Реімбурсація медичних виробів з 1 липня: набули чинності постанови Уряду

Як вже повідомляло наше видання, питання про реімбурсацію медичних виробів у рамках Програми медичних гарантій Уряд ухвалив 30 червня. Мова йде про тест-смужки для визначення рівня глюкози для індивідуального глюкометра. Їх відпуск розпочнеться після затвердження переліку медичних виробів, які підлягають реімбурсації.

1 липня відповідні постанови КМУ від 30.06.2023 р. № 653 та № 654 набули чинності у зв’язку з опублікуванням в газеті «Урядовий кур’єр» від 01.07.2023 р. № 131.

На такі медичні вироби було встановлено такі самі граничні постачальницько-збутові надбавки (10%) та граничні торговельні (роздрібні) надбавки (15%), що й на лікарські засоби, які підлягають реімбурсації.

Процедура підключення аптеки до процедури реімбурсації медичних виробів та відшкодування їх вартості здійснюватиметься так само, як і для лікарських засобів. Тобто для підключення суб’єкт господарювання через електронну систему охорони здоров’я формуватиме заяву на підключення до програми реімбурсації, а відшкодування вартості отримуватиме на підставі поданих звітів про відпуск ліків та медичних виробів.

Також внесено зміни до типової форми договору на реімбурсацію. Зокрема, її доповнено пунктом, згідно з яким суб’єкт господарювання зобов’язується повертати Національній службі здоров’я України (НСЗУ) надміру сплачені кошти згідно з договором на реімбурсацію, щодо яких виявлено порушення під час відпуску лікарських засобів та/або медичних виробів.

Крім того, змінено звітні періоди, які тепер становитимуть:

  • з 1 по 15 число місяця включно;
  • з 16 числа по останній день місяця включно;
  • у грудні — з 1 по 19 число місяця включно.

Розширено перелік підстав, які дають право НСЗУ на розірвання договору з аптечним закладом, а саме:

  • відсутність відпущених аптечним закладом лікарських засобів та/або медичних виробів за договором більше 90 днів підряд;
  • закриття аптечного закладу;
  • отримання листа від аптечного закладу, в якому зазначається про небажання здійснювати відпуск лікарських засобів та/або медичних виробів, які підлягають реімбурсації.

Змінами розширено понятійний апарат Порядку реімбурсації лікарських засобів такими поняттями, як:

  • мінімальна оптово-відпускна ціна медичного виробу — мінімальна вартість одиниці медичного виробу, який підлягає реімбурсації, розрахована на основі внутрішнього референтного ціноутворення без урахування постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок і податку на додану вартість для кожної назви медичного виробу;
  • розмір реімбурсації за упаковку медичного виробу — мінімальна оптово-відпускна ціна одиниці медичного виробу, який підлягає реімбурсації, з урахуванням кількості медичних виробів в упаковці та постачальницько-збутових і торговельних (роздрібних) надбавок і податку на додану вартість;
  • сума доплати за медичний виріб — різниця між роздрібною ціною за упаковку медичного виробу, який підлягає реімбурсації, та розміром реімбурсації за упаковку медичного виробу, що сплачується пацієнтом аптечному закладу.

До переліку медичних виробів, які підлягають реімбурсації (далі — Перелік виробів), включатимуться наз­ви медичних виробів, оптово-відпускна ціна за упаковку яких (у перерахунку на одиницю медичного виробу в упаковці) не перевищує затверджену МОЗ граничну оптово-відпускну ціну за одиницю медичного виробу.

Процедура внесення медичних виробів до Переліку виробів така сама, як і для лікарських засобів. Лише в заяві, яку заявник подає до НСЗУ, зазначається інформація про:

  • назву медичного виробу;
  • кількість одиниць медичного виробу в упаковці;
  • опис медичних виробів (характеристика, призначення) і т.ін.

Назва медичного виробу не включатиметься до Переліку виробів у разі подання заявником неповного пакета документів або неналежно оформлених документів; коли заявлена оптово-відпускна ціна за упаковку медичного виробу (у перерахунку на одиницю медичного виробу в упаковці) вища за розмір затвердженої МОЗ граничної оптово-відпуск­ної ціни за одиницю медичного виробу.

Водночас підставами для виключення вже внесеної наз­ви медичного виробу з Переліку є:

  • виявлення недостовірної інформації, що міститься у заяві та/або документах, поданих разом з нею;
  • подання заявником відповідної заяви до МОЗ;
  • порушення заявником зобов’язань, взятих у рамках договору на реімбурсацію, зокрема щодо забезпечення безперебійної наявності медичного виробу на території України протягом строку дії Переліку виробів.
Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті