умова, яка дозволяє користуватися електронними сервісами. Дані в елект­ронну медичну картку мають бути внесені коректно та в повному обсязі. Тому коли пацієнт, наприклад, вакцинується, необхідно обов’язково запитати, чи вніс лікар дані про це в електронну систему охорони здоров’я (далі — eHealth). Це важливо для пацієнта як користувача. На основі цієї інформації можна буде отримати документ про вакцинацію (міжнародне свідоцтво про вакцинацію або COVID-сертифікат), наприклад, для виїзду за кордон чи для використання всередині країни.

Якщо пацієнт уже вакцинувався, варто перевірити, чи внесли дані про вакцинацію в eHealth, звернувшись до лікаря (зокрема по телефону), з яким уклали декларацію. Сімейний лікар має право бачити в електрон­ній системі всі дані про вакцинацію. На основі наявних та коректних даних сімейний лікар може виписати міжнародне свідоцтво про вакцинацію.

Якщо ваш лікар не бачить в електронній системі даних про проведену вакцинацію, або ж вони некоректні (наприклад інформація неповна або неправильно введені дані щодо вакцини), слід звернутися до пункту, де проводилася вакцинація, для того щоб внести або скоригувати дані.

Тобто внести чи виправити дані про вакцинацію має той лікар, який її проводив у відповідному пункті щеплення. Якщо щеплення пацієнт робив у свого сімейного лікаря — потрібно звертатися до нього. Команди, які здійснюють вакцинацію, мають обов’язково вносити дані про вакцинованих осіб в електронну систему охорони здоров’я. Ця вимога, зокрема, передбачена в договорі з НСЗУ.

Тож пацієнту потрібно звернутися до цих медичних працівників з проханням внести дані або виправити їх. З собою потрібно мати паспорт громадянина України та ідентифікаційний код.

«У свою чергу хочемо звернутися до медичних працівників з проханням не ігнорувати звернення пацієнтів, які виявили недостовірну інформацію та звернулися щодо виправлення даних про вакцинацію», — зауважують у НСЗУ.

І для ковід-сертифіката, і для міжнародного свідоцтва про вакцинацію використовуються дані eHealth. Якщо лікар їх туди не вніс, пацієнт не може отримати документ, який підтверджує вакцинацію.

«Наразі особи, які пройшли повний курс вакцинації від COVID-19 уже можуть отримати міжнародне свідоцтво про вакцинацію. Це документ затверджений і ратифікований задовго до початку пандемії коронавірусу. Його використовують уже багато років для в’їзду у країни, куди потрібна, наприклад, вакцинація від жовтої лихоманки. Тому й видавали такі довідки на жовтому папері. Зараз бланк такого свідоцтва не обов’язково має бути жовтого кольору. Його можна роздрукувати на звичайному аркуші або запов­нити вручну.

Міжнародне свідоцтво заповнюється англійською або французькою мовою, додатково також українською мовою. Щодо «ковід-сертифіката» наразі його ще тестують. Невдовзі такий документ можна буде отримати через мобільний застосунок «Дія», а згодом — у свого сімейного лікаря», — йдеться в повідомленні НСЗУ.

За матеріалами facebook.com/nszu.ukr
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*