Міністерство охорони здоров’я України повідомляє, що з початку повномасштабного російського вторгнення до контакт-центру Міністерства надійшло понад 1000 звернень.
У МОЗ зазначають, що за цей час контакт-центр став майданчиком для надання онлайн-допомоги у сфері охорони здоров’я. Оператори консультують українців і допомагають вирішити найрізноманітніші проблеми, які принесла в їхнє життя війна. Як знайти необхідні лікарські препарати, продовжити довідку з інвалідності чи завантажити COVID-сертифікат — МОЗ публікує відповіді на найчастіші питання, з якими звертаються українці.
- Як знайти необхідні ліки під час війни?
Перевірити інформацію про наявність препаратів у певному регіоні/місті/населеному пункті можна за допомогою відповідних онлайн-платформ, до прикладу
- Як продовжити дію інвалідності, якщо немає можливості пройти медико-соціальну експертну комісію (МСЕК)?
Особам, у яких строк дії інвалідності закінчився, у період воєнного стану дозволено продовжити його заочно. Повторний огляд, строк якого припав на період дії воєнного стану на території України, переноситься на строк після припинення/скасування воєнного стану, але не пізніше ніж через 6 міс після його припинення/скасування.
Відтак діти та дорослі з інвалідністю мають можливість отримувати, відповідно до індивідуальної програми реабілітації, без проходження повторного огляду лікарсько-консультативної комісії чи МСЕК:
- соціальні виплати;
- реабілітаційні послуги та допоміжні вироби (милиці, ходунки, крісла колісні), засоби інконтиненції, наприклад, памперси, катетери тощо;
- освітні послуги;
- відповідні пільги.
- Чи можна згенерувати COVID-сертифікат після завершення його терміну придатності?
Якщо у «Дії» зник COVID-сертифікат через завершення його терміну придатності, можна повторно надіслати запит на створення документа — і він знову з’явиться в застосунку. Це нові правила відображення цифрового документа в «Дії». Тепер міжнародний COVID-сертифікат буде зберігатися у вашому пристрої упродовж 1,5 року.
Відтак сертифікат можна використовувати як документ, що підтверджує вакцинальний статус від COVID-19. Однак використовувати документ після завершення його терміну придатності в цілях уникнення карантинних обмежень не вийде. Для цього потрібно робити наступне за чергою щеплення та згенерувати новий активний сертифікат.
- Як отримати фінансову допомогу в розмірі 2000 чи 3000 грн від держави?
У МОЗ нагадують, що у зв’язку з військовою агресією росії проти України була затверджена програма допомоги для внутрішньо переміщених осіб. Фінансова підтримка надається:
- тим, хто перемістився з регіонів, де зараз тривають активні бойові дії;
- українцям, населені пункти яких зараз знаходяться в тимчасовій окупації;
- переселенцям, чиє житло внаслідок війни виявилося зруйнованим або непридатним для проживання.
Щоб отримати фінансову допомогу в розмірі 2000 грн для дорослого та 3000 грн на дитину потрібно:
- крок перший: стати на облік внутрішньо переміщених осіб (ВПО). Це можна зробити в кілька кліків за допомогою застосунку «Дія» або ж подати заяву особисто до органів соціального захисту населення, уповноваженої особи громади, Центру надання адміністративних послуг. Для реєстрації статусу ВПО потрібно мати із собою паспорт та ідентифікаційний код;
- крок другий: взяти в органі реєстрації або через застосунок «Дія» довідку про отриманий статус ВПО і подати до органів соціального захисту населення, уповноваженої особи громади, Центру надання адміністративних послуг чи в застосунку «Дія» заявку на отримання допомоги.
Після опрацювання заявки виплата надійде на банківський рахунок (за стандартом IBAN), який було вказано в заяві на отримання допомоги. Кошти виплачуватимуться на карту з місяця звернення протягом дії воєнного стану та 1 міс після його припинення чи скасування.
За матеріалами moz.gov.ua
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим