Компанія «Ернст енд Янг» презентувала результати звіту «Огляд заробітних плат і компенсацій в Україні» за 2010 рік. У звіті фахівці групи «Human Capital», одного з підрозділів «Ернст енд Янг», подали детальну інформацію про заробітну плату за більш ніж 200 посадами, структуру компенсаційних пакетів, а також політику та практику управління персоналом. Дослідження проводиться щорічно протягом останніх дев’яти років, і цьогоріч його учасниками стали понад 160 компаній. Учасники дослідження надали дані за період із серпня 2009 р. по липень 2010 р. Найширше представлені компанії з FMCG-сектору (21%), фармацевтичної галузі (16%), а також з інвестиційно-банківського сектору (12%). За структурою власності 76% учасників дослідження — компанії зі 100% іноземним капіталом, близько 11% — компанії з українським капіталом і 13% — спільні підприємства.
За результатами дослідження, фактичне зростання заробітних плат у 2009/2010 р. в середньому становило 12%, що нижче заявлених в 2009 р. планів (у середньому — 17%). На наступний 2010/2011 р. компанії — учасниці огляду запланували зростання заробітних плат на рівні 12–13%.
«Вже другий рік поспіль ми спостерігаємо відставання фактичного зростання заробітних плат від запланованого рівня. При цьому підвищення зарплат хоча б для однієї категорії персоналу проводили 79% компаній, тоді як планували підвищувати заробітні плати в 2010 р. тільки 45% компаній», — розповідає Ольга Горбановська, партнер, керівник групи «Human Capital» компанії «Ернст енд Янг».
У 2010 р. на перший план серед пріоритетів кадрової політики компаній вийшло навчання і розвиток персоналу, хоча компанії відзначають, що управління ефективністю, мотивація та утримання, як і раніше, залишаються актуальними.
Дані огляду свідчать, що, визначаючи розмір заробітних плат у 2010 р., 88% компаній-учасниць керувалися ринковими показниками. До 71% скоротилося число компаній, які проводили підвищення заробітних плат на загальних підставах (з 80% у 2009 р.).
«Враховуючи те, що цього року більше число компаній враховувало результати роботи компанії (у середньому 66% порівняно з 47% у 2009 р.) і менша кількість учасників орієнтувалася на інфляцію (48% порівняно з 55%), очевидно, що не всі компанії могли дозволити собі компенсувати інфляцію при підвищенні заробітних плат, і орієнтиром у цьому випадку виступали, в першу чергу, фінансові можливості компаній», — пояснює О. Горбановська.
Навчання та компенсаційний пакет
Згідно з даними огляду за 2010 р. близько 86% компаній-учасниць навчають своїх співробітників. Середній бюджет на навчання персоналу знизився з 542 дол. США до 497 на одного співробітника на рік (у 2008 р. цей показник становив 1000 дол.). 25% учасників пропонували співробітникам програми довгострокового стимулювання, 6% — можливість недержавного пенсійного забезпечення. У 2010 р. до 23% зріс відсоток компаній, що надають позики своїм співробітникам. Також 92% компаній-учасниць пропонували робітникам у користування корпоративні автомобілі. За даними огляду, 84% компаній-учасниць надавали медичне страхування співробітникам (у 2009 р. — 77%).
Рекрутинг
Слід зазначити, що цього року близько третини учасників (32%) запланували набір персоналу на 2010/2011 р. В основному цей набір націлений на середню керівну і професійну ланки. У деяких галузях відсоток компаній, що набирають персонал за цими категоріями співробітників, досягає 70%. Це свідчить про активізацію ринку праці і запланований набір. Середній відсоток запланованого збільшення також дещо підвищився і становить близько 11–15% залежно від категорії співробітників. Все більша кількість компаній продовжують займатися набором персоналу самостійно (90% порівняно з 81% у 2009 р.). Близько 70% учасників огляду відзначили, що користувалися послугами кадрових агентств (у 2009 р. — 66%).
Коментарі
Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим