ProzorroMarket для постачальників: робота функціоналу під час війни

04 Серпня 2022 3:02 Поділитися
Зміни, внесені до законодавства щодо публічних закупівель у зв’язку з війною, зобов’язали публічних замовників проводити закупівлі вартістю від 50 тис. грн за допомогою електронних каталогів Prozorro Market або інструменту спрощеної закупівлі. Раніше сума закупівлі в е-каталозі не могла перевищувати 200 тис. грн. Однак наразі замовники можуть проводити закупівлі без будь-яких порогових обмежень — навіть на мільйони гривень. Разом з тим постають запитання: як працює е-каталог Prozorro Market? Як постачальникам фармацевтичної продукції кваліфікуватися та розміщувати свої товари? На ці та інші питання відповідали учасники онлайн-вебінару, який відбувся 27 липня.

Детально про особливості кваліфікації до електронного каталогу Prozorro Market розповів Дмитро Соловей, начальник відділу категорійного напрямку е-каталогів ДУ «Професійні закупівлі». Однак спершу він звернув увагу на те, що наразі у Prozorro Market більше 4 тис. замовників, понад 80 тис. товарів і більше 900 категорій. Окрім того, до функціоналу щодня приєднуються замовники.

Як кваліфікуватися у Prozorro Market? Для цього необхідно подати заявку через особистий кабінет авторизованого е-майданчика: Zakupki.ua, zakupki.prom, Держзакупівлі онлайн, tender-online, SmartTender.biz, e-tender, Playtender.

Кваліфікація проводиться в групу предметів закупівлі за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 за 4-м знаком. Тобто постачальник кваліфікується лише 1 раз та отримує доступ до продажу всіх категорій товарів, які входять і групуються в 1 код вказаного вище класифікатора.

Перед поданням заявки обов’язково необхідно ознайомитися з оголошеннями про відбір постачальників. Діє оголошення про відбір до 3 років з дати подання. Упродовж усього цього часу постачальники можуть подавати свої заявки на кваліфікацію в електронний каталог. Після того як постачальник подав заявку, адміністратори перевіряють її у 2 напрямках:

1) відповідність законодавству (фахівці ДУ «Професійні закупівлі» перевіряють самостійно);

2) досвід постачання товарів (постачальник має підтвердити). Для цього необхідно обрати найбільш зручний для себе спосіб серед таких: 3 угоди на Prozorro, 10 видаткових накладних або 10 податкових накладних чи 10 фіскальних чеків.

Після оприлюднення постачальником заявки через особистий кабінет електронного майданчика її розглядає централізована закупівельна організація (ЦЗО). Строк розгляду не може перевищувати 10 робочих днів. Результат розгляду відображатиметься в особистому кабінеті. У разі відхилення заявки ЦЗО вказує причину в протоколі. Разом з тим постачальник може уточнити дані у своєму пакеті документів та подати заявку повторно.

Як додавати товари і ціни? Після проходження кваліфікації постачальник може додавати цінові пропозиції на товари, що є в е-каталозі, а також брати участь у запитах цінової пропозиції, скориставшись особистим кабінетом на майданчику. Окрім того, постачальники можуть додавати свої товари в уже наявні категорії. Як це зробити? Спікер надав покрокову інструкцію:

Крок 1. Необхідно завантажити таблицю-шаблон з обраної категорії.

Крок 2. Внести в таблицю власні товари, також необхідно завантажити зображення товару.

Крок 3. Додати таблицю у форму та надіслати. Адміністратор е-каталогу додасть товари до каталогу протягом 5 робочих днів.

Розповів Дмитро Соловей й про типові помилки під час кваліфікації. Основними є наступні 4:

1) досвід не відповідає тій категорії, до якої постачальник подає заявку,

2) при підтвердженні накладної — не всі відповідають потрібному коду,

3) накладні надані не в повному обсязі,

4) накладні не завірені або відсутній електронний підпис на заявці.

Правила роботи у Prozorro Market. Спікер наголосив, що всі постачальники на майданчику мають дотримуватися чітких правил:

  • протягом 2 робочих днів постачальник має відгукнутися на замовлення,
  • фактична ціна товару має відповідати тій, яка заявлена в каталозі,
  • фактичні характеристики товару мають відповідати заявленим,
  • контактні дані постачальника мають бути актуальними,
  • забороняється відмовлятися або ухилятися від підписання договору (у разі участі в запиті цінової пропозиції).

У випадку якщо постачальник порушує вказані правила, адміністратор може тимчасово призупинити доступ учасника до каталогу.

Віталій Овсянніков, радник з  питань розвитку ДП «Медичні закупівлі України» (далі — МЗУ), розповів про те, як почати додавати товар в е-каталог.

Як уже згадувалося, для того щоб почати працювати в каталозі, потрібно пройти кваліфікацію та подати необхідні документи, що підтверджують досвід постачання товарів, через спеціальний функціонал на майданчику.

Кваліфікація товару проходить за 4-м знаком, однак винятком є фармацевтична продукція, її постачальників кваліфікують за 3-м знаком.

Щодо кваліфікації постачальника, для її підтвердження МЗУ зазвичай вимагає подання наступних документів:

  • довідки про постачання аналогічного товару,
  • копії 20 видаткових накладних,
  • копії статуту,
  • копії свідоцтва платника податку на додану вартість або платника єдиного податку,
  • виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців,
  • документів на підтвердження повноважень учасника (витяг з протоколу засновників, наказ про призначення, довіреність, доручення),
  • копії ліцензії на здійснення оптової/роздрібної торгівлі ліками (у разі подання документів у категорію «Фармацевтична продукція»),
  • або 3 посилання на Prozorro Market,
  • або 5 посилань на завершені тендерні процедури.

Додатково:

  • подавати документи на кваліфікацію можна необмежену кількість разів,
  • процедури кваліфікації будуть доступні до 3-х років та весь цей час можна проходити кваліфікацію до нових категорій, а ЦЗО, зі свого боку, буде надавати доступ.

Як подати товар? На офіційному сайті МЗУ є відповідний розділ для постачальника Prozorro Market. Там міститься перелік Google-форм, з яких постачальник має обрати потрібну та заповнити її.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті