Що таке електронна медична картка пацієнта? Роз’яснює НСЗУ

02 Вересня 2021 3:50 Поділитися

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) на своїй сторінці у Facebook нагадує, що в системі охорони здоров’я триває цифрова трансформація. З 2020 р. електронна система охорони здоров’я (далі — eHealth) почала отримувати та зберігати найціннішу інформацію про пацієнта — медичну. Мова йде про електронну медичну картку.

НСЗУ зазначає, що станом на 1 вересня електронні медичні картки створені для понад 23 млн пацієнтів. Картка наповнюється електронними медичними записами, які ведуть лікарі. Це дані про:

  • консультації лікаря;
  • проведені лабораторні дослідження;
  • процедури, обстеження, вакцинацію;
  • електронні направлення;
  • е-рецепти;
  • медичні висновки про народження дитини;
  • медичні висновки про тимчасову непрацездатність.

Тобто електронна медична картка — це історія звернень та захворювань пацієнта, яка зберігається не на папері, а в елект­ронній системі охорони здоров’я. Доступ до електронних медичних карток мають винятково лікарі. Але не всі, як це було раніше з паперовими картками, а лише лікуючі. Тобто це сімейні лікарі, з якими українці укладають декларації, вузькі спеціалісти, до яких пацієнти потрапляють на прийом або у яких лікуються в стаціонарі.

Доступ до електронної медичної картки пацієнта у кожного з лікарів різний. Усю інформацію про пацієнта бачить лише його сімейний лікар, а ту, яка необхідна для призначення лікування — лікуючий лікар. Це означає, що коли пацієнт приходить на консультацію, наприклад, до невролога за е-направленням, то цей лікар бачить тільки загальну електронну анкету пацієнта, а також електронний запис сімейного лікаря, з яким він направив пацієнта до вузького фахівця.

У разі повторного звернення саме до цього невролога лікар побачить свої попередні записи. Записи інших лікарів, невролога чи будь-якого іншого, не побачить. Якщо лікарю-неврологу знадобиться для встановлення діагнозу чи призначення лікування історія звернень пацієнта до алерголога, у такому разі він запитає у пацієнта дозвіл на доступ до цих даних. Пацієнт отримує на телефон смс з кодом. Тільки назвавши цей код лікареві, пацієнт підтвердить дозвіл відкрити додаткові дані.

«На сьогодні пацієнти доступу до власних електронних медичних карток не мають. Коли запрацює сервіс «Електронний кабінет пацієнта», хворий матиме доступ до такої інформації. Звертаємо увагу, що застосунки, якими українці користуються для запису на прийом до лікаря, пропонують кабінет пацієнта. Але кабінет пацієнта в такому додатку та сервіс «Електронний кабінет пацієнта» в електронній системі охорони здоров’я — зовсім різні речі. Тому зараз пацієнти не можуть бачити інформацію зі своїх електрон­них медичних карток, які зберігаються в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я. Але згодом вона стане доступною для них разом із сервісом «Електронний кабінет пацієнта», — зазначається в повідом­ленні.

Окрім того, НСЗУ наголошує на важливості того, щоб лікарі вели електронні медичні записи під час прийому пацієнтів та вносили дані в електронну медичну картку коректно та в повному обсязі.

За матеріалами facebook.com/nszu.ukr

Коментарі

Ирина 02.09.2021 4:01
Странно... Почему сразу не сделать единым "Электронный кабинет пациента"? Зачем их несколько? Впрочем, чему я удивляюсь? Если у нас 3 Паспорте в наличии (Гражданский, Биометрический и Обычный заграничные), Сертификаты вакцинации - внутренний и внешний... И так везде...
Ирина 02.09.2021 4:04
Странно так же, что врачи одного направления не видят записи своих коллег... Как минимум один невролог должен видеть записи предыдущего невролога, например. Смысл лечения тогда не понятен??? Один пишет одно, другой пишет другое - а лечат одно и тоже??? Ну. ерунда же... Столкнулась с этим, когда специалист уволился... Новый начал по-новому...

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті