Проєкт постанови ВРУ «Про особливості поширення на вакцинованих осіб обмежень, встановлених з метою протидії поширенню пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»

09 Вересня 2021 3:27 Поділитися

ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ
ПОДАННЯ

Відповідно до статті 93 Конституції України в порядку права законодавчої ініціативи вносимо на розгляд Верховної Ради України проєкт Постанови «Про особливості поширення на вакцинованих осіб обмежень, встановлених з метою протидії поширенню пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Доповідати під час розгляду законопроєкту на пленарному засіданні Верховної Ради України буде народний депутат України Железняк Я.І.

Народні депутати України

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту постанови Верховної Ради України «Про особливості поширення на вакцинованих осіб обмежень, встановлених з метою протидії поширенню пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»

1. Обґрунтування необхідності прийняття проєкту

Останнім часом, за даними Міністерства охорони здоров’я України, спостерігається збільшення кількості випадків зараження гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2 (далі — COVID-19). Тому, Кабінет Міністрів України як вищий орган виконавчої влади розглядатиме питання запровадження додаткових обмежень задля запобігання поширенню COVID-19.

Запровадження карантинних обмежень є істотним обмеженням прав людини, зокрема, права на свободу пересування і вибору місця проживання, права на повагу до свого приватного і сімейного життя, права на свободу зібрань, права на освіту, права на підприємницьку діяльність тощо. За усталеною практикою Європейського суду з прав людини, будь-яке обмеження прав людини має відповідати трискладовому тесту — обмеження:

1) передбачене законом;

2) переслідує легітимну мету;

3) необхідне у демократичному суспільстві.

Втім, сутність пропорційності втручання у права людини зводиться до одного: обрані заходи співмірні легітимній меті. Відтак, орган публічної влади під час прийняття рішення про обмеження прав людини обов’язково має обирати ті заходи, які є найменш загрозливими для прав людини і, водночас, яких достатньо для досягнення легітимної мети такого втручання.

Під час вирішення питання про запобігання поширенню коронавірусної хвороби важливо враховувати відсоток вакцинованого населення. Власне, вакцинування зараз є одним із найдієвіших засобів боротьби із інфекційними захворюваннями. Зокрема, за інформацією Міністерства охорони здоров’я України, той, хто отримав щеплення, у 95 випадках зі 100 не захворіє навіть при прямому контакті з інфекціями, вакцинацію проти яких він зробив. Практика іноземних держав свідчить про те, що, чим більший відсоток населення вакциновано, тим менший рівень захворюваності на COVID-19.

Проходження повного курсу вакцинації від COVID-19 значно зменшує ризик заразитися самому чи заразити інших цією інфекцією.

Тому, під час встановлення карантинних обмежень іноземні держави враховують факт проведення вакцинації, і передбачають певні винятки для осіб, які отримали повну вакцинацію (Ізраїль, ОАЕ, Туреччина, Німеччина, Австрія, Польща, Угорщина, Франція, Іспанія та ін.).

Зважаючи на це, не буде пропорційним встановлення низки обмежень для осіб, які пройшли повний курс вакцинації від COVID-19 та для підприємств, більша частина працівників яких вакциновано.

2. Мета і завдання прийняття проєкту акта

Проєкт постанови Верховної Ради України «Про особливості поширення на вакцинованих осіб обмежень, встановлених з метою протидії поширенню пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» має на меті недопустити надмірного обмеження прав громадян та бізнесу у періоди запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України COVID-19.

3. Загальна характеристика та основні положення проєкту

Проєкт Постанови передбачає, що Кабінету Міністрів України, Державній та регіональним комісіям з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій у разі виникнення необхідності запровадження на всій території України чи на території окремого регіону (адміністративно-територіальної одиниці) заборони (обмежень):

  • приймання відвідувачів у кінотеатрах, інших закладах культури та приймання відвідувачів іншими суб’єктами діяльності у сфері культури;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері громадського харчування (барів, ресторанів, кафе тощо);
  • приймання відвідувачів у торговельно-розважальних центрах чи інших закладах розважальної діяльності;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення;
  • приймання відвідувачів у спортивних залах, фітнес-центрах, басейнах;
  • роботи закладів, що надають послуги з розміщення,

забороняється поширювати вказані обмеження на суб’єктів господарювання не менше 80% працівників яких пройшли повний курс вакцинації від COVID-19.

Таким суб’єктам господарювання, як виняток, дозволяється прийняття (обслуговування) виключно відвідувачів (клієнтів), які пройшли повний курс вакцинації від COVID-19, за умови пред’явлення ними документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародного, внутрішнього сертифіката або іноземного сертифіката, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

Не може бути заборонене проведення масових заходів за умови наявності в усіх учасників та організаторів заходу документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародного, внутрішнього сертифіката або іноземного сертифіката, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

4. Стан нормативно-правової бази у зазначеній сфері правового регулювання

Нормативно-правову базу у даній сфері правового регулювання становить Конституція України, Закон України «Про захист населення від інфекційних хвороб» та Закон України «Про Кабінет Міністрів України».

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Прийняття цієї Постанови не потребує збільшення видатків Державного бюджету України.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття проєкту акта

Прийняття проєкту акта матиме позитивний вплив на громадян та бізнес під час запровадження посилених протиепідеміологічних заходів, шляхом недопущення надмірного обмеження їхніх прав. Також, реалізація цієї постанови дозволить зберегти робочі місця і продовжувати працювати в період можливого локдауну підприємствам громадського харчування, культури, спорту, тощо.

Народні депутати України

Проєкт
зареєстровано в Парламенті
07.09.2021 р. за № 6002

ПОСТАНОВА
ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ
Про особливості поширення на вакцинованих осіб обмежень, встановлених з метою протидії поширенню пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2

Зважаючи на критичну ситуацію, що виникла внаслідок пандемії гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 (далі — COVID-19), враховуючи високу ефективність вакцин від COVID-19 та низький рівень можливості зараження вакцинованими особами, з метою недопущення поширення на таких осіб надмірних обмежень встановлених з метою протидії поширенню пандемії COVID-19, Верховна Рада України відповідно до статті 91 Конституції України ПОСТАНОВЛЯЄ:

1. Кабінету Міністрів України, Державній та регіональним комісіям з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій у разі виникнення необхідності запровадження на всій території України чи на території окремого регіону (адміністративно-територіальної одиниці) заборони (обмежень):

  • приймання відвідувачів у кінотеатрах, інших закладах культури та приймання відвідувачів іншими суб’єктами діяльності у сфері культури;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері громадського харчування (барів, ресторанів, кафе тощо);
  • приймання відвідувачів у торговельно-розважальних центрах чи інших закладах розважальної діяльності;
  • приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері торговельного і побутового обслуговування населення;
  • приймання відвідувачів у спортивних залах, фітнес-центрах, басейнах;
  • роботи закладів, що надають послуги з розміщення,

не поширювати вказані обмеження на суб’єктів господарювання не менше 80% працівників яких пройшли повний курс вакцинації від COVID-19.

Таким суб’єктам господарювання, як виняток, дозволяється прийняття (обслуговування) виключно відвідувачів (клієнтів), які пройшли повний курс вакцинації від COVID-19, за умови пред’явлення ними документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародного, внутрішнього сертифіката або іноземного сертифіката, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

Не може бути заборонене проведення масових заходів за умови наявності в усіх учасників та організаторів заходу документа, що підтверджує отримання повного курсу вакцинації, чи міжнародного, внутрішнього сертифіката або іноземного сертифіката, чинність якого підтверджена за допомогою Єдиного державного вебпорталу електронних послуг, зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія).

2. Ця Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її опублікування.

3. Кабінету Міністрів України протягом одного місяця із дня набрання чинності цією Постановою:

розробити і привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цією Постановою;

забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цією Постановою.

Голова Верховної Ради України

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті