ФССУ відповідає на найпоширеніші питання щодо е-лікарняних

17 Вересня 2021 10:02 Поділитися

Фонд соціального страхування України (ФССУ) нагадує, що уже з 1 жовтня електронні лікарняні повністю замінять паперові. Упродовж наступних 2 тиж інформаційні системи, протоколи обміну даними і правила створення медичних висновків доопрацюють — аби врахувати помилки і нюанси, до яких виникали питання у лікарів, працівників і роботодавців під час тестового періоду. Тож, у жовтні деякі норми, що діють зараз, будуть модернізовані. Наприклад, зміниться термін формування медичного висновку і номер е-лікарняного.

Отже, ФССУ відповідає на найбільш поширені запитання, які Фонд отримує від застрахованих осіб і їх роботодавців щодо електронного лікарняного.

  1. Як зрозуміти, отримав працівник невиробничу травму або мав загальне захворювання, якщо йому створено е-лікарняний з причиною непрацездатності «1»?

В електронних лікарняних причина непрацездатності вказується за оновленими кодами — вони відрізняються від визначених для паперових листків непрацездатності. Якщо в паперових лікарняних для загального захворювання та травми невиробничого характеру визначено два різні коди, то в електронному в обох випадках вказується код «1 — Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві». Діагноз — персональні дані працівника. Тож з’ясовувати детально причину непрацездатності не варто.

  1. Коли в паперових лікарняних зазначено, що працівник мав травму невиробничого характеру, роботодавці запитують у співробітника пояснення. Чи потрібно це роботи у разі е-лікарняних?

Роботодавці брали в працівників пояснення щодо обставин травмування, аби правильно призначити матеріальне забезпечення. Адже допомога з тимчасової непрацездатності не надається, наприклад, у разі одержання травми при вчиненні кримінального правопорушення, навмисного заподіяння шкоди своєму здоров’ю, хвороби або отримання травми внаслідок сп’яніння тощо.

Оскільки в е-лікарняних неможливо визначити, мав працівник травму або загальне захворювання, запитувати таке пояснення не потрібно.

Водночас в е-лікарняному наявна помітка щодо ознак алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Якщо тимчасова непрацездатність працівника пов’язана зі сп’янінням, комісія з соціального страхування підприємства має відмовити в призначенні допомоги.

  1. Якщо працівник має довготривале захворювання, то йому оплатять е-лікарняний лише після одужання?

Ні, застрахованій особі, яка довго хворіє, ФССУ оплатить кожний проміжний е-лікарняний. Як і у разі паперових листків, один страховий випадок може оформлюватись декількома електронними лікарняними. Вони створюються як продовження первинного і підлягають оплаті після того, як їх було видано.

Однак якщо паперовий лікарняний може продовжуватися лікарем одноосібно до 15 календарних днів, то медичні висновки для формування е-лікарняних лікарі можуть створювати самостійно терміном до 30 календарних днів. Подальше підтвердження тимчасової непрацездатності потребує огляду лікарсько-консультативною комісією.

Орієнтовний термін непрацездатності пацієнта, визначений у е-лікарняному, має ґрунтуватися на індивідуальних показниках стану здоров’я людини та медичних протоколах. Якщо пацієнт не одужає в орієнтовно визначений під час огляду термін, лікар сформує новий медичний висновок, на підставі якого сформується окремий, продовжений е-лікарняний.

Оскільки електронний лікарняний працівника стає готовим до сплати лише після завершення визначеного в ньому періоду непрацездатності, не варто формувати надто довгі медичні висновки, якщо для цього немає вагомих підстав.

За матеріалами fssu.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті