Нацрада обговорила питання маркування реклами в онлайн-медіа

8 листопада відбулася друга зустріч, організована Національною радою з питань телебачення та радіомовлення (далі — Нацрада) з метою обговорення особ­ливостей маркування реклами онлайн. Протягом останніх місяців у ході впровадження законів України «Про медіа» та «Про рекламу» виникли питання стосовно того, як правильно маркувати рекламу в онлайн-просторі. Під час першої зустрічі учасники обговорення ділилися своїми думками щодо того, як правильно ідентифікувати онлайн-рекламу, зокрема різні види рекламних матеріалів, таких як банери, спонсорські статті, інформаційні матеріали тощо. Обговорено використання різних термінів (таких як «реклама», «новини партнерів», «PR», «актуально» і т.д.) для відмітки комерційного контенту, місце, де слід розміщувати позначення, а також методи позначення некомерційних, але не редакційних матеріалів. Обговорення відбувалося з метою визначення змін, які можна внести до законів України «Про медіа» і «Про рекламу», та які нюанси слід опрацювати органам співрегулювання.

Протягом останніх місяців у ході впровадження законів України «Про медіа» та «Про рекламу» виникли питання стосовно того, як правильно маркувати рекламу в онлайн-просторі. Олександр Бурмагін, член Нацради, відзначив необхідність балансування трьох основних аспектів у цьому контексті. Перше — підтримка медіа у складні часи, допомога їм у фінансовому розвитку та заробітку. Друге — захист інтересів аудиторії, забезпечення зрозумілості, що матеріал розміщено за оплату або на замовлення. Третє — виконання законодавчих вимог і здійснення Нацрадою конт­ролю за цими положеннями законів.

У ході другої зустрічі учасники розглянули пропозиції стейкхолдерів щодо регулювання маркування реклами в онлайн-медіа на перехідний період, зокрема такі:

  • передбачити вимогу розміщувати у футері головної сторінки сайтів роз’яснення щодо маркування реклами в цьому медіа;
  • вважати допустимими наступні види маркування: «піар»/PR/реклама/на правах реклами»; «спонсорський» або «партнерський» матеріал із чітким зазначенням замовника;
  • матеріали, розміщені в рамках бюджетного замовлення, повинні містити маркування «матеріал виготовлено в рамках виконання договору (№ ХХХХ) з інформування населення про діяльність (назва органу державної влади)»/«державне інформування»;
  • не вважати рекламними матеріали з маркуванням «матеріал створено за фінансової підтримки (такого-то суб’єкта)», якщо контент створено за фінансової підтримки донора, організації, компанії або особи, при тому що компанія або особа не втручаються у написання тексту, не визначають його тематику, героїв і не затверджують фінальні версії;
  • маркування банерної реклами: рубрика, в якій розміщено банери, повинна маркуватися словами «реклама/на правах реклами».

Оксана Романюк, директорка Інституту масової інформації, виділила потребу уніфікувати позначки, надавати їх пояснення у футері (щоб читачі мали достатньо інформації про замовні матеріали), а також наголосила на необхідності додати контенту прозорості шляхом розміщення дисклеймерів. На її думку, такі кроки підвищать захист прав споживачів. Крім того, вона запропонувала аналіз матеріалів, які є на ринку, взявши за основу 4 варіанти маркування, наявні у світових медіа, з урахуванням українських реалій.

Також учасники обговорили різноманітні типи матеріалів, такі як реклама, спонсорські повідомлення, матеріали про діяльність державних органів, що розроблені відповідно до умов виграних тендерів, публікації, фінансова підтримка яких надана грантодавцями, тощо. Розглядалася тема, чи слід позначати їх як «реклама», чи застосовувати інші методи ідентифікації, адже зазвичай слово «реклама» негативно сприймається аудиторією. Також обговорювалося питання, чи необхідно маркувати як рекламу певний контент на сторінках компаній у соціальних мережах і яким чином слід позначати рекламу на банерах.

«Враховуючи велику різноманітність випадків, у тому числі технічного характеру, необхідно іти до більш вишуканого розуміння, що таке реклама і що таке розміщення матеріалів за гроші в медіа», — зауважив Валентин Коваль, перший заступник голови Нацради.

За результатами зустрічі досягнуто домовленості напрацювати:

  • синонімічний ряд у частині третій статті 9 Закону України «Про рекламу» (стосується авторських редакційних матеріалів);
  • яким чином прописати в законодавстві норму про визначення органами співрегулювання питання маркування реклами;
  • яким чином прописати, як і де повинні розміщуватися і маркуватися матеріали на замовлення органів державної влади;
  • уточнення, що матеріали спонсорства і продакт-плейсменту не потребують додаткового маркування словом «реклама».

На завершення зустрічі О. Бурмагін повідомив, що після того, як буде напрацьований проєкт змін до законодавства, з ним ознайомлять усіх учасників цього обговорення. Вони матимуть змогу подати свої зауваження і пропозиції.

Також Нацрада підготує гайд про наявні в чинному законодавстві вимоги щодо різних видів рекламних матеріалів та їх маркування.

Пресслужба «Щотижневика АПТЕКА»
Бажаєте завжди бути в курсі останніх новин фармацевтичної галузі?
Тоді підписуйтесь на «Щотижневик АПТЕКА» в соціальних мережах!

Коментарі

Коментарі до цього матеріалу відсутні. Прокоментуйте першим

Добавить свой

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

Останні новини та статті