Підключення аптек до ЕСОЗ: Уряд ухвалив зміни до Ліцензійних умов

Кабінет Міністрів України прийняв зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів (крім активних фармацевтичних інгредієнтів) (далі — Ліцензійні умови), які передбачають підключення аптечного закладу до електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ).

Прийнята постанова від 27.09.2022 р. № 1055 набула чинності у зв’язку із опублікуванням в офіційному виданні “Урядовий кур’єр” від 29 вересня 2022 р. № 210.

Метою внесення змін є забезпечення можливості відпуску рецептурних ліків в аптеках за електронним рецептом. Однак, як зазначається в повідомленні, це рішення буде впроваджуватися поступово, з можливістю запровадження перехідного періоду для аптек. Так, ця вимога стане обов’язковою для всіх суб’єктів господарювання з 1 квітня 2023 р.

На період дії воєнного стану виняток буде зроблено для аптек, розташованих у зоні проведення воєнних (бойових) дій або тих, що перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).

«Однією з цілей впровадження нових цифрових інструментів є забезпечення прозорого та контрольованого відпуску рецептурних лікарських засобів. При цьому підключення до ЕСОЗ аптечних закладів, що раніше не були зареєстровані, дозволить не лише пацієнтам безперешкодно отримати ліки за електронним рецептом, але й надалі відстежувати та аналізувати обсяги відпуску рецептурних ліків у країні для побудови системи клінічного моніторингу та прийняття ефективних рішень у системі охорони здоровʼя», — зазначила Марія Карчевич, заступник міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку.

Для того щоб зареєструватися в ЕСОЗ аптекам необхідно:
1) обрати медичну інформаційну систему (МІС). Перелік підключених МІС, які надають послуги аптекам, можна знайти на сайті ehealth.gov.ua. Під час вибору МІС та укладення договору МОЗ радить звертати особливу увагу на надання послуг з навчання та підтримки, що є одними з пріоритетних вимог;
2) зареєструвати керівника, заклад та його підрозділи в ЕСОЗ;
3) забезпечити уповноважених працівників закладу кваліфікованим електронним підписом;
4) зареєструвати всіх інших фармацевтичних працівників, які здійснюють відпуск рецептурних ліків, у системі.
Описані кроки є основними. Для отримання детальніших рекомендацій щодо реєстрації аптечного закладу та коректного внесення даних до ЕСОЗ потрібно звернутися до представників МІС.

Нагадаємо, що з 1 серпня 2022 р. запрацював електронний рецепт на відпуск антибактеріальних лікарських засобів, а з 1 листопада заплановано впровадження електронного рецепта для наркотичних (психотропних) препаратів. Так, завдяки прийнятим змінам оптимізується робота аптечних закладів, які поки не можуть відпускати ліки за електронним рецептом та наразі працюють лише за паперовими бланками. Аптечним закладам, які мають відповідну ліцензію на відпуск наркотичних лікарських засобів, також слід зареєструватися в ЕСОЗ до зазначеної вище дати.

Окрім того, варто звернути увагу й на те, що раніше Уряд вже ухвалив зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, згідно з якими всі заклади охорони здоров’я, що здійснюють медичну практику, мають працювати в ЕСОЗ.

За матеріалами moz.gov.ua

Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті